kobrin
Logs: 0 | 240 uur
|
Een van mijn maten was vroeger ook een windsurfer.
Hij gebruikt ook zijn windsurfzittrapeze, je moet alleen je leash kunnen bevestigen, dat is alles.
|
|
|
Stevenmyrthe
|
Leash kan toch gewoon ergen aan de haak?
|
|
|
bredo
|
HA HA wat leuk gaastra speedseat!! zo'n roze? Heb m ook gehad idd 20 jaar geleden!!! Knoop een touw van de ene kant van de spreader naar de andere kant en dan achterlangs, dan kan je hem daar aan vast maken. of direct aan de spreader. succes
|
|
|
Stevenmyrthe
|
Yep, klopt.....roze met geel. Als iedereen het er overeens is dat ik hem ook voor het kiten kan gebruiken dan ga ik hem toch maar voorlopig gebruiken. Ik spendeer liever wat meer aan een goede kite.....dan koop ik volgende jaar wel een andere trapeze.
|
|
|
Reflex
Logs: 0 | 20 uur
|
Zo duur is een 2dehands zittrapeze nou ook niet hoor. Maargoed hij zal natuurlijk wel te gebruiken zijn.
|
|
|
Dopperd
Geen avatar
|
check dan wel ff hoe de stevig alles is.. Is kunstof nog goed ed..Heb zelf eerst met een redelijk nieuwe Mistral trapeze gevaren maar als er écht veel kracht op komt dan gaat hij sneller stuk omdat hij niet op deze krachten gemaakt is. Bij mij brak tijdens een sprong een bevestiging van de spreader helemaal af...
|
|
|
Sake
Gast
|
Wat belang is, is de sterkte van je haak + banden waar de haak aan zit. Die is vaak wel sterk genoeg voor windsurfen(daar is ie ten slotte voor gemaakt), maar niet sterk genoeg voor kiten. Ik zou het risico niet nemen en een kitesurf trapeze kopen.
Ik heb het resutaat gezien van falen. Hij kreeg 'm in z'n gezicht en sloeg er een aantal tanden uit. Dakine windsurf trapezes gingen bij bosjes. Dus absoluut niet doen voor die paar centen die een echte kitesurf trapeze kost.
|
|
|
Stevenmyrthe
|
mmmm...ja juist,
De krachten op de trapeze zijn bij kiten veel groter dan bij windsurfen. Bij kiten heeft de trapeze ook een veel belangrijkere rol als bij het surfen. Als mijn haak bij het windsurfen zou breken dan wordt ik waarschijnlijk erg moe in mijn armen maar ik kom zeker naar de kant. Een gebroken haak tijdens het kiten lijkt me een veel groter probleem.
Inderdaad toch maar een paar centen uitrekken voor een echte kite trapeze.
Thanks voor de frisse kijk en adviezen.
|
|
|
(HJ) MINI-ME
|
Je gaat het vanzelf voelen wanneer je met je surfharnas gaat kiten. Je zal merken dat de krachtverdeling anders is en dus anders op je rug overgebracht gaat worden. De haak zal waarschijnlijk omhoog komen en zal onder je ribben gaan drukken. Ik heb het in het begin ook geprobeerd maar ben na 2 sessies toch overgestapt op een kiteharnas. Ik kreeg dus last van mijn ribben en vond het toch geen veilig idee dat ik geen handvat op mijn rug had. Succes
|
|
|