Is de crossbow 2007 voor beginners?

michielh

Geen avatar

Berichten: 2
Juli 05, 2009, 22:59:48
edit2Rapporteer  
Hoihoi,

Ik heb al een aantal keren gekite en vind dat het tijd wordt om mn eigen gear te kopen. Ik wil starten met een tweedehands set zodat ik eerst goed kan oefenen.

Een paar dagen terug heb ik een aanbod gevonden voor een Cabrinha Crossbow 9m 2007, maar weet niet of deze wel geschikt voor beginners is. Zo lees ik dat de crossbow 2007 erg veel bardruk heeft, en dat dit niet te verminderen is. En de 2:1 katrol op de bar lijkt me ook niet echt iets voor beginners. Bovendien lees ik hier: "the C-kite feel is back!" (punt 4), terwijl ik van iedereen hoor dat een C-kite juist voor de meer gevorderde kiters is. En ook staat hij in deze tabel niet ingedeeld onder beginner-kites, maar onder high performance kites.

Is de crossbow 2007 wel echt geschikt voor mij als beginner, of kan ik beter wachten tot een beter aanbod voorbij komt? Zijn er andere kite-typen die meer geschikt zijn voor beginners, of stel ik me aan? Smiley 

Ik wil heel graag mn eigen uitrusting om altijd te kunnen kiten wanneer het mij uitkomt en niet hoef te huren/lenen, maar wil geen overhaaste beslissingen nemen.

Bedankt voor de hulp iedereen!


Michiel

seB

Berichten: 74
Antwoord #1 Juli 05, 2009, 23:36:13
edit2Rapporteer  
Crossbow is een prima beginnerskite. Idd wel een hoge bardruk, you either hate it or love it. Het went opzich wel snel. Katrol hoef je niet aan te zitten, dus daar hoef je het niet voor te laten. Door dat katrol heb je in weze wel 2x zoveel power en depower mogelijkheden.. prima en veilige kite dus.
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #2 Juli 05, 2009, 23:39:44
edit2Rapporteer  
Ik heb het er ook mee geleerd.Prima veilige stabiele kites naar mijn idee.Ennuh je krijgt er ook goede armspieren van i.v.m de mega bardruk   Grin
Denice

Berichten: 186
Antwoord #3 Juli 06, 2009, 09:42:55
edit2Rapporteer  
Prima beginnerskite!
Heb het geleerd met de 2006!
Groot windbereik en vergevingsgezind! Veel depower!
Bardruk is inderdaad aan de hoge kant, maar je zult dit als beginner niet als strorend ervaren. Succes!
El Banditos

Berichten: 955
Antwoord #4 Juli 06, 2009, 09:48:23
edit2Rapporteer  
wat meer bardruk is alleen maar fijn vind ik zelf, dan voel je tenminste precies wat de kite doet en hoef je niet constant naar de kite te kijken
michielh

Geen avatar

Berichten: 2
Antwoord #5 Juli 06, 2009, 10:23:24
edit2Rapporteer  
Ik lees hier dat de kite door de 2:1 bar ook veel minder 'direct' aangestuurd wordt, is het voor een beginner niet irritant dat een kite trager stuurt?

En ik vraag me ook af of je er geen lamme armen van krijgt omdat je de bar nu dubbel zo ver van je af moet houden om volledig te depoweren Grin
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #6 Juli 06, 2009, 10:26:09
edit2Rapporteer  
Juist niet,stuurfouten worden niet meteen afgestraft.Beter dan een snelle neurotische kite.
Denice

Berichten: 186
Antwoord #7 Juli 06, 2009, 10:29:11
edit2Rapporteer  
je krijgt geen lamme armen, en stuurfouten worden zoals hier boven beschreven juist niet afgestraft!
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #8 Juli 06, 2009, 10:33:54
edit2Rapporteer  
Ik lees hier dat de kite door de 2:1 bar ook veel minder 'direct' aangestuurd wordt, is het voor een beginner niet irritant dat een kite trager stuurt?

En ik vraag me ook af of je er geen lamme armen van krijgt omdat je de bar nu dubbel zo ver van je af moet houden om volledig te depoweren Grin

haha denkfoutje: 2:1 is een overbrenging: dubbele kracht bij halve afstand. Dus je moet flink aan de bar trekken om te poweren.
Dit is een type kite waar je snel en relatief veilig kan beginnen met kite surfen. Als je eenmaal aan het varen bent kan je je verder orienteren voor wat speelsere, sneller sturende kites.
Afhankelijk van je gewicht en je board is 9m een mooi maatje (tot 70 kg) Als je meer weegt kan je beter naar 12m gaan kijken.
El Banditos

Berichten: 955
Antwoord #9 Juli 06, 2009, 10:34:35
edit2Rapporteer  
Ik lees hier dat de kite door de 2:1 bar ook veel minder 'direct' aangestuurd wordt, is het voor een beginner niet irritant dat een kite trager stuurt?

En ik vraag me ook af of je er geen lamme armen van krijgt omdat je de bar nu dubbel zo ver van je af moet houden om volledig te depoweren Grin


Welnee daar krijg je geen lamme armen van, volledig depoweren doe je ook alleen als er iets gebeurd en dan laat je gewoon de bar los om tot volledige depower te komen. Als er niets aan de hand is hoef je ook niet volledig te depoweren.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.