Controleer je materiaal dus ook je trapeze !!!

Idefixe

Berichten: 8241
Juli 18, 2009, 21:39:20
edit2Rapporteer  
Het kan niet vaak genoeg gezegd worden. Vandaag was er een lekkere dikke wind. Veel buienzooi en veel nattigheid op de kant. De insider weten dat ik altijd met een redelijk grote vlieger op het water sta en dan is het onder deze omstandigehden wel zo fijn dat je ALLES maar dan ook ALLES goed controleerd!!!
Na vandaag een paar "heftige en deftige"  Grin sessies gevaren te hebben knalde , bij de inzet van een lekkere sprong m'n hele zooitje los. Met als gevolg een crash die ik  al lang niet meer ZO heftig heb gehad.  ThumpDown Gelukkig niemand van het overvolle Mirns in de buurt dus dat was wel mazzel. Wat bleek: De complete haak van m'n trapeze eraf geknald.  Shocked   Shocked   Shocked
Voortaan maar goed kijken of ik al wat haarscheurtjes zie hier en daar. Ook al was deze trapeze wat ouder dit mag eigenlijk niet gebeuren........
genoeg geschreven , tijd voor wat plaatjes:


JorritPi

Berichten: 1557
Antwoord #1 Juli 18, 2009, 21:44:40
edit2Rapporteer  
Zoo. je hebt geluk gehad dat je er met een klap en schrik zonder kleerscheuren vanaf bent gekomen.

Ik wist niet dat zo'n trapeze op die manier vast zat??!
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #2 Juli 18, 2009, 21:49:34
edit2Rapporteer  
en natuurlijk een super "danke schön" aan de Duitse kiteschool die meteen met vervangend materiaal kwam aanzetten.  ThumpsUp
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #3 Juli 18, 2009, 21:53:44
edit2Rapporteer  
Yep, heb het hier vorig jaar al eens gepost:



Hetzelfde scenario, echter hing ik al 2m hoog in de lucht in 30kn met een 9m2 toen de boel brak
Je trapezehaak om de 2 jaar vervangen is het devies. Metaalmoeheid is de boosdoener
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #4 Juli 18, 2009, 21:57:14
edit2Rapporteer  
''De Sloper'' is toch je bijnaam? Grin
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #5 Juli 18, 2009, 22:05:18
edit2Rapporteer  
Binnenkort maar eens een advertentie plaatsten dan:
Testrider biedt zich aan.
Blijft uw materiaal bij mij langer dan 6 maanden heel dan kunt u er vanuit gaan dat de kwaliteit goed is!!!! voor meer info.......
 schater
Flyingtrunkie

Berichten: 1804
Antwoord #6 Juli 18, 2009, 22:15:41
edit2Rapporteer  
Binnenkort maar eens een advertentie plaatsten dan:
Testrider biedt zich aan.
Blijft uw materiaal bij mij langer dan 6 maanden heel dan kunt u er vanuit gaan dat de kwaliteit goed is!!!! voor meer info.......
 schater

ThumpsUp
Molliebollie

Berichten: 1243
Antwoord #7 Juli 18, 2009, 22:55:15
edit2Rapporteer  
Binnenkort maar eens een advertentie plaatsten dan:
Testrider biedt zich aan.
Blijft uw materiaal bij mij langer dan 6 maanden heel dan kunt u er vanuit gaan dat de kwaliteit goed is!!!! voor meer info.......
 schater
Haha, wat voor trapeze heb je dan (of had je) ?
Power Zone

Berichten: 258
Antwoord #8 Juli 19, 2009, 10:48:34
edit2Rapporteer  
Zie ik Kevin nog niet doen, om tijdens een sprong te unhooken schater
ItsMe.Erik

Berichten: 1134
Antwoord #9 Juli 19, 2009, 11:25:55
edit2Rapporteer  
Ik kom dit probleem niet tegen ik vaar altijd unhooked. ha  ha
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #10 Juli 19, 2009, 13:48:26
edit2Rapporteer  
van de fotos te zien lijkt me dat ie haak er slecht ingelast was, want blijkbaar is ie net bij de overgang lasnaad - beugel eruit gebroken. Mag niet gebeuren en betwijfel of dit van te voren  te zien was. Een speciaalist kan je vertellen of het hier wel om slechte lasnaden gaat, maar ja wat helpt het nu nog??
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #11 Juli 19, 2009, 21:10:37
edit2Rapporteer  
rvs lassen = lastig, omdat de legerings elementen verschillende smeltpunten hebben. Hierdoor kan de samenstelling van het materiaal kritisch verschillen van het standaard materiaal.
Waarschijnlijk is dit bij het lassen te heet gebraden geweest. Tom je kan meestal aan het breukvlak zien hoe de scheur ontstaan is, oud (corrosie), bros (sherp breukvlak) en na rek (vervormd breukvlak). Meestal kan je alle drie wel vinden. Je kan hier dan redelijk uit opmaken hoe dit is ontstaan - evt. te combineren met een gangetje langs de weegschaal.
Mocht je een scanner hebben, kan je zo'n breukvlak op 1200DPI scannen en hier posten?

Ik vraag me wel eens af dat dit niet vaker gebeurt, zo'n stangetje dat haaks op dunwandig buis is gebraaien is nou niet echt zoals je het leert.
360

Berichten: 613
Antwoord #12 Juli 19, 2009, 21:32:50
edit2Rapporteer  
CONTROLEER OOK JE DEPOWER LINE

ik kant lekker aan, zet me sprongetje in; vliegt me bar ineens uit mijn handen:
Vlieger aan de 5e lijn dwarrelt uit de lucht    Huh  Huh

depower line gebroken      (down_kitesmiley)  ThumpDown

en mijn reserve bar lag natuurlijk thuis  Tongue

einde sessie  Embarrassed  loser loser loser loser
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #13 Juli 19, 2009, 23:12:14
edit2Rapporteer  
rvs lassen = lastig, omdat de legerings elementen verschillende smeltpunten hebben. Hierdoor kan de samenstelling van het materiaal kritisch verschillen van het standaard materiaal.
Waarschijnlijk is dit bij het lassen te heet gebraden geweest. Tom je kan meestal aan het breukvlak zien hoe de scheur ontstaan is, oud (corrosie), bros (sherp breukvlak) en na rek (vervormd breukvlak). Meestal kan je alle drie wel vinden. Je kan hier dan redelijk uit opmaken hoe dit is ontstaan - evt. te combineren met een gangetje langs de weegschaal.
Mocht je een scanner hebben, kan je zo'n breukvlak op 1200DPI scannen en hier posten?

Ik vraag me wel eens af dat dit niet vaker gebeurt, zo'n stangetje dat haaks op dunwandig buis is gebraaien is nou niet echt zoals je het leert.

dat bedoel ik dus met speciaalist
klaas

Geen avatar

Berichten: 37
Antwoord #14 Juli 20, 2009, 14:37:35
edit2Rapporteer  
heb een prolimit trapeze...
lekker aan het knallen, zet een sprong in, hang in de lucht en "knap" trapeze kappot :S kon nog net de trapeze grijpen en ging dus daar aan naar beneden...

wat blijkt: het "reepje stof" waar je je trapeze strakker mee kan zetten is van de trapeze afgeknapt...

einde sessie....
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #15 Juli 20, 2009, 17:08:25
edit2Rapporteer  
hmm bedankt voor de waarschuwing
ik ga binnenkort een nieuwe trapeze kopen Grin
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.