Lude
|
De bulb wordt steeds groter!
Is dit de uiteindelijke channel, of frees je de zijkanten nog af?
|
|
|
Geronimo79
|
ziet er interressant uit dat zeker. ben reuze benieuwd.
|
|
|
Wimt
|
De bulb wordt steeds groter!
Is dit de uiteindelijke channel, of frees je de zijkanten nog af?
Goed gezien! Daarmee ben ik nog aan het testen met de mijn andere board, dus nog effe wachte. GOH WIMT, HET OPPERVLAK ZIET ER HELEMAAL NIET VLAK UIT (NOU PAST DAT WEL BIJ JOU), ZET JE NOG DE PUNTJES OP DE I, OF.. Goed gezien Wim; maar dat bouwschuim hecht niet aan epoxy. Vlak voor dat ik lamineer, smeer ik dit oppervlak in met constructielijm; dit plakt wel, en dit schuimt, zodat het meteen de oneffenheden opvult totdat het schuim de triplex platen tegenkomt; ziedaar; ik behoef niet eens nauwkeurig te werken. GOHH, WAT GOED VAN JOU WIMT. Vind ik ook van jou!! (complimentje voor jezelf Wimt, Wim..ehh). Ja, en ik ben nog beter; als je goed kijkt, dan zie je dat er naden tussen het gele schuim zitten. Dat komt; ik doe aan recycling, ik gooi in ieder geval niets weg; jawel, dit zijn gewoon restjes schuim, en voor de prijs hoef ik het niet te doen (1.5 euro per meter). WIMT, JE BENT ONOVERTROFFEN ( 2 dingen ineen zo d.m.v dit intervieuw; ik hou mezelf bezig, en krijg daarmee ook nog complimenten voor mezelf. Tja, als ik het niet doe, wie doet dan het vuile werk ).
|
|
|
Wimt
|
Vandaag het in Egypte gebroken en weer gerep. board getest; de kanten afschuinen op 45 graden geeft letterlijk totaal geen spray. Kan de Noblile 666 nog wat van leren (de nieuwere schijnt beter te zijn).
Dus ik kan verder.
Ik gooi dus niets weg. Heb het dek van 7 mm PVC-schuim eraf gefreesd, en daarvoor in de plaats 3 mm berkentriplex. Board is nu nog iets lichter ook; 3.5.kg. Omdat ik nu slechts 1 laag van 160 gr. keper nodig had, i.p.v. 2 lagen en versterkingen.
|
|
|
WIMPIII
|
Heb het ff een tijdje niet gevolgd. Wat is de functie van de bubbel in tussen de channels?
|
|
|
Morres
|
wimt houd van bobbels
|
|
|
Wimt
|
Heb het ff een tijdje niet gevolgd. Wat is de functie van de bubbel in tussen de channels?
Zorgt ervoor dat de channel een effectievere vin-werking heeft; board gaat nml. zonder vinnen. Maakt het board wendbaarder. Zorgt voor extra stevigheid van het board. @Morres; ik houd van bobbels op borsthoogte, jij op kruishoogte . Fototje van mijn werkstuk.
|
|
|
Wimt
|
Nou, vooruit dan, een paar foto`s
|
|
|
Dirkie
|
Nou, de foto's beginnen er op vooruit te gaan! Ik zie het! Heel benieuwd of het gaat werken...
|
|
|
Wimt
|
Morgen het nieuwe neusje maar eens testen.
2de foto is om je sleutel op te bergen (Mysstic-trapeze).
|
|
|
Geronimo79
|
Jopie sloopgraag vind et een top idee.. uitvoering.. ah mocht wel wat beter.. kan je dr niet ff netjes een ritsje in naaien?
|
|
|
dahtimstah
|
Ik Zie dat er veel soorten "schuim " gebruikt worden, dus kan je eignelijk elk schuim dat steviger is dan het standaart piepschuim gebruiken ??
Ps ik ben vandaag opzoek gegaan naar Styropor maar ik kan het nergens vinden heb alle bouwmarten al gebeld maar geen 1 heeft het .
Gr Tim
|
|
|
Wimt
|
Jopie sloopgraag vind et een top idee.. uitvoering.. ah mocht wel wat beter.. kan je dr niet ff netjes een ritsje in naaien? Vandaag getest, heb me sleutels nog. Board weer getest, miiscien doe ik aan heelside wat vinnen, voor meer pop en stabieler varen. Had geen last van waterhappen.
|
|
|
Wimt
|
Ik Zie dat er veel soorten "schuim " gebruikt worden, dus kan je eignelijk elk schuim dat steviger is dan het standaart piepschuim gebruiken ??
Ps ik ben vandaag opzoek gegaan naar Styropor maar ik kan het nergens vinden heb alle bouwmarten al gebeld maar geen 1 heeft het .
Gr Tim
Styrodur kan ook de naam zijn; Hornbach heeft het ; kijk bij de piepschuim afdeling; heb de 2 cm dikke plaat gebruikt; platen van anderhalf bij een halve meter. Je moet dus wel ribben gebruiken van sterk pvc -schuim, anders drukt het schuim inmekaar bij een sprong. Heb ik dus ook zo gemaakt.
|
|
|
dahtimstah
|
Ribben of toch nog een 3mm plaatje triplex eronder ? Gr Tim
|
|
|
Wimt
|
Ribben of toch nog een 3mm plaatje triplex eronder ? Gr Tim
Je moet een reden hebben om je plank 2.5 cm dik te maken, i.v.m met rails of zo. Anders heeft dat veel lichtere maar veel minder drukvaste schuim geen zin. Bovendien moet je BOVEN 3 mm berkentriplex gebruiken. Zonder gaat niet. Bij Hornbach heet dat gele schuim weer anders, ies met 3 letters, weet niet meer. Kost maar 2 euro per plaat. Bij de tipeinden is je plank ook dun; daar doe ik dit schuim dus ook niet. Voordeel; dit schuim is 4 keer lichter dan pvc schuim. Mijn `blank'woog 1,6 kg (incl triplex dek, zonder laminaat dus). Die verende lat die je op de foto ziet, is de lat van en lattenbodem; licht en goed veerkrachtig. Moet natuurlijk meer testen; gisteren waaide het dermate hard, dat je een trechter op je ventiel kon aansluiten, windwaarts, daarna het dopje erop en maar kiten. NOT dus .
|
|
|
Wimt
|
Bedenk wel, dat dat schuim niet op epoxy plakt, eerst insmeren met constructielijm. Nog wat foto`s. Bij vlak water behoeft de step niet hoger te worden getrokken, maar gisteren waren er kopse golven op Borsele, dus heb ik het blokje onder de latten-matras-lat weggehaald, zodat de step wat hoger ligt. Ik heb meteen de step iets meer gestroomlijnd. En 2 vinnen aan heelside geplaatst, i.v.m. de nodige pop. Ook zie je dat ik een foto maak van de omhooggebogen step; dit geeft aan, hoeveel water je op deze manier kunt lozen, wanneer je zwaar land. Deze buiging is geen enkel probleem voor de step, want deze step is maar dun; 3 mm triplex, ondersteund dus door die latten-matras-lat. Verder ziet u aan uw linkerkant een foto van een bar, verlengd met het alu van een luchtpompstang; nu 63 cm; de Rhino 08 12m stuurt niet zo snel, vandaar. Ook ziet u aan uw linkerkant, dichtbij het paleis aan uw rechterhand, mijn vinger verdiept in de gleuf van mijn board ; is de zijkant van mijn board. U ziet niet mijn glimlach, maar het genot zit `m daarin, dat deze zeer scherpe rails nul spray geven, en ook niet happen; dit laatste dankzij de bubbel. Nul spray, wat niet normaal is bij scherpe rails, maar de spray wordt opgevangen door de S-vorm die in de rails zit; zo benut ik meteen de 2.2 cm dikte van de plank. Helpt allemaal mee om super hoogte te lopen. Waarom vind ik het zo belangrijk, dat het board zoveel hoogte loopt; het geeft he mee ruimte, en dus vrijheid, om veel te tricken of te springen. Bovendien; de spots worden steeds voller, en met veeel hoogtelopen, kun je makkelijker naar een plek kiten, waar het rustiger is.
|
|
|
Wimt
|
Gisteren mijn step kapot gesprongen, maar al weer gplakt. Heb mijn bedveer eraf gehaald, de step gefixeeerd. Ik denk dat de superkwaliteiten dus voornamelijk liggen in de `bulb'; landingen zijn superzacht, waanzinnig wendbaar, fantastisch hoogtelopen, gewoon een revolutie.
Morgen Brouwersdam of Neeltje Jans, voor vervolgtests.
|
|
|
Wimt
|
Wil er eigenlijk niets meer aan veranderen. Gaat, na 3 deelbreuken, ook niet meer kapot. Wie neemt `m nu dus in productie?
|
|
|
spoetnik
|
gdvr, wat ziet die bar er lekker gevaarlijk uit... Ik blijf uit je buurt!!!
|
|
|
Wimt
|
Ja, echt; die bar was vlot verlengd; niks geen gedoe, alleen maar met tape. En het werkt ook nog!
Vandaag is mijn board getest door een ervaren kiter; vond `m super `loose', en toch goed hoogtelopen.
|
|
|
Rooky
|
HOHO het was mij! ik zag wat drijven aan de waterkant op borselle en het kon niet missen... het moest het wimt board zijn!! en jawel..na wat overleg over onze creaties mocht ik als eerste een proefvaart maken op het board! en het verloop :
to be honest: voor de looks is het niet gemaakt maar daar is het ook een test model voor natuurlijk! de enorme strap in de bodem heeft heel veel nut, het board loopt echt knettergoed hoogte. low end goed te varen.. high end wat lastig te testen omdat de voetbanden gemaakt zijn op schoentjes of op maat 48,5 ik kreeg ze zo snel niet kleiner dus voelde ff als strapless varen het vlakke gedeelte midden in het board kun je goed gebruiken om je turn nice and smooth in te zetten! aangezien het op deze spot redelijk choppy is hapte hij afentoe richting de onderwaterwereld..
naja samengevat : leuk concept! de opbouw op de tips zijn niet nodig!naar mijn inziens.. maar hij vaart en waar hij voor is gemaakt dat doet ie ook echt goed! complimenten hou het concept vast en ff finetunen komt dik in orde hoor!!!!
|
|
|
Wimt
|
Ja, en de deal was dat ik dan ook jouw board goed zou beoordelen. Kan ik kort mee zijn; precies zo goed als de mijne, maar dan zonder die niet-noodzakelijke bulten en kleppen en zo. (Tussen haakjes, ik vond `m erg lekker `loose', echt een perfecte new-style board, die 4,5 cm rocker is perfect; zacht landen en zoals gezegd lekker `loose'. Loopt daardoor wel minder hoogte, en die tegenstrijdigheid met `loose' en hoogtelopen, heb ik met mijn techno-board overbrugd. Dit effe tussen haakjes).
Mijn board heeft nu maar 3 cm rocker, daardoor hapt ie soms, volgende krijgt 4 cm rocker.
|
|
|
Wimt
|
Gebeurt nog steeds niet veel op het forum. Was laatst op Borselle; kwam de rijkspolitie. Ik most pisse, dus deed ik dat in de struike. Komme ze me na. Ik liep ze toe, `of dit wildplassen was', zei ik alvast. `Neen, ik deed het verkeerd; je plast in de wind', en lachend vertrokken ze. Veel kwallen op Borselle, behalve de politie. werd 2 keer in mijn gezicht gebeten; prikt wat. Het board daar toch maar weer deels gebroken; zo`n ervaring noem ik dan weer een '`lèermoment', en ik kan er dus nog steeds niet om huilen. Was een schuurfout; heb je al snel als je alleen maar schuurt met een bandschuurder korrel 40. Blijft die voorgaande jongen de enige-ooit-tester, of heeft er iemand nog zin? Mag hoor, is da top dat board. Jammer dat die Spoetnik niet meer reageert; had ik nog die story van mij willen aanhalen toen ik het forum aanmoedigde mijn uitvinding; de `nekleash' te gebruiken; heeft 3 forumleden het leven gekost, maar ja; als je dermate stom bent, verdien je het ook om te sterven. Kan ook zijn dat ze, als te enthousiaste fan van mij zijnde, mij te letterlijk hebben genomen. In dat geval spijt mij dat zeer. Nog wat foto`s van Egypte, met mij erop. Dat Nobile is de `undercover'van mijn plank .
|
|
|