vragen beginnersset

judith

Geen avatar

Augustus 02, 2009, 12:52:34
edit2Rapporteer  
Hallo,
heb mijn eerste 3 lessen er op zitten en zit nu te twijvelen over wat ik moet aanschaffen.
Mijn gewicht is 63kg en lengte 167.

Hoorde al dat ik een kite moet hebben van rond de 8m2 uit 2007 of nieuwer ivm veiligheid.
Hoe groot moet het board zijn dat voor mij het beste is. Rond de 130?

En raden jullie aan om een heup of om een zittrapeze(met van die bandjes) te kopen?

Zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten en staat dit bericht op de goede plaats op het forum Wink.

Alvast bedankt! Joepie
Morres

Antwoord #1 Augustus 02, 2009, 18:27:32
edit2Rapporteer  
Neem idd sowieso 2007 of nieuwer, een SLE, BOW, of Delta-kite:

Gaastra Jekyll 9/10mtr
F-one bandit 9mtr (de 10mtr is een sleurbak)
North Rebel 9of10mtr
En zo gaat de lijst nog wel ff door, jekyll is iig vrij goedkoop
Ik weeg zelf ook 63kg en vaar als grootste maat een 10mtr,daarnaast nog een 8mtr jekyll. Maar met 10mtr heb je heel veel plezier met 1kite.
Boardje, 126-130, bij een breedte van ca. 38-40cm
Een groter board is makkelijker te leren, maar ben je snel op uit gekeken, dus neem niet iets van 140(of nog groter) tenzij het je 50euro kost

Trapeze is puur persoonlijk, meeste mensen gaan toch voor heuptrapeze
Morres

Antwoord #2 Augustus 02, 2009, 18:29:03
edit2Rapporteer  
check ook: http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=35914.0 komt wel een beetje in de buurt qua gewicht.
King Of Chop

Antwoord #3 Augustus 03, 2009, 16:14:40
edit2Rapporteer  
Hoi Judith, met 63 kilo zou ik zeker niet groter gaan varen dan 9, al zal een 8 misschien nog wel beter zijn. Met een 10 moet je met nieuwere kites net iedere keer het water af als het leuk begint te worden.
Met de door Morres voorgestelde types kan je nooit echt mis zitten. Ik denk wel dat van North de Evo misschien nog wel geschikter is voor een echte beginner. Die heeft namenlijk geen vijfde lijn en zal dus ook minder met zichzelf in de knoop raken.
Morres

Antwoord #4 Augustus 04, 2009, 13:43:20
edit2Rapporteer  
10mtr is prima man, als jij een sle kite hebt is dat de ideale maat, ik kan het weten, ik weeg hetzelfde...natuurlijk is 9mtr ook prima. 8mtr zou ik absoluut niet doen
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.