Goed dat er hier een topic over de voorrangsregels is, want ik heb er namelijk nog 2 vraagjes over. Ik kreeg laatst namelijk 2 keer boze woorden naar me kop gesmeten vandaar.
Situatie 1: ik vaar met rechts voor(dus met voorrang) ik kom een kiter tegen die recht op mij afvaart en echt pas op het allerlaatste stopte. Terwijl ik dacht van ja die gaat gewoon doorvaren(er werd niet omgekeken of ze ging keren ofzo en bleef gewoon mijn richting opkijken) ging ik dus stoppen.
Ik stopte dus, want het leek mij een echt een noodstop en die troel keerde dus pas toen ik me kite naar 12 uur stuurde
Maarja wat ik dus niet doorhad terwijl ik naar die vrouw keek was dus of er nog iemand achter me bezig was. Ik stopte dus (kite naar 12 uur) begint er ineens een gozer achter me te schreeuwen naar me dat ik moet uitkijken. Hij vaarde blijkbaar met zijn kite boven mij en moest dus uitwijken. Was ik nou ik dit geval fout?Naar mijn mening niet(ik vaarde met voorrang en die andere gozer haalt mij dan ook nog eens via achteren in). heb ik gelijk?
Situatie 2: Ik vaar op een grote afstand(200m ofzo) van een andere kiter naar de kant. We varen bijna precies op dezelfde koers(ik iets meer downwind). Die gast stopt ineens bij de kant en gaat met ze kite op 12 uur hangen en gaat aan ze pak/board ofzo lopen klooien. Dus ik denk ik ga er even voorlangs want ik wil de kant op, want ik hield me kite niet meer. Ik vaar dus naar de kant en doe me board uit en loop het water uit, en terwijl ik het water uitloop begint die gozer ineens naar me te blerren, dat ik moet uitkijken. Was ik fout, omdat die gozer achteraf uitvarend was(maar ik wist alleen niet hoelang dat zou duren)?