Al kitend een boardje oppikken uit het water.

e_surf

Berichten: 611
Juni 28, 2009, 11:35:11
edit2Rapporteer  
Hoe kun je het beste, al kitend een boardje oppikken uit het water.

Ik werd een paar dagen terug gewezen op een afdrijven boardje.
Ik was erheen gevaren en probeerde het boardje mee te nemen.
Het boardje legde ik op mijn bovenbenen en hield het met één hand vast.
Met de ander hand probeerde ik de kite in te sturen om weg te varen, maar
probeer dan maar eens de kite terug te sturen.....
Uiteidelijk lukte het me wel, maar is er een
manier die wat gemakkelijker gaat ?

Mischien al kitende het boardje in één beweging oppakken en doorvaren ?


Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #1 Juni 28, 2009, 11:49:45
edit2Rapporteer  
Ik pak het normaal bij de pads en hou hem vast onder mijn bar. Op die manier kan je het boardje meenemen en toch met 2 handen de bar vasthouden. Blijft moeilijk zoiets. Met 1 hand varen en het boardje met je andere hand vasthouden zou ook nog een optie zijn. Je hoeft namenlijk geen hoogte te winnen.
spoetnik

Berichten: 762
Antwoord #2 Juni 28, 2009, 11:55:51
edit2Rapporteer  
Je HP leash vast maken aan het boardje, en dan terug varen.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #3 Juni 28, 2009, 12:35:37
edit2Rapporteer  
hp leash vastmaken is erg gevaarlijk, heb al eens een vin door mn pak gehad :S
Wat ik doe: 1 footstrap groter zetten en daar de hand door doen, en dan gewoon met2 handen varen. met 1 hand varen kan wel, maar alleen als het hard waait
dahtimstah

Berichten: 158
Antwoord #4 Juni 28, 2009, 12:37:30
edit2Rapporteer  
Een touw meenemen en die aan het board knopen .
Mr the Emperor

Berichten: 486
Antwoord #5 Juni 28, 2009, 12:38:25
edit2Rapporteer  
Vorige week woensdag ook zoiets geprobeerd. Onhandig sturen is het zeker... Heb heel kunstig mijn kite tussen een stuurlijn en een powerlijn  van de ander weten te krijgen. Met als resultaat dat allebij onze boards aan het afdrijven raakte. Volgende keer ga ik toch iets voorzichtiger te werk......
bitburger

Berichten: 316
Antwoord #6 Juni 28, 2009, 12:48:20
edit2Rapporteer  
Ik pak hem bij de grab handle of bij de pads,en hou met twee handen de bar vast
The O

Berichten: 1931
Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #7 Juni 28, 2009, 12:50:32
edit2Rapporteer  
Een andere manier is aan komen kiten met 1 hand en dan het boardje op pakken als je er langs vaart.
Heb je grote handen en er zit toevallig een grip in het midden kan je de grip en je bar gewoon beet houden.

Echter de beste oplossing blijft goed leren bodydraggen dan kom je eigen altijd wel bij je boardje ook al ligt deze in het begin nog erg ver achter je.

Wat je beschrijft wordt wel veel gebruikt.

Wacht maar tot je een kite op gaat pikken  Cool is nog veel lastiger dan z'n miezerig boardje Grin .
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #8 Juni 28, 2009, 13:02:22
edit2Rapporteer  
Als het niet lukt om te kiten met een boardje is er nog de volgende optie.
Ga vlak bij het afdrijvende boardje rustig liggen in het water, pak het board en leg hem op je bovenbenen.
Daarna gewoon rustig de kite insturen maar niet gaan staan, zo kan je ook downwind voor de kiter komen die zijn boardje verloren is,  leg het board dan downwind  neer en kite weg. Zo heb je beide alle ruimte en de kans dat de kite's met elkaar in kontact komen is zeer klein.  ThumpsUp
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #9 Juni 28, 2009, 13:10:30
edit2Rapporteer  
Een optie is het board bij de handle te pakken en OP je bar te leggen.
Op deze wijze kun je met 2 handen je bar vastouden en je board ligt relatief rustig.
Let wel op dat je met je voorste hande het board bij de handle pakt. ik heb een keer gehad dat ik het boar met mijn achterste hand vast hield en het board werd door een widvlaag omhoog gedrukt, hetgeen een kopstoot met board opleveerde..


El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #10 Juni 28, 2009, 13:14:05
edit2Rapporteer  
Ik start met in één hand tegelijkertijd bij grab handle en één kant ven de bar, en zodra ik vaar met een hand op de bar en met het andere boardje op het water, lekker catamaran spelen. Als er genoen wind is om met één hand in te sturen dan steun ik met één hand op het boardje voor extra plané.
Korte bar helpt om met één hand in te sturen.
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #11 Juni 28, 2009, 22:20:26
edit2Rapporteer  
Dit is idd lastiger dan het in eerste instantie lijkt.
Ik heb het een paar keer voor elkaar gekregen met het board op mijn knieen.
Laatst ook een keer door met een hand te sturen en board in het water laten hangen.
Kitemaster

Berichten: 365
Antwoord #12 Juni 29, 2009, 10:02:46
edit2Rapporteer  
gewoon oefenen om met 1 hand het boardje vast te pakken en met de andere je bar....

als sinussend met 1 hand op je bar dan naar de kant.....

beetje onhandig, maar met wat oefening lukt t wel!
LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #13 Juni 30, 2009, 07:33:01
edit2Rapporteer  
 ListenToMe Boardje NIET op je onderbenen leggen!!!
Zeker als je in een shorty vaart is dat geen optie!!! loser

Ik heb een jaar geleden een soort van "chemische brandblaren" op m'n onderbenen gehad vanwege een redding. De vuile rail van het board was de oorzaak.

Resultaat van de redding: 4 weken niet  kiten omdat de wond niet dicht ging Angry
marcelca

Berichten: 345
Antwoord #14 Juni 30, 2009, 07:56:14
edit2Rapporteer  
Door het jaar heen breng ik regelmatig boardjes terug naar iemand.....

ik leg een boardje altijd OP mijn bar en onderarmen, grote voordeel ervan is dat je gewoon twee handen aan de bar hebt als je weer gaat varen
Lord of the Boards

Berichten: 869
Antwoord #15 Juni 30, 2009, 13:33:51
edit2Rapporteer  
Ik vaar gewoon naar het board toe, ga ernaast in het water zitten, power mijn kite maximaal en vaar met het board in mijn voorste hand weg. Als je je kite helemaal powert, kun je makkelijk met 1 hand sturen.

Als het niet genoeg waait om met 1 hand te kunnen sturen, loop ik de kite een keer om weg te varen. Dat gaat makkelijk met 1 hand aan de bar en als je eenmaal vaart hebt, hoef je meestal niet meer te sinussen. En 9 van de 10 keer moet je toch downwind met het board.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #16 Juni 30, 2009, 17:36:34
edit2Rapporteer  
[edit] foutje is eruit / ontopic verder [/edit]
Jelle

Berichten: 1293
Antwoord #17 Juli 01, 2009, 18:23:06
edit2Rapporteer  
Ik leg het board op m'n bovenbenen, stuur in en als ik vaar, pak ik het bij de handle met m'n achterste hand.
Makkelijk, want als ik eenmaal snelheid heb, hoef ik niet meer zo veel te sturen.

Het maakt veel uit of je kite totaal depowert als je de bar los hebt, of dat je hem tegen de knoop/stopper kunt varen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.