Arke Fly Meenemen kiteboards 120 EURO ;-(

HangLoose

Berichten: 90
Juni 05, 2009, 11:26:27
edit2Rapporteer  
Vorige week naar Egypte geweest en gevlogen met ArkeFly, zie o.a. stukje uit mijn eerste mailtje hieronder.
Maar eind goed al goed na de nodige bewijslast, kopie factuur foto van boards etc.  is mij togezegd dat ze het bedrag terug
gaan storten YeSS

Wellicht handig voor andere kiters die met dit soort kosten worden geconfronteerd!

Geache heer/mevrouw,

Tijdens onze vlucht OR 489 / OR 490, werden zowel ik als mijn vriend onverwacht geconfronteerd met hoge en onvoorziene vervoerskosten van in totaal 240 euro! (zie bijlage). Van tevoren hebben wij jullie vervoersvoorwaarden zorgvuldig doorgenomen en daar staat het volgende:

 

Oplossing
1 board tot 165 cm mag gratis zonder aanmelding mee, mits uw ruimbagagelimiet niet wordt overschreden. Daarboven geldt het overbagagetarief. Let op: Er worden strenge regels gehanteerd met betrekking tot deze maximale hoeveelheid. Indien het toegestane gewicht wordt overschreven zal het overbagage tarief worden gehanteerd.
Indien de surfplank groter is, dient u dit vooraf te melden. De maximale lengte van de surfplank is 3,75 meter. De kosten voor het vervoer van uw surfplank vindt u terug bij tarieven (bijzondere) bagage.

Wij hebben daar de ArkeFly medewerkster op gewezen, maar ze gaf aan dat voor kitesurf spullen altijd het tarief van 60 euro enkele reis wordt berekend, iets wat wij nergens terug kunnen vinden in jullie vervoersvoorwaarden. Onze kiteboards zijn circa 1,25 meter lang, de bagage hebben wij bewust precies onder de 20 kg gehouden en zat in een redelijke compacte tas van circa 1,50 cm!

 Ik hoop dat U mijn klacht gegrond vindt en wil u daarom vriendelijk verzoeken het bedrag van 240 EURO over te maken op mijn rekeni..... ThumpDown
El Banditos

Berichten: 955
Antwoord #1 Juni 05, 2009, 11:40:43
edit2Rapporteer  
Netjes gedaan!! Een vriend van mij heeft dit precies hetzelfde meegemaakt naar Aruba, moest ook even 240 (circa) afrekenen om zijn spullen mee te mogen nemen.

Het is dus erg verstandig van te voren even goed uit te zoeken wat de regels zijn. Scheelt je weer wat knaken. Wel netjes van Arke dat ze het retourstorten.
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #2 Juni 05, 2009, 11:46:39
edit2Rapporteer  
Je kan voor het boeken ook eens kijken op deze site: http://www.oceansource.net/airlines/

Daar staat in welke airlines kitevriendelijk zijn en wat voorwaarden. Toch is het inderdaad zeker ook aan te raden om goed de algemene voorwaarden door te lezen en desnoods je vragen te mailen en die mails te bewaren.
El Banditos

Berichten: 955
Antwoord #3 Juni 05, 2009, 11:47:44
edit2Rapporteer  
Ja precies, dan heb je altijd een stok om mee terug te slaan Wink
posty

Berichten: 2454
Antwoord #4 Juni 05, 2009, 12:35:54
edit2Rapporteer  
raar, het is alweer 2 1/2 jaar geleden maar toen heb ik em gewoon gratis mee kunnen nemen...
Power Zone

Berichten: 258
Antwoord #5 Juni 05, 2009, 12:43:05
edit2Rapporteer  
Print de algemene voorwaarden en neem die mee, als je dan aan de balie staat en ze doen moeilijk (omdat ze zelf niet weten hoe het nu eigenlijk zit) kan je het aan ze laten zien.

Een golftas 'look' tas is ook niet altijd handig voor golfspullen is vaak ook een toelage.
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #6 Juni 05, 2009, 12:46:11
edit2Rapporteer  
Hoe meer dingen voorkomen hoe meer geld ze eruit kunnen slaan. 2 jaar geleden gebeurde het nog niet zoveel en lieten ze het gewoon toe mischien.
Tweekske

Berichten: 99
Antwoord #7 Juni 05, 2009, 13:09:00
edit2Rapporteer  
Ik ben afgelopen april ook met arke-fly gegaan en kon na een hoop gedoe mijn spullen gratis meenemen.

Had ook van tevoren de voorwarden bekeken en die zijn ongeveer hetzelfde als die van Transavia, als je onder de 20kg blijft en onder de 1.65 mag het gewoon mee.

Na de baliemedewerker hierop gewezen te hebben ging hij het uitzoeken. Even later kwam hij terug met de mededeling dat ik inderdaad gelijk had en dat het meemocht.

Gelukkig stond er geen lange rij, anders was hij het waarschijnlijk niet gaan uitzoeken.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.