Lengte van Bridles (Takoon)

mitch

Geen avatar

Februari 08, 2009, 22:05:10
edit2Rapporteer  
Hallo iedereen!

Ik vlieg al een tijdje met een Takoon Nova 2. Onlangs heb ik twee bridles, die doorgeen de katrollen lopen, moeten vervangen en sindsdien vliegt die niet meer als tevoren. De kite draait te traag en er is teveel bardruk.
In bijlage heb ik een foto bijgestoken waar duidelijk is welke lijnen ik vervangen heb (ik heb ze aangeduid in flashy-blauwe lijnen en de naam 'A' gegeven).
Waarschijnlijk heb ik ze te kort of te lang gemaakt (het is namelijk erg moeilijk om de lengte van 2 doorgeknapte lijnen op te meten).

Ik heb een mailtje gekregen van Takoon France en die jongens zeggen dat die lijn 441,9 cm lang moeten zijn. Heb dit vandaag aangepast maar dan is er totaal niets van spanning op mijn bridles: alls ik aan mijn bridle trek die verbonden is met mijn stuurlijn, dan trek hij niet aan de bridle die verbonden is aan mijn krachtlijn en omgekeerd.

Kan iemand mij vertellen welke lengte die twee lijnen moeten hebben (van het uiteinde van de lus tot het andere uiteinde van de lus)?

Alvast bedankt!!
mitch

Geen avatar

Antwoord #1 Februari 10, 2009, 20:22:18
edit2Rapporteer  
Niemand met een Takoontje Nova2 9m²??  :'(
En weet er niemand hoe je dit kan bepalen wat ongeveer de juiste lengte is van die lijnen?
Kitepilami

Antwoord #2 Februari 13, 2009, 23:48:41
edit2Rapporteer  
Kan het niet zijn dat je bridles zijn uitgerekt in de loop der tijd? Dat zou betekenen dat de lengte die Takoon opgeeft te kort is.

Ik zou gewoon experimenteren door je bridles in kleine stapjes langer (of als dat niet werkt korter) te maken dan de Takoon lengte todat je de juiste set-up hebt.

Succes man ThumpsUp
Buster

Antwoord #3 Maart 12, 2009, 14:05:21
edit2Rapporteer  
Ik heb een nova2 maar dan 7m2. Ik denk dus niet dat ik je kan helpen...
spoetnik

Antwoord #4 Maart 12, 2009, 14:25:09
edit2Rapporteer  
Ik heb geen takoon, en kan je dus ook niet helpen.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.