hoorde ik iemand over BEST 2010???

wouterb

Juli 01, 2009, 08:08:49
edit2Rapporteer  
Nemesis NXG: Tagline and Sticker competition

It's competition time again... We wish it was blowing a solid 30 knots side shore every day, if we controlled the wind that's how it would be, sadly we don't. So to bring a little joy into your lives and as a warm up to the upcoming release of the new 2010 Nemesis NXG in August we thought it might be nice to run a competition.

It's all change this year for the Nemesis NXG, out goes the flat SLE plan shape and in comes a much more aggressive Freestyle orientated C-kite shape. We've kept Twister Tech and the aggressive canopy profiling so the Nemesis NXG is still going to be a handful for fully powered kite-loops. We've kept the huge depower and light bar feel so you can still session the Nemesis all day. Finally, we've traded a tiny bit of upwind ability and hangtime potential for much improved low wind and unhooked handling, making the Nemesis NXG the definitive Freestyle kite in the 2010 line up.

What do you win? Well that's obvious, there are two 2010 Nemesis NXG's complete with bars up for grabs.

How do you win? The competition is in two parts, Tagline and Sticker. All you need to do is come up with a snappy catchphrase for the 2010 Nemesis NXG, (NXG stands for next generation by the way so you might want to weave that in somewhere). Once you have your catchphrase get to work and create a sticker design that you could use on the back of your car, on your laptop case, on your work desk, on your board, wherever.

You can enter as many stickers and taglines as you like, the more times you enter the more chances you have to win. The competition will be hosted on the Best Forum and also on Kiteforum.com.

As well as winning a new kite and bar we might even 'make you famous' by putting your winning sticker into production to be included with every 2010 Nemesis NXG.
Winning entries will be selected by a judge panel and all winners will be announced at the start of August.

http://forum.bestkiteboarding.com/viewtopic.php?t=9177
http://www.kiteforum.com/viewtopic.php?t=2357929
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1 Juli 01, 2009, 08:12:35
edit2Rapporteer  
Zozo, ze geven het gewoon toe dat de kite iets minder upwind gaat (de kite zal zich dus meer richting powerzone begeven ipv windvensterrand = meer druk/power) en minder hoog springt. Die laatste taak zal de Waroo10 wel over gaan nemen denk ik.

Klinkt allemaal erg goed
Reflex

Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #2 Juli 01, 2009, 09:29:16
edit2Rapporteer  
Klinkt inderdaad veelbelovend maargoed dat is dan ook het typische Best marketing praatje. Ik wacht op de eerste tests Grin
wouterb

Antwoord #3 Juli 01, 2009, 09:52:49
edit2Rapporteer  
ik vind het opzich wel grappig dat de Nemesis, van huis uit hi-AR, big-air wapen, niet voor beginners, verworden is tot Freestylekite.  Lips Sealed
Freestyle kites zijn ooit ontstaan uit Low-AR, grund-machines, (destijds) beginners vliegers (lees: Yarga) vanwege gemoedelijk stuurgedrag en constante pull.

Ironisch ook dat bijna elk merk zijn best doet om explosieve, C-like power uit SLE-kites te peuren en Best gewoon een stapje terug doet. Grin

Welke van kite uit de Best range wordt nu de hardcore oldschool (dat heette vroegah ‘hi-AR’/ hi-performance) optie??
Ik krijg het plaatje van allemansvriend Waroo als retro-HP-oldschool-kite niet compleet...  Tongue
Michiel.
Moderator

Antwoord #4 Juli 01, 2009, 10:08:46
edit2Rapporteer  
Om een voorbeeld te noemen springt de Waroo nu al ontzettend hoog (08/09 model), maar daarvoor moet je aardig je best doen. Ik kan zo een aantal kites opnoemen die net zo hoog, maar veel eenvoudiger springen (en landen). Dus allemansvriend, niet helemaal.

De NemesisHP 2010 wordt meer een soort Yarga. Die was in 2007 volgens mij al als C-shape met of zonder bridle te vliegen. Deze moet echt nog een SLE zijn, daar Best het low-end beter claimt te zijn als het huidige model.

Ik vind hem erg op de Gin Zulu lijken overigens:

http://water.ginkites.com/products/zulu.html
(HJ) MINI-ME

Antwoord #5 Juli 01, 2009, 12:04:00
edit2Rapporteer  
Ik moest qua looks gelijk aan de Vertigo BLADE denken.
Afwachten maar
Michiel.
Moderator

Antwoord #6 Juli 01, 2009, 12:52:08
edit2Rapporteer  
Idd:

Deze kite heeft naast ene kleine bridle ook 5th lijn
Marko

Antwoord #7 Juli 01, 2009, 13:07:19
edit2Rapporteer  
Ziet er allemaal wel mooi uit.
Antwoord #8 Juli 01, 2009, 13:20:37
edit2Rapporteer  
hmmm...geen aboriginal graphics meer!?
Michiel.
Moderator

Antwoord #9 Juli 01, 2009, 13:33:17
edit2Rapporteer  

Ik had begrepen dat Shannon niet veel meer (lees: helemaal niks meer, doorverkocht) mee te maken heeft. Hij is van oorsprong Australier, vandaar ook al die namen.

Dat zal wel gaan verdwijnen. Eerst zijn naam van de kites af in 2009 , 2010 de prints....
Kiterbram

Antwoord #10 Juli 01, 2009, 13:40:20
edit2Rapporteer  
En ook geen vis meer!!
wouterb

Antwoord #11 Juli 01, 2009, 13:46:01
edit2Rapporteer  
Ik moest qua looks gelijk aan de Vertigo BLADE denken.
...

De vertigo van Blade (2007 dat dan wel) is de kite die ik nu naast de de nemesis 10 vaar.
En deze heeft niets wat op lowend lijkt. (naar huidige maatstaven). Ik heb 'm (14mtr) in 22-23kpn probleemloos kunnen varen. Kite is erg Hi-AR, ergo moet met veel snelheid gevlogen worden om kracht te genereren. Komt ie op gang dan sleurt ie ook als een dolle.
Een en ander zal anno 2009 wel wat veranderd/ verbeterd zijn.

idd met 5th.
VincentC

Antwoord #12 Juli 02, 2009, 09:42:32
edit2Rapporteer  
Graphics lijken op de Wipika Matrix 2006 =) Of 2005, weet niet meer welk jaartal ik had  InLove
Rich

Antwoord #13 Juli 02, 2009, 10:15:52
edit2Rapporteer  

Ik had begrepen dat Shannon niet veel meer (lees: helemaal niks meer, doorverkocht) mee te maken heeft. Hij is van oorsprong Australier, vandaar ook al die namen.

Dat zal wel gaan verdwijnen. Eerst zijn naam van de kites af in 2009 , 2010 de prints....

Weet niet waar je dat gelezen hebt, maar dat heb je dan helemaal verkeerd begrepen. De BEST fish is er niet vanaf, tuurlijk niet, die zit aan de andere kant van de kite. Kan je op dit plaatje niet zien.
wouterb

Antwoord #14 Juli 02, 2009, 10:38:29
edit2Rapporteer  
De 2009 grafics zijn niet ‘Aboriginal’ maar ‘Maori’, en die komen uit Nieuw zeeland. Wel dezelfde uithoek dus, maar toch anders. Overigens zijn de rode grafics ook een (moderne) versie van de maori art.

Dat van zijn naam eraf… verdraaid, dat was me nog niet opgevallen.

Ik zie niet wat de Fish met Shannon te maken heeft  (tenzij copyright technisch). Dus als ie er al uitgestapt zou zijn hoeft deze niet perse te verdwijnen

Citaat
.... De BEST fish is er niet vanaf, tuurlijk niet, die zit aan de andere kant van de kite. Kan je op dit plaatje niet zien.

Gokje??
Of weet je meer?
zwafra

Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #15 Juli 02, 2009, 15:53:22
edit2Rapporteer  
Jammer ...hij spreekt mij op het eerste gezicht niet aan ...teveel een freestylekite geworden...
hoop dat mijn Nemesis(sen) 9-12 uit 2008 het nog een tijdje uithouden ... Grin
Jeromez

Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #16 Juli 02, 2009, 17:18:12
edit2Rapporteer  
hmm ik denk dat ik eind dit jaar nog ff wat Nemesissen 2009 insla
Rich

Antwoord #17 Juli 02, 2009, 22:33:42
edit2Rapporteer  
De 2009 grafics zijn niet ‘Aboriginal’ maar ‘Maori’, en die komen uit Nieuw zeeland. Wel dezelfde uithoek dus, maar toch anders. Overigens zijn de rode grafics ook een (moderne) versie van de maori art.

Dat van zijn naam eraf… verdraaid, dat was me nog niet opgevallen.

Ik zie niet wat de Fish met Shannon te maken heeft  (tenzij copyright technisch). Dus als ie er al uitgestapt zou zijn hoeft deze niet perse te verdwijnen

Citaat
.... De BEST fish is er niet vanaf, tuurlijk niet, die zit aan de andere kant van de kite. Kan je op dit plaatje niet zien.

Gokje??
Of weet je meer?

Geen gokje dude, ik werk voor Best. Was 2 weken geleden in USA voor onze global salesmeeting waar we ook de 2010 kites en boards hadden. Helaas niet kunnen varen want stond geen wind.

By the way: de graphics van de Kahoona komen uit Frans Polynesië, alle tekens hebben een speciale betekenis. Graphics zijn gebaseerd op een Polynesische tattoo die op mijn schouder staat. Daar laten doen toen ik op de Best Odyssey was.

Dat het woord BEST sinds 2009 gear niet meer groot op onze kites staat heeft te maken met de nieuwe look en feel van het merk. De fish zegt nu meer dan genoeg.
wouterb

Antwoord #18 Juli 03, 2009, 07:39:17
edit2Rapporteer  
....en dat Shannon eruit gestapt zou zijn...??

vind ik nix van terug namelijk. Huh

Rich

Antwoord #19 Juli 03, 2009, 08:09:06
edit2Rapporteer  

Kort en bondig, Shannon is er niet uitgestapt! Broodje aap verhaal.
wouterb

Antwoord #20 Juli 03, 2009, 08:52:03
edit2Rapporteer  
Nu ik je toch aan het uithoren ben  Grin....
Any word on the rest of the line up?? Waroo,Kahoona?
Worden deze ook opnieuw ingeschaald. Ik kan me moeilijk voorstellen dat er geen old-school oriented kite tussen zit.

Ik gok:
Nemesis=> freestyle (duh)
Waroo => ruiger, sneller, Richting oldschool.
Kahoona => instapper, kind kan de was doen, met verborgen potenties.

Kan zijn dat een en ander nog onder embargo staat. In dat geval:
Klopt mijn gokje?
 ThumpDown = nee
 ThumpsUp =ja
Michiel.
Moderator

Antwoord #21 Juli 03, 2009, 08:56:21
edit2Rapporteer  

Nee, hij is eruit geflikkerd! schater loser

Ik had wel gelezen in de kb.de dat het doorverkocht was aan een nieuwe partij. Maar dat was volgens mij al vorig jaar.

Mauori's zijn Polymesiers die zo'n 500 jaar voordat de blanken in New Zealand kwamen daar aan land waren gegaan. Er hebben daarvoor geen mensen op die eilandengroep daar gewoond.

Vandaar dat Mauori's dus niet de oorspronkelijke bewoners zijn, slechts de eerste kolonialen. Vandaar ook dat de traditionele kunst allemaal erg aan elkaar verwant is over veel eilanden waar de Polynesiers over uitgespreid zijn.
Rich

Antwoord #22 Juli 03, 2009, 09:21:59
edit2Rapporteer  

Nee, hij is eruit geflikkerd! schater loser

Ik had wel gelezen in de kb.de dat het doorverkocht was aan een nieuwe partij. Maar dat was volgens mij al vorig jaar.

Mauori's zijn Polymesiers die zo'n 500 jaar voordat de blanken in New Zealand kwamen daar aan land waren gegaan. Er hebben daarvoor geen mensen op die eilandengroep daar gewoond.

Vandaar dat Mauori's dus niet de oorspronkelijke bewoners zijn, slechts de eerste kolonialen. Vandaar ook dat de traditionele kunst allemaal erg aan elkaar verwant is over veel eilanden waar de Polynesiers over uitgespreid zijn.

Zoals gezegd broodje aap verhaal.

Reflex

Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #23 Juli 05, 2009, 10:29:54
edit2Rapporteer  
Ben toch wel benieuwd naar de kant die Best in 2010 op wil gaan. Denk inderdaad de kahoona beginnerskite maken en de waroo iets meer pit geven. Maar heeft een delta niet een te grote bardruk in vergelijking met de oude waroos om als beginnerskite te dienen? Herstarten is super en stabiliteit naar wat ik hoor ook. Maar mijn ervaring met Delta is dat ze meer bardruk en een explosieve kracht kunnen leveren.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.