Nieuwe competitie vorm?

andy
Moderator

Logs: 0 | 33 uur
Januari 25, 2009, 16:39:32
edit2Rapporteer  
Kreeg dit bericht binnen van de IKA. Blijkbaar gaan ze 2 verschillende vormen van freestyle bij de wedstrijden doen:

The International Kiteboarding Association (IKA) and the Professional Kiteboard Riders Association (PKRA) came to an agreement regarding the issues raised by PKRA prior to joining the IKA. It will be noted that IKA was sanctioned by the International Sailing Federation as the worldwide governing body of kiteboarding.

In a marathon conference call held Saturday, IKA Chairman Christian Conrad, IKA Executive Secretary Markus Schwendtner, PKRA President Mauricio Toscano and PKRA Media Director Paul Caswell finally agreed to several key issues raised by the PKRA. Although there are still several details that need to be discussed, both Schwendtner and Toscano declined to give details pending further talks.

Among the main key issues agreed upon during the conference is the splitting up of the Freestyle category during the 2009 season into two disciplines, Progressive Freestyle and Freestyle.

"Due to the fact that both styles of Freestyle are so different, and the fact that the riders have not enough time to adapt and to train for a unified judging system, the Freestyle category will be split into two disciplines, "Progressive Freestyle" and "Freestyle", said Schwendtner.

This resolves the issues about judging criteria as well as grading events that the PKRA raised against IKA. These two disciplines will be major disciplines this year where the PKRA will host Progressive Freestyle World Championship events while KPWT will host Freestyle World Championship events.

Another major issue resolved is the judging guidelines where both parties agreed that in order to develop a unified set of freestyle rules for 2010, a judging sub-committee will be formed in 2009, who will handle the input from riders or their representatives. The judging sub-committee will consist of head judges from both world tour organizations, appointed riders from both tours, as well as representatives from the larger national kiteboarding associations. This patched up the issue regarding riders' input into the development of the sport, which is also one of the key issues raised by the PKRA.

Paul Caswell, who initiated the recent conferences, also mentioned that both organizations will be working on further details in the coming weeks before the start of the 2009 season.

"PKRA and IKA will be working on all the details over the next week and more details will follow, including ranking issues and fine-tuning of the sanctioning agreement among others," added Caswell.

With the key issues now with clear solutions, both the PKRA and IKA are optimistic regarding talks over the coming week and both are expecting a good outcome in ironing out all issues.

About IKA

The International Kiteboarding Association is an International Class Association of the International Sailing Federation (ISAF). It is sanctioned as the world wide governing body of kiteboarding, amongst other responsibilities taking over the administration of the sport and combining world events into one ranking.

About PKRA

The Professional Kiteboard Riders Association has been in the forefront of professional kiteboarding, organizing world-class, professional kiteboarding events and the PKRA World Tour since 2000. In 2008, PKRA had 11 kiteboarding events in 10 different countries around the world and was participated by the best kiteboarders from more than 26 countries.
shannon89
Gast
Antwoord #1 Januari 25, 2009, 17:21:03
edit2Rapporteer  
wat ik graag zou zien is dat de competities meer divers worden.

waveriden en oldskool zijn echt ondergewaardeerde diciplines, het zou veel beter zijn als de riders ook een overall beoordeling krijgen.
andy
Moderator

Antwoord #2 Januari 25, 2009, 17:40:45
edit2Rapporteer  
Ja maar nu zou dus het old school freestyle gedeelte beter naar voren kunnen komen. Alle nieuwe tricks worden dan gedaan onder progressive freestyle.
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #3 Januari 25, 2009, 18:46:19
edit2Rapporteer  
zo te lezen gaat het om verschillen in jurering van KPWT en PKRA, die namens hun kampioenen natuurlijk niet ineens overstag kunnen gaan voor de regels van de concurrent.
Voor 2010 wordt een gezamenlijke, nieuwe klasse opgezet zodat de erfenis van de huidige tours wordt vereffend. Dit omdat de riders voor dit seizoen te weinig tijd zouden hebben om zich voor te bereiden.
Het gaat volgens mij allebei om freestyle, old skool (big airs, board offs, etc.) komt in geen van beide cometities voor. (ben geen kenner, correct me if I'm wrong)

Er zouden m.i. nog 3 disciplines bij kunnen: Old skool (noem het Hang Time), wave en course racing (parcour varen, dus een gewone zeilwedstrijd)

Allemaal even tof trouwens.
Idefixe

Antwoord #4 Januari 25, 2009, 19:00:37
edit2Rapporteer  
Hoofdzaak is dat ALLE betrokken partijen nu met elkaar communiceren.  ThumpsUp
Marko

Antwoord #5 Januari 25, 2009, 19:14:36
edit2Rapporteer  
Wat jammer dat altijd allemaal in het engels staat   Roll Eyes
andy
Moderator

Antwoord #6 Januari 25, 2009, 19:20:53
edit2Rapporteer  
Bij de KPWT is juist variatie belangrijk, board offs enzo zijn daar wel belangrijk geloof ik. Terwijl ze bij PKRA meer op techniek jureren.
Jelle

Antwoord #7 Januari 25, 2009, 21:22:50
edit2Rapporteer  
Wat jammer dat altijd allemaal in het engels staat   Roll Eyes

Beter dan in het Frans of Swahili.
bikiniisuit
Gast
Antwoord #8 Januari 27, 2009, 23:01:05
edit2Rapporteer  
voor @Marko snelle VERTALING IN NL (ben 2talig (net als morres/elrudo)
@el rudo, er hoeven geen 3 competenties erbij want alles wordt al op 1 hoop gegooid, kiters worden subclas van zeilen. @idefixe vr mij af of Ruben Lenten wordt uitgenodig om deel te nemen

IKA and PKRA Seals Cooperation

The International Kiteboarding Association (IKA) en de Professional Kiteboard Riders Association (PKRA) hebben overeenstemming bereikt over de punten die door de PKRA naar voren zijn gebracht voor de samenvoeging met de IKA. Vooropgesteld moet worden dat de IKA erkend werd door de International Sailing Federation als werelds leiding gevend lichaam van kiteboarden.

In een marathon conferentie gehouden afgelopen zaterdag, heeft IKA Voorzitter Christian Conrad, IKA Executive Secretary Markus Schwendtner, PKRA President Mauricio Toscano en PKRA Media Director Paul Caswell uiteindelijk overeenstemming bereikt over verschillende kernpunten opgeworpen door de PKRA. Alhoewel er nog enkele details over zijn, die besproken dienen te worden, hebben zowel Schwendtner and Toscano besloten om informatie te geven gedurende voortgaande besprekingen.
Met betrekking tot de hoofdpunten waarover gedurende de conferentie is gesproken is het opsplitsen van de Freestyle categorie gedurende het 2009 seizoen in 2 disciplines: Progressieve Freestyle en de Freestyle.

"Dankzij het feit dat beide free styles zo verschillend zijn, en dankzij het feit dat de waveriders niet genoeg tijd hebben om zich aan te passen en te trainen voor een eenvormig jury system, zal de Freestyle in 2 disciplines worden gesplitst: Progressive Freestyle en Freestyle zegt Schwendtner.

Dit lost op de punten met betrekking tot de criteria voor het beoordelen maar ook gebeurtenissen die de PKRA heeft opgeworpen tegen de IKA. Deze 2 disciplines zullen de hoofd disciplines worden dit jaar waar de PKRA zijn Progressive Freestyle World Championship zal onderbrengen terwijl KPWT “Freestyle World Championship events zal onderbrengen.

Een ander belangrijke issue vormen de beoordelings criteria waar beide partijen overeenstemming hebben bereikt om in het jaar 2010 uniforme freestyle regels te hanteren, en waarvoor een sub committee zal worden gevormd in 2009, welke zich zal bezighouden met de input van riders of hun vertegenwoordigers. Deze sub committee zal bestaan uit hoofd jury leden van beide World tour Organisations, aangewezen riders uit beide toeren, maar ook vertegenwoordigers van grotere nationale kiteboarding verenigingen. Hiermee wordt tegemoet gekomen aan de input van riders met betrekking tot de ontwikkeling van de sport welke ook een hoofdissue is, en eerder naar voren is gebracht door de PKRA.

Paul Caswell, die eerdere conferenties gestart is, merkte ook op dat beide organisaties verder zullen werken aan verdere details de komende weken, voor de start van het 2009 seizoen.
"PKRA and IKA gaan verder ouwehoeren en zullen de komende weken meer details publiceren, onder meer: ranking issues (categorie bepaling) en fine-tuning of the sanctioning agreement (wuuh??), voegde  Caswell eraan toe. PKRA en IKA zijn optimistisch met betrekking tot de besprekingen van komende week en beiden denken er lachend uit te komen.

Met betrekking tot de IKA
De International Kiteboarding Association is een International Class Association van de  International Sailing Federation (ISAF). Het wordt erkend als s werelds grootst leidende kiteboard organisatie met betrekking tot verantwoordelijkheid over de administratie van de sport en het samenvoegen van wereld events in 1 beoordelingssysteem..

Met betrekking tot de PKRA
The Professional Kiteboard Riders Association is voorloper van professionele kiteboarding, welke world-class, professional kiteboarding events organiseert en de PKRA World Tour sinds 2000. In 2008, had de PKRA 11 kiteboarding events in 10 verschillende landen over de hele wereld georganiseerd welke events werden bezocht door de beste kiteboarders uit meer dan 26 landen.

The International Kiteboarding Association is officieel erkend door de International Sailing Federation (ISAF) als DE wereldorganisatie voor kiteboarding.

OFFICIAL WEBSITE: http://www.internationalkiteboarding.org

El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #9 Januari 27, 2009, 23:12:29
edit2Rapporteer  
hee tof, ik ben niet per se 2 talig hoor, en morres kan ook frysk en Harns dus dat bennnnnnnn er al 4.

Mijn opmerking over oldskool, wave, en course racing houdt wel stand, de criteria zijn heel anders dan bij free style. Wave is echt anders en doe je ook op andere locaties, en bij course racing kan je je board beter gewoon op het water houden, daar komen andere tactics bij kijken.

Ik denk dat de hele kitesurf toestand over een paar jaar veel meer gedifferentieerd is, en ook professioneler. In NL heb je vooral heel veel free style, maar in andere landen zie je bijvoorbeeld course racing heel erg opkomen. Dat zal hier ook wel een keer landen.
Ook zie je toenemende aandacht voor directional wave boards en zullen er steeds meer gasten strapless shizzle gaan doen.

Nogmaals, ik vind het allemaal even tof.
bikiniisuit
Gast
Antwoord #10 Januari 28, 2009, 00:40:03
edit2Rapporteer  
  loser je snapt me nie me Fryske jong: bij de volgende olympische spelen is kiten een subonderdeel geworden van snikssjeseale (zeile). dat gaan ika pkra lekkr voor elkaar knutsele. formaliseren heet dat. en dan dikke pesos vragen bij Cabrinha Naish North whatever terwijl ik vind dat je die pesos beter in het veiliger maken van spots kunt steken. Aan andre kant heb je om dat te bereiken misschien ook een omweg voor nodig, 1st bekendheid met de sport en dan veiligheid  ThumpsUp
bikiniisuit
Gast
Antwoord #11 Januari 28, 2009, 23:04:07
edit2Rapporteer  
Discussiepunt (nwe site van nkv heeft geen forum andrs had ik dit daar gepost):
Ik wil voorop stellen dat ik groot fan ben van Ruben L10. Ik wil ook voorop stellen dat ik fan ben van de NKV en zelfs 1 vd 2000 leden.  NKV is een nationale organisatie die 2 doelen heeft: promoten van veilig en verantw kitesurfen en daarnaast het creeren van een goed publiek imago.  Op dit moment werpen zich op IKA PKRA etc zich op als DE internationale organisaties welke de belangn van kiters behartign. IKA en PKRA gaan meer regels voorschrijven bij wedstrijden, waardoor de vrije geest van kitesurfen, nmm gekild wordt, weg diversiteit. Free style is niet gewoon free style maar verdeeld in 2 klassen. Progressive Freestyle en Freestyle. Shannon89 merkte al eerder op: old skool etc  valt buiten Freestyle. Waarom noem je een stijl free style als je je als een gedresseerd aapje moet gedragen a la de regels van IKA. Ik ben tegen die IKA regels en VOOR een echte Freestyle. Verder doet  IKA  ook geen ruk aan t veilig maken van mijn spot. Waar ik van geschrokken ben is dat ik op een forum gelezen heb dat mijn NKV lid of zo is van IKA. Wuuuh wist ik niet. Door dit lidmaatschap wordt de IKA gelegitimeerd en ik vind dat de tijd gekomen is voor nationale organisaties om goed na te denken of ze dit wel moeten doen. Jammer dat meneer L10 hier niet post, WTF ben ik. (o ja beginner)   
Marko

Antwoord #12 Februari 02, 2009, 20:54:52
edit2Rapporteer  
Bedankt bikiniisuit  ThumpsUp
Idefixe

Antwoord #13 Februari 02, 2009, 22:58:06
edit2Rapporteer  
@ bikiniisuit: Misschien is het goed / prettig voor je om te weten dat het wedstrijdgebeuren maar één onderdeel is van de vele zaken waar de mensen van de NKV mee bezig zijn. Bij het innemen van een standpunt op dit gebied kijkt de NKV echt naar zaken als wedstrijdontwikkeling / erkenning van de sport / enz enz.
Dat neemt echter niet weg dat wij als NKV knalhard bezig zijn met zaken als veiligheid , behoud van spots en zelfs het realiseren van nieuwe locatie's.
Zoals de zaken er nu voor staan ziet het bestuur van de NKV veel mogelijkheden in het hele gebeuren omtrend de IKA. Let wel: we spreken hier vnl over het hele wedstrijdgebeuren / hoe één en ander georganiseerd gaat worden . Besef goed dat het Bestuur van de NKV hierbij duidelijk open staat voor meningen van de leden.
Op dit moment zijn we heel druk bezig met het hele "watersportverbond" vraagstuk. Daarnaast natuurlijk de hele natura 2000 / BPR probematiek. ppfffffff druk druk druk
Anders gezegd :  de ontwikkelingen op het gebied van de IKA e.d. staan los van de ontwikkelingen mbt behoud / verkrijgen van nieuwe kitesurflocaties, veiligheid , scholing enz. Uiteindelijk komen natuurlijk al deze onderwerpen weer ten goede van de sport ( als we het tenminste goed doen  Grin / we doen echt ons best  ThumpsUp )
heb je op of aanmerkingen:  knal een mail richting de NKV. Misschien vind je het leuk om een keertje bij een bestuursvergadering aanwezig te zijn?
Goonie

Antwoord #14 Februari 03, 2009, 19:17:17
edit2Rapporteer  
  loser je snapt me nie me Fryske jong: bij de volgende olympische spelen is kiten een subonderdeel geworden van snikssjeseale (zeile). dat gaan ika pkra lekkr voor elkaar knutsele. formaliseren heet dat. en dan dikke pesos vragen bij Cabrinha Naish North whatever terwijl ik vind dat je die pesos beter in het veiliger maken van spots kunt steken. Aan andre kant heb je om dat te bereiken misschien ook een omweg voor nodig, 1st bekendheid met de sport en dan veiligheid  ThumpsUp

HET IS "snikssjesille" Whaaaa... ;-)
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.