delta?

weerwind

Geen avatar

Juni 10, 2009, 09:13:47
edit2Rapporteer  
Mijn vriendin is inmiddels ook bevangen met het kitevirus en is op zoek naar een kite. Maar ja welke? Ze weegt 68kg. Haar is geadviseerd een delta kite 9m (Fone Bandit /Gaastra Neto?) Klopt het dat ze met een 9m delta al snel uit de voeten kan?  Het lijkt mij wat aan de kleine kant maar heb dan ook geen ervaring met delta kites. Alvast dank voor de reacties. Erik
RH

Antwoord #1 Juni 10, 2009, 09:25:56
edit2Rapporteer  
9 Bandit is prima voor haar gewicht. Ze moet niet groter gaan. Alleen tussen de 12 en 15 knopen heeft een grotere maat een toegevoegde waarde. De betere depower en high-end heeft meer voordelen. Mijn vriendin vaart ook met de 9 als enige kite. Als ik met mijn 10 wegkom (12-14 knopen afhankelijk van de stroming) kan zij ook met de 9 varen. De 10 is voor haar al heel snel te groot.
Morres

Antwoord #2 Juni 11, 2009, 22:41:36
edit2Rapporteer  
de Neto is geen normale kitesurf kite, maar een wave-ride kite. minder lift, gigantische low-end maar iets minder high-end. Daarnaast heeft íe een erg hoge vaarsnelheid(wat miss niet/wel wenselijk is)
Kan ze beter 10mtr Jeyll nemen, of een 8 mtr. Zelf heb ik op moment alleen een 8mtr jekyll, die vaar ik met mn 63kg vanaf 15knopen gewoon goed. Die 8mtr hou ik comfortabel tot ~35knopen ofzo. daarna minder/niet comfortabel tot 45 en daarna is het echt sloes.
Ze mag eventueel de mijne wel testen, of jij, wat je wil. Op horst is ie ook wel tet esten bj Jeroen en anders in het westen van het land ook wel.(dan meot je bert den Boer van Gaastra ff mailen via bert @ gaastra.com )
don.manu.moralez

Antwoord #3 Juni 14, 2009, 14:51:05
edit2Rapporteer  
test een keer de spleene Q in 9,,,

veel dames zijn er verlieft op
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4 Juni 14, 2009, 15:46:56
edit2Rapporteer  

Of een North Evo2
Of een Core GT
Of een F-one Revolt2
Of een Best Kahoona
Of de Notus van Zeeko
Of.....

Tja, zo kun je wel ff doorgaan met het opsommen van fijne delta's natuurlijk Roll Eyes Wink

Maar goed, ik snap niet dat jou die Neto en de Bandit aangeraden zijn Huh Voor abolute beginners zijn er betere keuzes, en zeker die Neto is niet geschikt voor beginners als ik de spec's van die kite zo lees.

De F-one Revolt2 is de kite onder de Bandit. Hij is kwa performance vrijwel gelijk, maar een stuk vergevingsgezinder en wat stabieler.Ook voor evt. later freestylewerk erg geschikt, en hij is een paar honderd euro goedkoper als de Banditdos Wink

Idd. schijnt de Q ook erg goed voor o.a. beginners te zijn, maar de verkrijgbaarheid van dat merk is wat minder goed geregeld door heel NL op dit moment.

Let wel, een SLE zoals de Jeckyl of Waroo vaart anders als een Delta. Daar zit het grote verschil in. Er is nu genoeg keuze uit deltakites, de een beter geschikt voor de beginner als de andere.

Maar in principe zijn ze allemaal zeer stabiel en makkelijk te vliegen waardoor iedere beginner er snel mee wegvaart. Zelfs met de Banditdos en Core GT wat zo'n beetje de high-performance kites zijn onder de delta's.
don.manu.moralez

Antwoord #5 Juni 14, 2009, 16:58:11
edit2Rapporteer  

Idd. schijnt de Q ook erg goed voor o.a. beginners te zijn, maar de verkrijgbaarheid van dat merk is wat minder goed geregeld door heel NL op dit moment.

ik heb er hier 2 liggen...1x9m2 1x12m2...testen mag uiterdaad.
maar verkrijgbaarheid zou het probleem niet mogen zijn...
zijn zat duitse shops die ze wel al hebben...en de service is daar ook de slechtste niet...i know..support your local stores...maar soms gaat dat gewoon niet op Smiley ...
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #6 Juni 14, 2009, 17:22:24
edit2Rapporteer  

ik heb er hier 2 liggen...1x9m2 1x12m2...testen mag uiterdaad.
maar verkrijgbaarheid zou het probleem niet mogen zijn...
zijn zat duitse shops die ze wel al hebben...en de service is daar ook de slechtste niet...i know..support your local stores...maar soms gaat dat gewoon niet op Smiley ...

En je komt weleens op de Slufter las ik?
Dan kom ik er zeker eens aan hangen. Erg mooie kite om te zien  ThumpsUp

Er zijn veel kiters die suppport willen van de locale shop, en Spleene wordt hier weinig aangeboden (wat ik zelf jammer vindt, die boardjes zijn ook altijd erg goed)

Probleem blijft altijd garantie kwesties en de mogelijkheid tot testen. Zelf vind ik via internet bestellen niet meer zo bezwaarlijk, doe het sinds dit jaar ook vanwege de bizarre prijzen die shops maar blijven hanteren ThumpDown
En ik heb al het een en ander meegemaakt hoe een shop met garantie omgaat, dan is internet helemaal zo gek nog niet.
don.manu.moralez

Antwoord #7 Juni 14, 2009, 17:49:44
edit2Rapporteer  
dat zie ik niet anders...
dan komt er nog bij dat je als ik mij niet vergiss in duitsland langer garantie is op producten...

met BBS komt er nog bij dat er echt elk weekend testcenters in NL onderweg zijn die de (defecte) produkten voor je mee nemen.Vervallen ook nog eens de verzendkosten.vaak is  het dan zo als het ter plekke als niet te repareren gezien word je een nieuwe kite/board of wat dan ook mee terug krijgt,...

ik kan begrijpen dat ze in nederland niet met de prijzen willen dalen om de markt stabiel te houden...maar dan moeten ze niet klagen als men voor alternatieves gaat zoeken.

cheers,
manu
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.