Verslagje Cabarete, DR '09

DHSKite

Berichten: 302
Juli 29, 2009, 15:08:08
edit2Rapporteer  
Ben net terug van 3 weken kiten in Cabarete, Dominicaanse Republiek. 6 t/m 27juli. DIt was mijn 2e keer daar. Kan je één ding vertellen, ik ben goed chagrijnig dat ik terug ben ThumpDown

We zaten daar recht aan Kitebeach in Extreme Hotel. Vlucht vanaf brussel met Jetairfly. Je moet wat geduld hebben met boeken, maar de tickets worden naarmate de vertrek datum dichterbij komt, goedkoper.. Ik heb de mijne voor 700E geboekt incl boardbag. (ze waren eerst 1000E en later zelfs 550 maar dat was écht last minute). Taxi vanaf airport naar hotel (half uurtje), met z`n 3en en 2boardbags en 3 koffers, 35dollar.

Het hotel staat ong. 2km buiten cabarete en is geen resort laat een hoop te wensen over, verwacht geen comfort..(je zit wel meer tussen de locals wat ik een stuk vetter vind) Je kamer wordt gem. 5à6x in die 3 weken schoongemaakt, ontbijt is niet inbegrepen. Zo nu en dan een stroomstoring en het kan wel een likje verf gebruiken en geen airco. Daar tegenover staat $200 voor 3 weken, das niet duur! daarnaast zit je letterlijk 95% of op het strand, of in het stadje. De sfeer is Mega de Mega goed, iedereen spreekt elkaar aan en je maakt vrienden binnen een minuut of 5 dat je er bent. Uit eindelijk gingen we vaak met z`n allen uit eten wat zelfs opliep tot een groep van 20 mensen, israelier, canadezen, engelsen, noren, NLers, Denen, Amerikanen. Dus voor gezelligheid daarheen.

Het seizoen was wat minder qua toerisme dus minder druk savonds qua party, waar Cabarete toch wel bekend om staat, maar daardoor was het ook minder druk op het water wat weer relaxt was. Sommigen klagen over hoe druk het voor Kitebeach is, maar als je een Beetje weet wat je doet is er echt niks aan de hand.

In 21 dagen heb ik 2 dagen niet gekite omdat er geen wind was, de dag dat ik aankwam en nog ergens 1 dagje. Verder eigenlijk altijd met m`n 12 en een paar x met m`n 9. Wind is top daar, kan wel eens vlagerig zijn maar over 't algemeen steady en bijna sideshore.. Gaat 't echt fout wordt je toch wel naar kant geblazen. zo'n 500m van de kant lig een harstikke dood rif waar hele mooie golven op kunnen breken, en het ook spiegel glad kan zijn..  Bij extreme lopen er nogal wat locals rond, ik heb na 1 week pompen een gastje gevraagd of die wilde helpen, gaf hem elke dag ong. 50 - 100pesos gaf, zette mn kite op en ruimde em weer op, maakte em schoon etc. ideaal (weet niet hoe dit in schev. moet gaan!)

Een minuut of 20 rijden zit een dikke flatwater spot La boca, niet heel groot maar wel helemaal top. Locale pro's trainen er ook (alex soto o.a.) Vanaf daar kan je een vette downwinder doen terug naar Cabarete. Je kan wat verder op zee blijven, of tot cabarete VOL golven rippen echt super. Neem wel wat geld mee in je short, mocht er iets fout gaan kan je aan land gaan en een taxi terug nemen.

'S avonds kan je met een motoconcho (bij een gast achterop voor 50pesos) naar het stadje. Cabarete zelf is best goedkoop. alhoewel voor DR standards nog steeds duur, voor een riante maaltijd incl drankje betaal je gem. 250pesos (5E). 't kan ook duurder en goedkoper als je de plekken weet te vinden (lees: local plekje, dik bord spaghetti, 2 kip kluiven en bananen schijven + flesje water 120pesos (2,40E))

+Top wind
+Mega gezellig stadje, goed voor een feestje!
+Iedereen is aardig bij het hotel, gelijk vrienden
+ook voor beginners ideaal vanwege baai vorm (google it)
+goedkoop

-Hotel heeft zn beste dagen wel gehad net als service

All in All zou ik het echt Iedereen aanraden! je kan ook een hotel ernaast pikken wat een stuk duurder is maar wel airco en ontbijt en alle luxe heeft, sommige van ons die met hun meisje die niet kite waren, hebben dat gedaan.

AANRADER!
DHSKite

Berichten: 302
Antwoord #1 Juli 29, 2009, 15:14:11
edit2Rapporteer  
Beetje donkere foto, maar dit is één van de foto's waar we een feestje hadden op 't strand met alle mensen die je daar gwoon ontmoet. Zal later nog wat foto's van 't kitesurfen posten, maar mensen met de foto's schieten niet zo op:P
exofresh

Berichten: 1
Antwoord #2 Augustus 07, 2009, 22:41:15
edit2Rapporteer  
HEEEEY,..

Zit ik een beetje op kitehigh te surfen  las ik dit berichtje ,...
uuuh ???  Komt me toch heel bekent voor ???  ,. Shocked
joh ,. !!!!   ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp
Ik ben nu ook net terug  !!!  Balen dat je dan ook direct aan het werk moet  Cry
Ik kom snel jullie een keer opzoeken in scheveningen !!!

de groeten ,.

brian
Glenn Black

Berichten: 138
Antwoord #3 Augustus 09, 2009, 02:51:59
edit2Rapporteer  
Mis jullie boys toch wel stiekem hiero..
Geen Dutchies meer bij Extreme..

Leuk dat jullie er waren en kom gewoon ff weer een weekie langs ofzo..

Groetjes,
Glenn
DHSKite

Berichten: 302
Antwoord #4 Augustus 10, 2009, 14:31:52
edit2Rapporteer  
hahaha, tja je moet toch wat mensen enthousiast maken voor Extreme!

Wanneer zitten jullie in brazil? lijkt mij vet om herfstvakantie een dag of 10 over te komen..
DHSKite

Berichten: 302
Antwoord #5 Augustus 18, 2009, 13:55:03
edit2Rapporteer  
veel beloofde feauteaux,
DHSKite

Berichten: 302
Antwoord #6 Augustus 18, 2009, 13:55:29
edit2Rapporteer  
dat volleybal netje staat er normaal nooit...
helium

Berichten: 676
Antwoord #7 Augustus 18, 2009, 14:08:33
edit2Rapporteer  
2 jaar geleden ook in Cabarete geweest.
PKRA was er toen. Uiterst vette bestemming. Altijd wind vanaf een uurtje of 10 tot een uurtje of 7.

Voor het duiken ga je naar Sosua (20min rijden) Holland diving centre waar Peter Kirsch (relaxte gast) de eigenaar is

Wij zaten in hotel Cabarete Bay. Dit was een zeeeer luxe hotel. Was met vriendin en die kite dus ook niet.
Aankomend jaar gaan we naar Kaapstad , daarna zeker nog een keer Cabarete.

Goed te horen dat je een goede vakantie hebt gehad!

as donderdag en vrijdag weer in NL gassen
posty

Berichten: 2454
Antwoord #8 Augustus 18, 2009, 15:06:38
edit2Rapporteer  
dat volleybal netje staat er normaal nooit...
dat zal er wel staan zodat de locals eroverheen kunnen springen...
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.