Noord Portugal!

sthijs

Geen avatar

Berichten: 105
Mei 14, 2009, 00:35:45
edit2Rapporteer  
Ik ga deze zomer van 20 juli tot 20 augustus een roadtrip maken naar Portugal.
Ik ben samen met wat golfsurfers, mn kitemaatjes gaan naar een ver land.
Er moeten dus golven en wind zijn.
Is er geen wind dan ga ik golfsurfen.

Ik zat zelf te denken aan Viana do Castello en Esposende en Peniche, ik heb hierover wel wat gevonden, en het ziet er goed uit!
Heeft er iemand er gevaren en tips waar naar toe te gaan, wat goeie spots zijn en wat betreft wind?
Altijd leuk om het van iemand te lezen die er ook is geweest.

Thanks

Thijs
Lord of the Boards

Berichten: 869
Antwoord #1 Mei 15, 2009, 00:20:14
edit2Rapporteer  
Hey Thijs,

Ik ben een paar jaar geleden in Peniche geweest. Echt een supermooie spot voor kitesurfen en golfsurfen. Je kunt dan het beste even richting Baleal rijden. Vlak voor Baleal is een parkeerplaats met een restaurant aan het strand en een reddingspost. Dat is the place to be voor jullie. Rechts, tegen het schiereilandje Baleal, is het perfect voor golfsurfen. Er staat daar een mooie stroming die je zo tot achter de branding laat drijven.
Links heb je een 3 kilometer lang strand om te kiten. Mooie golven bij vloed. Iets rommelig bij eb (beetje noordzee-achtig)

Verder naar het noorden is ook nog een mooie lagoon. Lagoa de Obidos. Dit is een riviermonding met mooi vlak water, maar wel erg sterke stroming.

Het is alleen niet heel erg windzeker. Wij hebben 3 dagen goed kunnen kiten in een week. Maar golven staan er altijd wel.
sthijs

Geen avatar

Berichten: 105
Antwoord #2 Mei 15, 2009, 00:35:55
edit2Rapporteer  
Ja ik zie het in 'The Kite&Windsurfing guide', Peniche is waarschijnlijk de laatste stop.
Goede tip!

Ik kijk meer uit naar Viana do Castello (ten noorden van Porto). Hiervan zegt 'The guide' dat er in de zomer 6/7bft staat met flinke bakken!
Iemand hierover meer ervaring?

Thijs
lemmert

Geen avatar

Berichten: 4
Antwoord #3 Mei 17, 2009, 13:30:02
edit2Rapporteer  
Hallo, ik ga bijna elk jaar naar noord Portugal. en overnacht dan in het dorpje Moledo dat licht bij de stad Caminha. Dat is de golfsurf spot van Portugal, mensen van uit heel Europa komen daar heen om te golfsurfen.  En je kan er ook egt super lekker kitesurfen!!
de golven zijn er egt ziekkk hooog.. en er licht daar in het water een heel groot fort dus met de wind uit de juiste richting heb je daar dus super valk water! het licht ongeveer een half uurtje rijden van Viana do castelo. en ze ver als ik weet is viana de castelo niet egt een super spot! in Caminha heb je ook een camping aan het strand.... kan je uit je tentje stappen en naar het strand lopen en surfen!!

Ik zou zeggen, zoek een verblijf plaats bij het strand van moledo! en als je dan toch naar viana de castelo wilt dan hoef je maar een half uurtje te rijden !!
sthijs

Geen avatar

Berichten: 105
Antwoord #4 Juni 08, 2009, 01:06:36
edit2Rapporteer  
Hoi sorry voor late reactie.
Moledo kom ik langs, ga ik zeker even bekijken!bedankt voor de tip.

Het enige probleem is dat we met zn twee zijn, waarvan ik een rijbewijs heb (misschien andere mensen die mee willen, maar dat is nog niet zeker).
Ik wil graag iemand erbij hebben met een rijbewijs mocht ik een gipsvluchtje naar huis moeten pakken Tongue
En het moet of een kiter zijn of een golfsurfer...iemand???
Van 20 juli tot max 19 augustus
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.