Ocean Rodeo 2010

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #25 Juli 16, 2009, 16:24:41
edit2Rapporteer  
Ziek man, een 3 en een 4m2. Zijn die voor scholen of voor de staat Alabama tijdens het tornado seizoen?
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #26 Juli 16, 2009, 16:27:34
edit2Rapporteer  
van die kleintjes weet ik het nog niet zeker maar de 6 en hoger zijn allemaal succesnummers in 2009.
maar denk aan kinderen, pygmeeën, scholen en wave riders in enorme winden.
7 9 en 11 zijn nieuw.
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #27 Juli 18, 2009, 09:07:30
edit2Rapporteer  
Tering!

En ze beweren bij Ocean Rodeo dat elke kitemaat apart is ontworpen. Is dat dan nog steeds? Want dan heb je met zoveel maten een hele berg R&D natuurlijk, waardoor je prijzen er niet lager op zullen worden?
sweetysven

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #28 Juli 22, 2009, 12:40:32
edit2Rapporteer  
En de service van Ocean Rodeo is natuurlijk perfect. Ik maakte onlangs mijn 10mRise  kapot, ik wilde hem omdraaien op het strand en de LE klapte. Donderdag een mailtje gestuurd (met foto), vrijdag antwoord, dinsdag al een nieuwe kite! Hulde!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #29 Juli 22, 2009, 20:41:45
edit2Rapporteer  
En de service van Ocean Rodeo is natuurlijk perfect. Ik maakte onlangs mijn 10mRise  kapot, ik wilde hem omdraaien op het strand en de LE klapte. Donderdag een mailtje gestuurd (met foto), vrijdag antwoord, dinsdag al een nieuwe kite! Hulde!

De service van Stormchaser is echt van een on-Nederlands niveau zo goed
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #30 Juli 22, 2009, 20:46:59
edit2Rapporteer  
Ziet er inderdaad veelbelovend uit allemaal. Toch maar eens gaan testen als ze er zijn Grin
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #31 Juli 23, 2009, 09:08:06
edit2Rapporteer  
Tering!

En ze beweren bij Ocean Rodeo dat elke kitemaat apart is ontworpen. Is dat dan nog steeds? Want dan heb je met zoveel maten een hele berg R&D natuurlijk, waardoor je prijzen er niet lager op zullen worden?
Gaastra ontwerpt ook elke maat apart, het kost vooral meer tijd en concept kites, concept kites hebben vaak een lagere afwerking, puur om te zien hoe die vliegt. Het zal wel wat bijdragen aan  de prijs, maar Gaastra is nog een vrij goedkoop merk, volgens mij is OR ook niet al te duur.
hijo del viento

Berichten: 2061
Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #32 Juli 23, 2009, 10:39:04
edit2Rapporteer  
Zou graag een keer willen testen als ze ergens op de plank liggen......

Lijkt me een prima vervanger voor mijn cultjes 12 en 9 of misschien mijn 9tje houden, 12 vervangen en dan een 7tje erbij..

Eerst maar eens testen..............
Bram Wilbrink

Berichten: 823
Antwoord #33 Juli 23, 2009, 10:57:58
edit2Rapporteer  
Diablo?
DM2008

Berichten: 913
Antwoord #34 Juli 23, 2009, 14:22:46
edit2Rapporteer  
En de service van Ocean Rodeo is natuurlijk perfect. Ik maakte onlangs mijn 10mRise  kapot, ik wilde hem omdraaien op het strand en de LE klapte. Donderdag een mailtje gestuurd (met foto), vrijdag antwoord, dinsdag al een nieuwe kite! Hulde!

De service van Stormchaser is echt van een on-Nederlands niveau zo goed

Hiermee heb ik inderdaad ook goede ervaring.
gnijzink

Berichten: 341
Antwoord #35 Juli 23, 2009, 14:59:05
edit2Rapporteer  
En de service van Ocean Rodeo is natuurlijk perfect. Ik maakte onlangs mijn 10mRise  kapot, ik wilde hem omdraaien op het strand en de LE klapte. Donderdag een mailtje gestuurd (met foto), vrijdag antwoord, dinsdag al een nieuwe kite! Hulde!

De service van Stormchaser is echt van een on-Nederlands niveau zo goed

Hiermee heb ik inderdaad ook goede ervaring.
Lijkt wel of we wouter de hemel inprijzen!
Maar ik heb ook alleen maar goede ervaringen met stormchaser.
Sinds dit jaar ook ocean rodeo gaan varen.
Kan niet anders zeggen dat het top is!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #36 Juli 23, 2009, 15:54:17
edit2Rapporteer  
En de service van Ocean Rodeo is natuurlijk perfect. Ik maakte onlangs mijn 10mRise  kapot, ik wilde hem omdraaien op het strand en de LE klapte. Donderdag een mailtje gestuurd (met foto), vrijdag antwoord, dinsdag al een nieuwe kite! Hulde!

De service van Stormchaser is echt van een on-Nederlands niveau zo goed

Hiermee heb ik inderdaad ook goede ervaring.
Lijkt wel of we wouter de hemel inprijzen!
Maar ik heb ook alleen maar goede ervaringen met stormchaser.
Sinds dit jaar ook ocean rodeo gaan varen.
Kan niet anders zeggen dat het top is!

Je vergeet Barry Grin
gnijzink

Berichten: 341
Antwoord #37 Juli 23, 2009, 16:08:05
edit2Rapporteer  
Euh,en barry Grin Grin
The O

Berichten: 1931
Logs: 0 | 68 uur
Antwoord #38 Juli 23, 2009, 17:20:52
edit2Rapporteer  
Mooi barretje Maestro.

Jullie moeten wat test spullen zien te bemachtigen, dan kunnen we ze weer even proberen.
Of gaan jullie weer allemaal nieuw ER, Ron, ........?

Ik heb de zen en mako zelf kunnen testen en die varen zo super relax, zou ze zo zelf halen maar heb nog een goed boardje.
Bram Wilbrink

Berichten: 823
Antwoord #39 Juli 23, 2009, 17:48:03
edit2Rapporteer  
Ik vond die diablo er supervet uitzien.. nooit 1 op het water gezien hier in het noorden... vind ik erg jammer.. erg benieuwd naar een eventuele opvolger..
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #40 Juli 23, 2009, 21:53:02
edit2Rapporteer  
Diablo?

ergens in vmlg Oost Dld...

zoek de heks in het riet...

Tsss

Berichten: 429
Logs: 0 | 24 uur
Antwoord #41 Juli 23, 2009, 21:56:51
edit2Rapporteer  
Deftige bar hoor!
Ongeveer wanneer kunnen we de 2010 gear irl zien?
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #42 Juli 23, 2009, 21:58:07
edit2Rapporteer  
Dit najaar fo sho. Volop bezig met pre-productie en sample runs.
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #43 Juli 25, 2009, 15:07:24
edit2Rapporteer  
damn! how nice.... ik ga gelijk even in m'n spaarpot kijken Grin

ik koop een extra bar voor boven mijn bed!
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #44 Juli 26, 2009, 11:39:58
edit2Rapporteer  
Strak barretje mannen... ThumpsUp

Voor de gasten die twijfelen over de Rise, ben net trug uit Spanje en daar lekker wat uurtje aan me Rise 12m kunnen hangen.
Heerlijke kite, als de wind begon aan te trekken gingen veel gasten over naar een 9 of 10 meter maar met de Rise blijf je gewoon lekker doorknallen. En een heerlijke lange hangtime, tijd om rustig rond te kijken daar boven.. ThumpsUp

wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #45 Juli 28, 2009, 14:31:53
edit2Rapporteer  
zit nog steeds te twijfelen om de 2009 ( of nu 2010) loop op mijn Nem08 te zetten.

Heb je inmiddels aan de depower-cleat-op-je-buik kunnen wennen, Tijgetje??

Verder: systemen lekker back te basic, daar hou ik van!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #46 Juli 28, 2009, 14:35:50
edit2Rapporteer  
Heerlijke kite, als de wind begon aan te trekken gingen veel gasten over naar een 9 of 10 meter maar met de Rise blijf je gewoon lekker doorknallen. En een heerlijke lange hangtime, tijd om rustig rond te kijken daar boven.. ThumpsUp

Heb die van Ron (Rodeo) eens mogen lenen in 25-30kn. Ik weeg 72kg, en Rudo moest mij beet houden zo overpowered was ik, maar springen ging echt nog wel. En dat was echt bizar hoog!

Overigens ook in het low-end geprobeerd, en ik schat zo rond de 11/12kn voor mijn gewicht en goed planerend boardje

Kortom, erg lekkere SLE met One-pump!
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #47 Juli 28, 2009, 18:10:33
edit2Rapporteer  
Citaat
Heb je inmiddels aan de depower-cleat-op-je-buik kunnen wennen, Tijgetje??

Nee dat vind ik nog steeds klote  ThumpDown misschien doe ik iets verkeerd maar als ik moet/wil depoweren doe ik dat als volgt, ga in het water liggen, kite op 12 uur, pak met 1 hand het rechter gedeelte ( kant van de clamcleat ) van het depowerkoord boven de bar vast en met de andere hand het stuk bij de clamcleat en trek dan met de bovenste hand het koord naar beneden en zet het vast met de anderte hand.  Undecided
Wilde ook een keer meer power en trok aan het depowerkoord waar die twee zwarte balletjes aan zitten en die sloegen door de kracht bijna me vingers aan barrelen. Ik zit er dus hard aan te denken om er een depowerstrap tussen te zetten als dit mogelijk is.
Misschien hebben de gasten die al langer met OR kiten een hele goede tip  Roll Eyes

Moet er ook bij vertellen dat je het bijna niet gebruikt tenminste in Spanje niet.
Wouter

Berichten: 603
Antwoord #48 Juli 29, 2009, 23:05:10
edit2Rapporteer  
@ Teig,

Bij systemen waar de depower onder bij de CL zit is het altijd zaak om de bar wat naar boven te bewegen (depower) alvorens je de trimline versteld. Dit haalt de kracht van je trimline af waardoor deze gemakkelijker is te verstellen.

Mocht het dan nog je ding niet zijn: Je kan ook je bar ombouwen met een depowerstrap erboven. 2 zaken zijn dan belangrijk.

1) inkorten huidige centerline zodat je bij de strap kan maar nog voldoende sheeting hebt. waarschijnlijk moet je ook je stuurlijnen wat afstellen afhankelijk hoeveel je de trimline inkort.
2) iets wat sommige merken vergeten bij een depoerstrap bovenop: installeren van een mini 5th die tot boven je strap loopt (zoals bojvoorbeeld op de Caution bar, SS bar etc) zodat je bij het trekken van je safety toch de max depower uit je kite haalt.

Mocht je onderdelen nodig hebben dan geef maar een gil
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #49 Juli 30, 2009, 00:18:13
edit2Rapporteer  
Oke thanks Wouter,

Ga natuurlijk eerst tip nummero uno proberen, is natuurlijk logies toch. Grin

Moet wel effe een compliment geven aan de R&D van OR hoor vwb de quick release zooooo simpel heb hem in Spanje half verzuipend onderwater weer inelkaar gezet  ThumpsUp echt niet normaal, dat hoef ik met die van me Nemesis niet te proberen. sjapoo
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.