Sowieso voor de Waroo 2008 gaan, daarvan is o.a. het low-end flink verbeterd, alsook de constructie. Hij vliegt ook een stuk fijner. 2009 model heeft nog meer constructie verbeteringen, maar kwa vliegen schijnt het niet veel te schelen, daarvoor hoef je het niet te doen.
13m2 is zeker de juiste maat voor jou gewicht. Was je 15-20kg lichter dan kan je volstaan met een 11m2.
Probleem op dit moment is dat er erg veel kitemerken zijn, en gelukkig nog heel weinig slechte kites
Zeker als beginner zal je weinig tot geen verschil merken tussen verschillende kites, alleen gevorderden merken dat als ze goed gaan testen. En dan nog zijn de verschillen ook niet meer zo groot als een aantal jaren geleden.
Kijk gewoon wat je mooi vindt/je interesse heeft. Maar hoe nieuwer hoe beter. Zeker een aantal 2007 kites zijn in 2008 flink verbetert.
Tevens zijn zulke goede deals te maken met Best, dat je weinig tot geen goedkoper materiaal zult aantreffen. De Waroo08 vind ik persoonlijk erg veel prestaties geven voor het geld, echter de kwaliteit blijft een van de zwakkere punten van dit merk. Veel mensen hebben er geen problemen mee, maar ik hoor het nog te vaak om mij heen van wel.