ervaringen best nemesis 09 10m

ton

Geen avatar

Berichten: 46
April 26, 2009, 11:35:12
edit2Rapporteer  
Ik zit te twijfelen om een nemesis 09 10m te kopen. Vaar nu zo'n 1.5 jaar waroo 9m en 13m en heb erg naar me zin mee gehad. Heb er nog niet alles uit gehaald wat er in zit maar wil toch iets met meer pit. Wat ik belangrijk vindt is upwind, een grootbereik en lekker makkelijk hoog komen. Ben niet echt voor de tricks enzo maar wil gewoon lekker cruisen en springen.
Heb al aardig wat overgelezen maar de laatste tijd niet veel over geschreven. Waarmee ik een beetje zit te twijfelen is de slijtage met dat twister tech gedoe. Heeft iemand daar al problemen mee gehad?? Alle info is welkom!!
o ja.... ben 1.85 en zo'n 70 kg.
Walt0r

Berichten: 542
Antwoord #1 April 26, 2009, 13:14:29
edit2Rapporteer  
Ik vind het fijne kites die nemesisen, waarom weet ik ook niet. ik vind dat ze lekker vertrouwd aanvoelen en toch niet pussy achtig zijn.

ff beetje off topic: Een maat van mij heeft er een te koop, ding is zo goed als nieuw. Hij was overgestapt naar ozone, toen zijn nemesis '08 ontplofte, maar hij had intussen wel een nieuwe '09 gekregen van Best. Maar ik weet niet meer of dat 12 of 10 m2 was....misschien is dat wel iets voor je

noujah, succes ermee



 
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #2 April 26, 2009, 13:58:10
edit2Rapporteer  
Oke ik weet dat ik nu veel reacties ga krijgen maar ik zou niet het risico willen lopen om deze kite 2de hands te kopen. Koop de kite nieuw zodat je nog garantie hebt. Procentueel zijn er gewoon erg veel problemen met de kites van Best.

Hier misschien dan antwoord op je vraag:

http://www.kiteworldmag.com/2009-kite-tests/best-nemesis-12m/
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #3 April 26, 2009, 17:38:18
edit2Rapporteer  
Citaat
Procentueel zijn er gewoon erg veel problemen met de kites van Best.

OK dat is inderdaad gelul.

BEST kites zijn goeie kites en zeker de Nemesis serie.
Waar heb je die info vandaan? Laat maar s zien dan.

@Ton, ik heb naast Waroo7&13 ook een Nem10 aangeschaft.
Nog niet veel mee gevaren, maar ik kan wel al zeggen super upwind en lekker makkelijk hoge jumps. Maak je over dat Twister tech geen zorgen, ze hebben er voor gezorgd dat de leading edge zelfs nog sterker is geworden dan de '08 serie.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #4 April 26, 2009, 17:55:39
edit2Rapporteer  
Dat wordt z'n wellus/nietus verhaal.

Ik wil alleen maar aangeven dat je er goed aan zal doen om de kite met garantie te kopen.
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #5 April 26, 2009, 18:00:03
edit2Rapporteer  
OK dat klinkt al een stuk positiever Grin
Bram Wilbrink

Berichten: 823
Antwoord #6 April 26, 2009, 18:58:07
edit2Rapporteer  
Het komt wel geregeld voor dat Best kite's lek uit de verpakking komen, dat is niet heel netjes. Heb dit in mijn omgeving iig. 2 keer gezien...
@waltor de kite van edo is een 12m2...
JorritPi

Berichten: 1557
Antwoord #7 April 26, 2009, 20:11:18
edit2Rapporteer  
Ik vaar al ruim 8 maanden met de Nemesis 2009 10m en ik ben er bijzonder blij mee!!!!!!

HELEMAAL SUPER!!

De kite heeft een enorme low-end. Veel meer dan de gemiddelde kites. Ik kan bijna altijd varen terwijl sommige nog met een 12 of 14m2 zitten te niksten. De kite is door het twister-tech bijzonder snel (veel sneller en stuurt lichter dan de Nemesis 2008). Er zijn mensen die beweren dat het niks helpt maar ik heb ze toevallig allebei op de zelfde dag uitvoerig vergeleken en het verschil is duidelijk te merken.

Hoogte lopen gaat heel goed. Beter dan met de Waroo, waarvan ik de 7m heel fijn vind en explosief vind maar de 11m Waroo vind ik maar een traag log ding die traag stuurt. Wat ik met loopen merkte is dat ik het idee hebt dat de Waroo 11m je best flink pulled terwijl dat bij de Nemesis minder het geval is... ik denk omdat een kortere draaicircel KAN maken.

Verder heb ik zelf nog NOOIT problemen met Best gehad. Daar komt bij dat de Nemesis in een iets hogere prijsklasse valt dan de Waroo of Kohoona en misschien ook wel iets beter is afgewerkt?

Wat ik wel een min puntje vind is dat de powerlijnen soms niet terug draaien doordat er zand tussen de swiffel zit. Maar daar valt mee te leven.

Ik zou geen moment twijfelen aan je aankoop want het is echt een super fijne kite waar je heel veel mee kunt!

Bye the way, ik weeg 70kg en ik schat dat als je niet boven de 80kg weegt, je geen grotere kite nodig hebt dan 10m.



SUMMARY review Kiteworld Mag:
Good looking kite with bomb proof construction and great ease-of-use make this a great buy. Over the two days we rode it, we felt the kite could have held a lot more power, and the boosts would have been even bigger. We definitely went higher than anyone else on the beach with the HP. Performs well unhooked, although isn't ultimately designed for freestyle, but will definitely allow you to perform some fun tricks without too much fuss. Tough build quality, good relaunch, solid power and smooth depower will see this kite being popular in 2009.
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #8 April 26, 2009, 20:27:10
edit2Rapporteer  
Procentueel zijn er gewoon erg veel problemen met de kites van Best.
Dat gevoel heb ik ook, je hoort het vaak, maar ik denk dat het komt omdat zo ontiegelijk veel van verkocht zijn....
JorritPi

Berichten: 1557
Antwoord #9 April 26, 2009, 20:33:45
edit2Rapporteer  
Procentueel zijn er gewoon erg veel problemen met de kites van Best.
Dat gevoel heb ik ook, je hoort het vaak, maar ik denk dat het komt omdat zo ontiegelijk veel van verkocht zijn....

Ik denk ook dat je daar gelijk in hebt. Het risico op klachten gaat natuurlijk omhoog naar mate er meer producten in gebruik zijn, maar het is geen excuus. Je betaald best veel geld voor het materiaal en dan mag er van verwachten dat het allemaal in orde is.

Wist je trouwens dat ze in New York en Connecticut bijna niet met Waroo's varen maar vooral veel met Nemesis.  loser
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #10 April 26, 2009, 20:50:10
edit2Rapporteer  
Procentueel zijn er gewoon erg veel problemen met de kites van Best.
Dat gevoel heb ik ook, je hoort het vaak, maar ik denk dat het komt omdat zo ontiegelijk veel van verkocht zijn....

Daarom zeg ik ook procentueel.... Dat wil dus zeggen dat het niet uit maakt hoeveel kites je verkoopt. Bijv 20% klachten is en blijft 20% klachten ongeacht hoeveel kites je verkoopt...

Nogmaals begrijp mij niet verkeerd. Ik twijfel niet aan de vliegeigenschappen maar wel aan de duurzaamheid van de kites.
We moeten ons niet blind staren op onze eigen kites. Als je eerlijk om je heen kijkt dan moet je gewoon concluderen dat er regelmatig problemen zijn met de kites maar de garantie en de vliegeigenschappen maken dat weer goed.
ton

Geen avatar

Berichten: 46
Antwoord #11 April 26, 2009, 21:29:08
edit2Rapporteer  

Wat ik wel een min puntje vind is dat de powerlijnen soms niet terug draaien doordat er zand tussen de swiffel zit. Maar daar valt mee te leven.

Ik zou geen moment twijfelen aan je aankoop want het is echt een super fijne kite waar je heel veel mee kunt!

Bye the way, ik weeg 70kg en ik schat dat als je niet boven de 80kg weegt, je geen grotere kite nodig hebt dan 10m.


@jorrit Zat zelf te denken om m'n waroo07 13m tehouden voor de hele lichte dagen of denk jij dat de nemi dit bereik ook heeft? enne.... heb jij een 08 of een 09 bar?? Dacht dat het niet uit elkaar draaien van je lijnen was opgelost  is met de 09bar doormiddel van een bredere swiffel.
posty

Berichten: 2454
Antwoord #12 April 26, 2009, 22:19:59
edit2Rapporteer  
Oke ik weet dat ik nu veel reacties ga krijgen maar ik zou niet het risico willen lopen om deze kite 2de hands te kopen. Koop de kite nieuw zodat je nog garantie hebt. Procentueel zijn er gewoon erg veel problemen met de kites van Best.
Volgens mij zijn er heel weinig zoniet geeneen probleem met de Nemesis 09.
En als de 08 al explodeerde is dit na een paar keer vliegeren en niet na een jaar.
JorritPi

Berichten: 1557
Antwoord #13 April 26, 2009, 23:46:24
edit2Rapporteer  
@ Ton, ik heb een '09 bar, en het gekke is dat ik er bij de '08 geen last van had en nu wel. Misschien moet ik 'm eens uitblazen en kijken of dat helpt.

Of je de 13m moet houden. Als je geld genoeg heb zou ik 'm houden, maar dan doe je het waarschijnlijk voor 1 of 2 knopen meer low-end. Je zou het eigenlijk een keer echt moeten testen. Ik heb in El Gouna wel met een 13m Waroo 2009 gevaren en dat ging toen amber omdat er weinig wind was, daarna de 10m Nemesis 2009 gepakt en daar ging het niet beter of slechter mee. Alleen omdat een 10m veel sneller stuurt kan je ook sneller sinussen en bouw je volgens mij ook sneller druk op??


Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #14 April 27, 2009, 18:21:17
edit2Rapporteer  
De low end van de 13m 2007 is iets lager als die van de Nem 10.
Dat is mijn ervaring tenminste.

De 13 kan ik varen vanaf ongeveer 12 knopen en de Nem 10 vanaf ongeveer 15.
De Nem is idd wel veel makkelijker te sinussen.
zwafra

Berichten: 4249
Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #15 April 27, 2009, 19:20:16
edit2Rapporteer  
Ik vaar ook met de Best Nemesis 9-12 +(7  Waroo) en ben daar echt super tevreden over ,maar ik vaar daarmee met de 2008 bar (45 cm),die volgens mijn een betere swiffel heeft als de 2009 bar want die draaid na enige keren gebruik niet meer goed rond .
Ik hoor daar meer mensen over klagen en eigenlijk moet je daar gewoon onder garantie een goed werkende voor terug krijgen..
ton

Geen avatar

Berichten: 46
Antwoord #16 April 27, 2009, 21:37:01
edit2Rapporteer  
Heb een 07 en een 08 bar en bij allebij blijft de swiffel wel eens hangen, maar vindt het over het algemeen niet zo'n probleem. Als het te erg wordt doe ik het wel effe met de hand.
Nou nog effe m'n waroo 9m verkopen en op naar de nemi!!
Bedankt gasten voor de info
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #17 April 28, 2009, 03:25:19
edit2Rapporteer  
In de nieuwe kb.de magzine wordt de 10 Nemessis en 11 Waroo getest
luhes

Berichten: 51
Antwoord #18 April 28, 2009, 03:40:10
edit2Rapporteer  
ik heb de waroo 9 en 13 gevaren, en  van genoten. vriend van my ging met een vrij nieuwe nemessis 8 meter 2009  het water op (hij vindt hem lekker varen) ik stond langs de kant naar hem te kijken, en zag er goed uit nice airtime. maar na een kite loopje kwam zijn kite leading edge first op het water. en een enorme knal. de hele leading edge was open geknaled. precies in het miden van de leading edge zat een enorme scheur in de bladder. fototje van gemaakt opgestuurd naar best en meteen een niewe opgestuurd gekregen.

conclusie: goede kite, wel nieuw met garantie kopen

Luke
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.