skimboard af

Morres

Berichten: 9427
Augustus 08, 2009, 20:06:33
edit2Rapporteer  
Zo, ik ben aan de slag gegaan!
Ik had het roze schuim al een tijdje staan, 80kg/m3 en 8m² 160(of had ik nou 220 gehaald...)
Vandaag ff shape gemaakt uit losse hand, schuim is 130*50*15, 2 stuks verlijmd en is nu aan het drogen Smiley
Ik heb meeer dan genoeg lijmtangen, maar ik kreeg de tip om er stenen op te doen, dus nu ligt er ongeveer 70kg aan steen op Smiley

Heb de platen eerst grofweg in shape gezaagd met de decouperzaag, daarna licht opgeschuurt met de schuurmachine. Toen de epoxy aan gemaakt en gemengt met van dat witte poeder(je weet toch!) Lekker uitgesmeerd, niet téveel, maar gewoon een laagje erop, het gutst er niet aan de zijkanten uit. Nu maar hopen dat alles goedkomt Morgen dan shapen en eerste zijde lamineren Smiley

Afmetingen: 1300mm*50mm*30mm, rocker neus= 45mm, rocker tail= paar mm
LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #1 Augustus 09, 2009, 09:03:14
edit2Rapporteer  
Wat een skimboard-rage is hier aan de gang op het zelfbouwfreubelforum....geinig!!! ThumpsUp

Dirkie

Berichten: 479
Antwoord #2 Augustus 09, 2009, 09:58:59
edit2Rapporteer  
Hehe... Ik zal het nog erger maken, ergens in mijn brein borrelt ook een ideetje...

Maar, goed bezig morres, ben benieuwd! Wil die van mij ook van schuim maken, dus ik houd je in de gaten. Smiley
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #3 Augustus 09, 2009, 11:53:40
edit2Rapporteer  
Zo, hij is uit de rockertafel Smiley
Straks ff zien hoe ik vingaten ga maken en daarna vingaten gieten en lamineren aan 1 kant..uiteraard eerst nog ff shapen
prokiter

Berichten: 829
Antwoord #4 Augustus 09, 2009, 13:03:29
edit2Rapporteer  
Heyy MEnsuu,

Lekker weer hoor..... ThumpsUp

He morres....vergeet geen inserts er in de lijmen....altijd voor de zekerhijd...dat extra beetje gewicht...maar kan je wel voor de fun weer uitproberen.

Ik ben nu ook bezig met een Skim / golf kiteboardje.......   135 x 44 x 15mm


Greetings...Pro KIter... Cool
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #5 Augustus 09, 2009, 16:41:54
edit2Rapporteer  
nee, ik maak geen inserts erin, moet ik weer bestellen en wachten enzo ik doe lekker een schuim dekkie, en als ik ze mis, zet ik ze er alsnog wel op
Maar thx voor het meedenken!! Smiley
Zojuist de vingaten gefreest, 16mm doorsnee, zodat er wat vlees aan zit...

Wilde net gaan lamineren, maar zat er niet in, ben vergeten om PE-plastic te halen, dus dan is het schuren zoveel werk
anyway
prokiter

Berichten: 829
Antwoord #6 Augustus 09, 2009, 19:10:12
edit2Rapporteer  
Heyy Morres,

Doe je geen houten plaat in het dek?

Hij krijgt veel druk te verduren....en dan heb je kans (zelfs met echt goed druk vast schuim) dat je deuken in je board krijgt!

Mischien iets waar je niet aan hebt gedacht?

Greetings....Pro KIter.... Cool
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #7 Augustus 10, 2009, 14:05:17
edit2Rapporteer  
hm ja, ik had gezien dat jij dat deed idd, of gelezen, weet het niet meer.
Voel er weinig voor om dat te gaan doen, wil nu eigenlijk wel gaan lamineren maarre, ik doe aan beide kanten 2x 160grams, en op het deck doe ik wss 3 of 4x 160grams. of misschien gewoon nog 220 bovenop de 2x 160grams. Daarmee is het denk ik ook wel goed (?)


Overigens, ikk heb shaping 101 en glassing 101 gewodnwload, oude zelfbouw-golfboard guides, zitten erg handige kleine tips tussen Smiley
prokiter

Berichten: 829
Antwoord #8 Augustus 10, 2009, 17:08:08
edit2Rapporteer  
Hey ,

Jah het kan wel...maar het sluit het niet uit dat het nog kan gebeuren....want glasvezel is geen stijf weefsel.....zelf zeer flexibel.....en je schuim kern is toch (wat voor hardhijd je hebt) schuim...en dat betekent kans op indeuken.....en dus als je bijvoorbeeld valt op het board wat erg hard gaat....dan heb je kans op deuken of erger. ThumpDown

Greetings...Pro Kiter... Cool
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #9 Augustus 10, 2009, 17:10:58
edit2Rapporteer  
Zo, zojuist de bovenkant gelamineert met 2x160gram keperweefsel, ik ga morgen de onderkant doen en vingaten volgieten. Daarna wil ik de rail nog een x lamineren denk ik en de bovenkant nog een keer.

Zoals ik zei, net de bovenkant gelamineerd. Eerste keer dat ik met schuim werkte, dat zuigt wel wat meer dan hout, dus daar moest ik wel even aan wennen. Overigens is het lijmen van de 2 platen gister erg goed gegaan, de stukjes die ik afgezaagd heb, komen met geen mogelijkheid van elkaar los Smiley
Er zit nu PE-folie overheen zodat ik niet zoveel hoef te schiren, ook heb ik er wat lijmklemmen op gedaan om het laminaat goed tegen de rail aan te krijgen. De donkere streep over de lengte van het board bij de rail, is de epoxy waarmee ik  de 2 platen verlijmt heb Smiley
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #10 Augustus 10, 2009, 17:11:40
edit2Rapporteer  
mwah met deuken kan ik leven zoalng ie maar niet breekt. Wat vind jij van de layup die ik ogen had, wat raad jij aan?
Dirkie

Berichten: 479
Antwoord #11 Augustus 10, 2009, 20:23:44
edit2Rapporteer  
Ziet er nog steeds goed, uit 1 vraagje nog: Waarom zoveel rocker op een skimboard? Rocker maakt traag, dat wil je toch niet met weinig wind. Weinig wind = ook weinig chop / golven, dus je zou wel weg moeten kunnen komen met weinig rocker...?
prokiter

Berichten: 829
Antwoord #12 Augustus 10, 2009, 22:12:56
edit2Rapporteer  
Heyy,

Ziet er lekker uit.

IK zou voor de zekerhijd gewoon nog 1 laagje 160 gr keperop de bovenkant doen...en dan onderop 220 UD en 160 gr keper.

Denk dat het dan een heel eind goed moet gaan.

IK ga trouwens ook geen triplex plaat in lijmen.....heb ik vanavond besloten nadat ik wat oude testjes onder handen heb genomen..... ThumpsUp

Keep Up The Good Work.

IK ga nu lekker effe inserts inlijmen.

Greetings....Pro Kiter..... Cool
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #13 Augustus 12, 2009, 20:27:40
edit2Rapporteer  
Hm, ik ga denk ik 1x 220 op bovenkant doen, en dan 1x 160 op onderkant.
beide kanten zijn nu gelamineerd, op 2 plekjes bij de tail is het laminaat op elkaar aangesloten, dus ook nog ff wat puntjes bijwerken. Daarna dus 1x220 en 1x160 erop. Daarna verven met DD-lak(op dek met vogelzaad door de lak(werkt prima toch, schuim is zo duur :S )
Of zou neopreen verlijen op het dek ook kunnen?

Tot over 10 dagne(baal ervan dat ik niet eerder ben begonnen, anders ging ie mee!)
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #14 Augustus 27, 2009, 17:56:56
edit2Rapporteer  
Zo, besloten om met 2x160 aan beide zijdes genoegen te nemen, board is zo stijf als een deur, helemaal top dus voor een skimboard Smiley

Zonet de onderkant 'afgelakt' met epoxy, het was me niet strak genoeg, dus maar ff wat smokkelen. Ook zojuist de vingaten volgegoten met epoxy en op het deck het materiaal rondom de vingaten versterkt met nog 1x 160.


Ik maak me alleen zorgen om het gegoten epoxy, in de vingaten. want het is zo heet nu, dat ik het niet langer dan 2seconden kan aanraken :S
Iemand idee? verkeerd gemengd(bijna onmogelijk)


Edit: oh en dirkie, om nog ff je vraag te beantwoorden: Ik heb er zoveel rocker in gedaan omdat ik springback had verwacht, ik verwachtte een 1cm, maar hij sprong niks terug . Maar het is niet erg. Want ik wil het board ook gebruiken met hardere wind om kleine golfjes te rijden(leren) en het als bodyboard te gebruiken op vakantie (voor mn vriendin)
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #15 Augustus 30, 2009, 21:10:06
edit2Rapporteer  
vandaag ff gevaren, board heeft nog geen vinnen eronder en is nog niet afgelakt. ook geen grip erop, dus het dek was eeeeerg glad
Maargoed, vaart nu al lekker. Alleen door de rocker en de release op de neus, vaart hij 'omgekeerd' erg traag. Het zuigt wat vast. Maaaar, in de chop is die neus toch wel erg lekker Smiley
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #16 September 07, 2009, 18:10:14
edit2Rapporteer  
balen zeg!
Ik had vorige week m'n laatste DD lak aangemaakt. Net genoeg om dit boardje mooi te kunnen aflakken. Ik had die middag puinsteen-meel gehaald, gebruiken ze op het dek van een schip voor grip..zei men.
Ik die boel door het laatste lak wat ik had gooien. K|_|T de boel verkleurd :S
Maargoed, ik denk, is voor het grip gedeelte, is niet erg, wordt toch vies.
De boel laten uitharde, volgende dag voelen.* *)@#%)*@#$(@#) Bijna even glad als het DD-lak ZONDER die meel erin.
Pissig naar de winkel terug, al m'n geld terug gekregen(netjes). Nu maar griptape besteld, want ik ga geen neiwue DD-lak kopen voor 0,5m² grip :S
Zojuist de achterste vinnen eronder gezet. 5cm Gaastra vinnen die ik nog had liggen.
Voorop komen 2,5cm vinnen, die ik nog ergens vandaan ga toveren
Lars91

Geen avatar

Berichten: 17
Antwoord #17 September 08, 2009, 17:01:12
edit2Rapporteer  
Mooi man dat het zo goed gelukt is, maar is de rail wel scherp genoeg om voldoende grip te houden?
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #18 September 08, 2009, 20:04:35
edit2Rapporteer  
skimboards vaar je redelijk vlak, ik had zelfs zonder vinnen al redelijke grip. zitten nu achterop vinnen, maar nog niet geprobeerd.
bikiniisuit
Gast
Antwoord #19 September 12, 2009, 23:44:28
edit2Rapporteer  
hmmm, errug schattig die truc met die puinsteel-meel  loser. wat lief dat je ook een boardje voor mij wilt maken, hihihi...morres je moet geen grip kopen maar sex wax, er komt zand in en dan heb je al maximale grip. als ik zou kunnen maken wat jij maakt  dan had ik zachte glooiing in t bovenblad gemaakt zodat je makkelijker kunt draaien (in golven)...laat jet eindresultaat nog ff zien...
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #20 September 14, 2009, 21:16:21
edit2Rapporteer  
griptape bij hema gekocht, wil dat sexwax gezeur niet hebben..nu aant plakken
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #21 Oktober 19, 2009, 11:18:50
edit2Rapporteer  
nog ff foto van het meesterwerk loser

Marko

Berichten: 1650
Antwoord #22 Oktober 19, 2009, 11:28:03
edit2Rapporteer  
hey ziet er netjes y morres
LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #23 Oktober 19, 2009, 11:30:08
edit2Rapporteer  
WOW, dat ziet er goed uit!!! ThumpsUp
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #24 April 16, 2012, 18:40:44
edit2Rapporteer  
good times, good times.
Doet t goed, erg stevig. Alleen zo dom geweest m de gaten af te tekenen toen ik al geshaped had, dus niet volledig symmetrisch, 1 vin trekt daardoor wat. gelukkig kan ik het fixen, maar ik heb dr geen zin aan hhahaha. prima zo. Ik kan iedereen dit van harte aanraden. Dit was mn 1e keer met schuimkern, werkt prima. Dat verlijmen werkt ook super.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.