|
Kitemen
|
En Neeltje Jans...
|
|
|
Sherida
|
Als je de bordjes strand aanhoudt vanaf de camping loop je een dijk over en sta je al op het strand waar ook gekite mag worden.. X-school ligt ook bij dat strand. Met welke richting er gevaren kan worden weet ik niet precies, volgens mij sowieso niet met oost?
Verder heb je ook nog Neeltje Jans, dat is ongeveer een kwartiertje rijden..
|
|
|
Neelis
|
Bij noorderwind is het op het "kindvriendelijke strand" ook mooi, geloof dat er een speciaal kitesurfgedeelte is waar het legaal is, voorbij de strekdammetjes.
Let wel op dat als je iets anders dan neeltje jans of vrouwenpolder gaat doen, dat er veel plekken zijn waar je niet mag kiten, je hebt zo een bon aan je broek, zou toch jammer zijn op je vakantie, vooral als je naar de prijzen van de roompot kijkt!;)
Veel plezier in het zonnige zeeland, ik ben jaloers!
|
|
|
|
kobrin
Logs: 0 | 240 uur
|
Neeltje Jans ; N ZW W NW
Vrouwenpolder ; N NO O W NW
Kamperland ben ik nog niet geweest, maar ga ik binnenkort eens tjekken.
|
|
|
Haring High Richardt
|
Bedankt voor alle reacties hier heb ik wat aan Let wel op dat als je iets anders dan neeltje jans of vrouwenpolder gaat doen, dat er veel plekken zijn waar je niet mag kiten, je hebt zo een bon aan je broek, zou toch jammer zijn op je vakantie, vooral als je naar de prijzen van de roompot kijkt!;) Staat dit nog een betje duidelijk aangegeven waar je wel en niet mag kiten ????
|
|
|
Neelis
|
nee, uit ervaring achtergekomen toen we tijdens het optuigen in domburg gewaarschuwd werden door een jongen die een flink bedrag had neer moeten tellen voor 5 minuten surf.
|
|
|
|
kobrin
|
vrouwenpolder, neeltje jans, borssele, vlissingen, bergen op zoom toegestaan
oesterdam, krabbendijke , paulinapolder gedoogd
domburg verboden
|
|
|
Haring High Richardt
|
En bedankt he Nog meer tips alles is welkom ?? Zitten er nog vlakwater spots in de buurt of is het allemaal golven ??
|
|
|
kobrin
|
Vrouwenpolder is heel vlak met oost en er is een soort poeltje dat volloopt, dat is ook vlak.
Krabbendijke met hoogwater, N No Nw W O laagwater zie je alleen maar modder.
Oesterdam met laagwater, wel schoentjes aandoen Z, ZW W
|
|
|
Emielkruisdijk
|
Theo weet alles van kitesurfen bij de Roompot! Eigenlijk heb je maar 2 spots nodig, Neeltje Jans voor ZW, W, NW. Vanaf N tot O los op de Roompot zelf! (er ligt nog een kicker op het strand! ) (vlak water) En dan kan je nog met O naar Vrouwenpolder! Nog meer tips alles is welkom ?? Vergeet de regenjas niet
|
|
|
Teigetje
Logs: 0 | 765 uur
|
Ries de camping aan de achterkant aflopen dijk over en dan heb je water om te kiten. Let wel dat je daar eb en vloed heb dus je spullen tegen de bossies aan leggen. Met eb een breed strand zon 200 meter lopen naar het water met vloed is er nog 30 meter over, tis maar dat je het weet. Aanrader is Neeltje Jans daar heb ik toen 1 topdag gehad. Moet je terug de sluizen over en aan het eind daarvan gelijk rechts maar dat wijst zich vanzelf. Auto onder de brug/sluis parkeren en dan naar de windmolen lopen tis wel een wandelingetje hoor.
|
|
|
|
|
Teigetje
Logs: 0 | 765 uur
|
Ik blijf nu es thuis. Dan waait het tenminste Maar zal wel geen vervoer hebben, begrijp dat je zus met je mee gaat.
|
|
|
kobrin
|
Vrijdag hoop ik ook daar ergens te kunnen kiten, de roompot spreekt me wel aan, laat effe weten hoe de spot daar is. Anders vrouwenpolder!
|
|
|
|
|
dagmartijn
|
Hey,
zou zelf voornamelijk gokken op strand bij Vrouwenpolder (is lekker ruim en goed te varen) en anders bij Neeltje Jans (let wel op dat je bij deze laatste niet te ver downwind vaart ivm natuurgebied eindje verderop)!
Gr.
|
|
|
|
kobrin
|
De voorspellingen zijn al 2 weken of langer slecht, maar toch al iedere week dat er een dag of twee wind was. Jij zit gewoon aan een spot, dus niet wanhopen, hopelijk kan je toch een paar sessies score!!
|
|
|
Haring High Richardt
|
Ik hoop het ook, anders gezelli met vrouw en kids op stap, is ook wel weer eens leuk (toch ???)
|
|
|