Oostvoorne met zuidenwind vaarbaar?

arnhemkiter1

Geen avatar

Mei 14, 2009, 19:33:45
edit2Rapporteer  
Ben ik nou zo dom of .....

A.s. zaterdag is volgens de voorspelling van windguru er een lekker zuidenwindje op oostvoorne. Volgens alle kitesites is met zuidenwind deze locatie echter niet vaarbaar. Ik snap dit niet helemaal als ik de locatie bekijk. Zuid is dan niet aflandig volgens mij, of je moet helemaal de "baai" uitvaren. Snap ik het nu niet?

Wie legt dit uit?

groeten Arnhemkiter1
Reflex

Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #1 Mei 14, 2009, 19:36:37
edit2Rapporteer  
http://www.kitehigh.nl/spots/Europa/Nederland/Oostvoorne%20Autostrand

Kijk hier eens naar en zoem uit, kijk dan hoe de wind gaat als het zuid is. Is dat side of aanlandig? Nee de wind staat dan schuin aflandig. Slufter daarintegen is wel met Z te doen maar niet voor beginners.

P.S vergis je niet in de afstand tussen strand oostvoorne en slufter. Tevens moet je ook rekening houden met het gebied waar je mag kiten in oostvoorne.
Porsche

Geen avatar

Antwoord #2 Mei 14, 2009, 21:33:44
edit2Rapporteer  
Ga lekker naar Schellinkhout. Kun je ruim staan en goed te doen met Zuid, helemaal met ZZW wat het gaat worden zaterdag. Zal wel druk zijn daar trouwens  Roll Eyes
martijn

Antwoord #3 Mei 14, 2009, 21:37:19
edit2Rapporteer  
zuid is wel te doen (behalve als je nog niet zo goed kan varen), maar erg vlagerig want de wind komt over de duinen.
Reflex

Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #4 Mei 14, 2009, 21:41:36
edit2Rapporteer  
Naar mijn idee blijft aflandig een no go ook al ben je zo gevorderd. Een probleem met je kite kan je zo hebben en dan lig je daar in het water. Nu heb je bij Oostvoorne nog het geluk dat je niet de open zee in gaat, maar vooral in de winter kan het stuk richting het land noordelijk van oostvoorne al genoeg zijn voor onderkoeling.

Bedenk dus goed wat je doet, en zeker voor beginners inderdaad niet met Zuiderwind.
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #5 Mei 14, 2009, 21:47:10
edit2Rapporteer  
OOstvoorne met zuid is idd enorm vlagerig en schuin aflandig, dan kun je beter om de hoek bij Rockanje gaan varen waar het dan gewoon schuinaanlandig is.
Wel is het met hoogwater een klostbak maar veel andere spots heb je niet voor richtingen van ZO - ZW voor beginners.
Porsche

Geen avatar

Antwoord #6 Mei 14, 2009, 21:48:56
edit2Rapporteer  
Idd, gewoon niet doen. In het beste geval kom je aan de overkant in het vogelgebied terecht en dat is niet handig. Moet je helemaal om de baai lopen (door het vogelgebied) en dat geeft weer een extra reden voor de heren om nog moeilijker te gaan doen dan ze nu al zijn. Gevolg..... nog meer palen in het water.............??? Gun ze dat plezier niet!

Z tot ZZW.................Schellinkhout! Wordt het meer O....... rij je door naar Enkhuizen. Wink
arnhemkiter1

Geen avatar

Antwoord #7 Mei 14, 2009, 21:59:02
edit2Rapporteer  
bedankt voor alle reacties. Met name het uitvergroten van het kaartje helpt om het ook goed te zien dat het aflandig is. No go dus!

Heb wel gezien dat Mirns met zuid goed te doen is. Is voor mij net zo ver uit Arnhem. Hoop alleen dat daar zaterdag ook voldoende wind is, voorspellingen zijn minder.

Porsche

Geen avatar

Antwoord #8 Mei 14, 2009, 22:01:47
edit2Rapporteer  
Kijk hier maar naar om te beslissen. Is het meest betrouwbaar.

http://www.watersportweer.nl/watersport

Greetzzzzzz
Frank77

Antwoord #9 Mei 15, 2009, 13:55:38
edit2Rapporteer  
Erg vlagerig dus naast aflandig, echt niet relaxt om daar dan te varen.

Jeromez

Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #10 Mei 15, 2009, 17:09:27
edit2Rapporteer  
Inderdaad
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.