ervaring cusus freestyle

Wimt

Berichten: 2498
Augustus 09, 2009, 17:58:14
edit2Rapporteer  
Ik heb een paar freestyle-kites, en ik had mijzelf beloofd dit jaar handle-passes te doen, maar verder dan unhooked kom ik nog niet. Ik heb een extra `push 'nodig om verder te gaan.
Ik wil wel wat nieuws erbij leren, maar heb meestal de smoes, dat de wind te vlagerig is, of de zee te choppy.

Die smoes had ik eerst ook bij de S-bend, maar nu maakt mij het niet meer uit, hoe hard en vlagerig het is daarvoor.

Mag best een paar honderd euro kosten, want dan benut je je kites langer, en zoek je niet de `thrill' in nieuw materiaal te kopen. En in een klein groepje moedig je mekaar op een goede manier aan om toch die handle-pass te doen.

Kortom; wie heeft ervaring met een goede club?
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #1 Augustus 09, 2009, 18:41:30
edit2Rapporteer  
Club de Kaloot? Het niveau is daar toch wel redelijk dus dat moedigt wel aan toch? Wink
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #2 Augustus 09, 2009, 19:21:13
edit2Rapporteer  
Ja, wel over gehoord.
Maar dat gaat daar juist tegen je werken, als je je daar introduceert als een onervaren nieuwkomer, die het daar ook wel eens wil proberen. Daar word je letterlijk  `weg-gekiteloopt' heb ik wel eens gehoord. Moet je geloof ik eerst protection smeken bij de grote  Boss enz, een soort Hells Angels dus Tongue

Ik bedoel dus een sociale club, commercieel maar goed.
Gek om over zo`n cursus te praten, als het voorlopig echt niet meer waait. Had deze week toch echt gehoopt om met mijn 5 mm LIDL-pak bij 30 graden `ns te kiten. Wel met afgesneden armen en benen bedoel ik. Meer geld en warmete heb ik niet en verwacht ik niet in Holland. Met die afgesneden ar,men en benen bedoel ik het pak natuurlijk, anders niet comfy Grin.
Pieter1

Berichten: 21
Antwoord #3 Augustus 09, 2009, 22:57:42
edit2Rapporteer  
Heeft iedere kiteschool niet zoiets?

Voor het Noorden zou ik het dan wel weten, Skyhigh of Antixsports. Zo kun je bijvoorbeeld bij Skyhigh de Bas Masterclass boeken, voor 50 pleuries voor 2 uur. Hij helpt je dan met wat je maar wil leren. Antix heeft iets vergelijkbaars, de F-one coaching en testing en de Pro-clincs. Het beste kun je even op de sites kijken of dit is wat je bedoeld.

Ga zelf binnenkort ook zo'n cursus boeken.
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #4 Augustus 10, 2009, 11:45:25
edit2Rapporteer  
Tjek :

Morres

Berichten: 9427
Antwoord #5 Augustus 10, 2009, 14:16:18
edit2Rapporteer  
antix kan je idd prima terecht, kitesurfles.net misschien ook
Nazar

Berichten: 385
Antwoord #6 Augustus 11, 2009, 01:32:35
edit2Rapporteer  
50 euro en ik leer je hoogte lopen Grin
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #7 Augustus 11, 2009, 11:32:30
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de tips. Zal Antixsports eerst effe bekijken.

Wat ik eigenlijk wil, na er over te hebben nagedacht, is een groepje van 5 leerlingen totaal, en dan een dagcursus over, in dit geval; railey to blind, en backside 3. Een goede videocamera man, waarbij na ieders poging, direct daarna de video`s van mekaar worden bekeken, met commentaar van de leraar natuurlijk.
Zo leer je nml. het snelst; vaak zie je niet wat voor foute lichaambewegingen je maakt. Nu word je meteen na je poging op die feiten gewezen, en zie je ook duidelijker de fouten van de anderen.

Dat mag dus best een paar honderd kosten voor een dag. 125 euro terplekke, en 75 euro als deze 2 dingen door de 3 van de club ook is gelukt.

Wie kan dit?

Nog effe ter correctie; ik vergistte me met de Slufterhufters (i.p.v. de Kaloot), opzettelijk denk ik achteraf.
Maar zelfs dit lokt niet een discussie uit Tongue
Jelle

Berichten: 1293
Antwoord #8 Augustus 17, 2009, 22:00:31
edit2Rapporteer  

Gek om over zo`n cursus te praten, als het voorlopig echt niet meer waait.



Als het wel waait, is het nog gekker om er over te praten.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.