Review trapezes

Slainthe

Geen avatar

Augustus 13, 2009, 16:26:46
edit2Rapporteer  
Ga over een tijdje op zoek naar een heuptrapeze. Iemand wat tips waar reviews / testen te vinden zijn?

Of gewoon tips over DE ultieme heuptrapeze (zo die al bestaat)?

Dank

groet,

Rene
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #1 Augustus 13, 2009, 16:53:13
edit2Rapporteer  
René, zoek vooral iets wat goed past! Bij de meeste winkels kan je even aan een touw hooken en hangen, dan weet je het snel genoeg. De meeste trapeze zijn verder OK, dingen om op te letten: kiteknife, of het geen schurend materiaal is voor als je ooit topless gaat kiten. Ook de hoeveelheid loshangende riemen en zooi moet binnen de perken zijn.
Kliksystemen zijn duurder maar niet per sé nodig (gaan wel eens ongewenst open), ik haal ze er altijd af en doe de trapeze aan als rokje, zodat ik de band niet helemaal door de buckle hoef te halen.
Ik had een Mystic Warrior, heel goed ding en na 2 jaar vervangen door een Ocean Rodeo Session 2 (in waiste stand).
Jarno

Geen avatar

Antwoord #2 Augustus 13, 2009, 17:24:46
edit2Rapporteer  
Wat hij zegt.

Ik ben ook een tijdje op zoek geweest naar reviews en meningen enzo, maar uiteindelijk kom je altijd uit bij heel veel mensen die voor een bepaalde trapeze zijn en net zo veel mensen die tegen zijn.

Ga gewoon passen ;-)
Reflex

Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #3 Augustus 13, 2009, 17:25:38
edit2Rapporteer  
Zolang je van de Mystic warrior het haakje omdraait komt hij niet los en is het nog steeds handig. Verder is wat El Rudo zegt wel zo een beetje alles wat er gezegd kan worden.

Iedereen heeft zijn eigen merk dus wat dat betreft is het zeer persoonlijk.
El Banditos

Antwoord #4 Augustus 13, 2009, 18:05:30
edit2Rapporteer  
ik heb ook een mystic warrior, maar heb echt pas 1x last gehad van het los schietende haak probleem. Als je het kort wat eronder zit goed vast zit is het niet eens heel erg. Je moet alleen weer ff zien het haakje vast te krijgen.

Eerlijk gezegd heb ik geen flauw idee hoe je die haak moet omdraaien. Iemand?
Jarno

Geen avatar

Antwoord #5 Augustus 13, 2009, 18:18:53
edit2Rapporteer  
Ik heb de warrior 1 keer getest en meteen die keer schoot'ie er al uit.

Bovendien zie ik mijzelf in de winter al staan met verkleumde vingers en dus geen mogelijkheid om dat ding in te knijpen om m open te krijgen.... Voor mij is het geen warrior geworden :-)

Wat ik zeg, voorstanders en tegenstanders, dat is bij elk type harnass. Gewoon gaan passen.

p.s. sid, het is koord.
El Banditos

Antwoord #6 Augustus 13, 2009, 18:25:48
edit2Rapporteer  
@jarno: thnx ga hem eens uitvoerig bekijken. Heb ik eigenlijk nog nooit echt aandacht aan besteed, vond kites en boards belangrijker.
Reflex

Antwoord #7 Augustus 13, 2009, 19:20:46
edit2Rapporteer  
Haak omdraaien wijst zijn eigen. Gewoon band los en de haak er andersom terug opdoen. zo komt hij nooit spontaan los.
El Rudo

Antwoord #8 Augustus 13, 2009, 19:43:09
edit2Rapporteer  
Zolang je van de Mystic warrior het haakje omdraait komt hij niet los en is het nog steeds handig.
als je het haakje omdraait gaat  'ie nog steeds los, zij het minder vaak. (haakje van vroegah, nu hebben ze andere systemen).
Je merkt het vooral bij snel omspringen naar toeside (switch).
Ik ben best wel voor tegen haakjes. Ook moet je na het klikken/haken nog steeds de buckle even aanhalen voor het beste resultaat.
Jarno

Geen avatar

Antwoord #9 Augustus 13, 2009, 20:08:49
edit2Rapporteer  
mooie zin rudo

"Ik ben best wel voor tegen haakjes."

:-)
Janus

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #10 Augustus 13, 2009, 21:38:34
edit2Rapporteer  
Heb een Prolimit ... oude vervangen want die schoot regelmatig open.. niet "leuk".. en ja hoor.. ook die schoot regelmatig open. dus een extra elastiekje om het release mechanisme.. en probleem opgelost.. volgende keer geen QR meer.
Je moet toch altijd de straps extra aantrekken, dus echt veel zin heeft de QR van Prolimit niet imo.

Gewoon passen dus
Reflex

Antwoord #11 Augustus 13, 2009, 22:13:05
edit2Rapporteer  
Zolang je van de Mystic warrior het haakje omdraait komt hij niet los en is het nog steeds handig.
als je het haakje omdraait gaat  'ie nog steeds los, zij het minder vaak. (haakje van vroegah, nu hebben ze andere systemen).
Ik ben best wel voor tegen haakjes. Ook moet je na het klikken/haken nog steeds de buckle even aanhalen voor het beste resultaat.

Dan doe je toch echt iets fout, haakje omdraaien en hij komt echt niet los hoor. Tenzij je trapeze natuurlijk niet vastzit.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #12 Augustus 13, 2009, 22:18:54
edit2Rapporteer  
Net als wetsuits, handschoenen en schoentjes zijn trapezes zo afhankelijk van de persoonlijke pasvorm. De een vind de Mystic perfect zitten, de ander vindt het een dwangbuis die je na vijf minuten een hernia oplevert.

Heeft niets te maken met kwaliteit. Daarom zul je ook weinig reviews hiervan aantreffen. Enige wat er te zeggen valt is de constructie, aanwezigheid kite-knife (volgens mij levert geen merk die meer standaard, een schande wat mij betreft! Angry) en de duurzaamheid. En dat laatste is ook weer lastig omdat de modellen ieder jaar wisselen.
Reflex

Antwoord #13 Augustus 14, 2009, 09:27:38
edit2Rapporteer  
Als er geen kite-knife bij zit wat inderdaad de meeste merken niet meer doen, moet je gewoon ff aan de shop vragen om er 1 bij te doen. Als je rond de 150 euro uitgeeft voor een trapeze kan dat mesje van 5 euro er ook wel bij Wink De meeste merken gaan ervan uit dat men het mesje nog hebben van de vorige trapeze denk ik.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #14 Augustus 14, 2009, 10:37:14
edit2Rapporteer  
De meeste merken gaan ervan uit dat men het mesje nog hebben van de vorige trapeze denk ik.

Als ze zo denken kunnen ze ook stoppen met het maken van kites en boards, die heb ik ook altijd over na een seizoen loser
Reflex

Antwoord #15 Augustus 14, 2009, 12:26:43
edit2Rapporteer  
Dat is natuurlijk geheel anders, zo een meesje slijt niet want die gebruik je normaal nooit. Maar zoals eerder verteld kan je door te vragen heme r wel bij krijgen. Dus in principe zit hij erbij Wink
El Rudo

Antwoord #16 Augustus 15, 2009, 23:37:30
edit2Rapporteer  

Dan doe je toch echt iets fout, haakje omdraaien en hij komt echt niet los hoor. Tenzij je trapeze natuurlijk niet vastzit.
was je erbij dan?
Reflex

Antwoord #17 Augustus 16, 2009, 10:36:37
edit2Rapporteer  
Ja Wink Ik zeg gewoon dat door het haakje omdraaien de trapeze niet los kan komen tenzij je de band niet vast hebt gedaan. Met het haakje omgedraaid zit het namenlijk net als een vaste band. Maargoed je kan altijd het haakje eruithalen en de band vastdoen. Dan heb je het normale systeem. Moet in ieder geval niet de reden zijn om de warrior niet te kopen als hij toch lekker zit.
El Rudo

Antwoord #18 Augustus 16, 2009, 10:46:38
edit2Rapporteer  
Ja Wink Ik zeg gewoon dat door het haakje omdraaien de trapeze niet los kan komen tenzij je de band niet vast hebt gedaan. Met het haakje omgedraaid zit het namenlijk net als een vaste band. Maargoed je kan altijd het haakje eruithalen en de band vastdoen. Dan heb je het normale systeem. Moet in ieder geval niet de reden zijn om de warrior niet te kopen als hij toch lekker zit.
Reflex, ouwe modder eter, ik doe best wel eens iets fout maar ik schrijf hier gewoon eerlijk en zonder bijbedoeling dat ik het zowel met het haakje "af fabriek" (was 3xniks) als met het haakje omgedraaid (was 1x niks) heb gedaan, en dat het uiteindelijk veel beter was om dat hele t*r%^&ng haakje er af te slopen.
Nota bene op advies van ene Michiel van Geel!

Bovendien gisteren iemand geholpen met zo'n mystic klik systeem en dat was helemaal niet vast en niet los te krijgen. Mijn punt: haakjes en klikstystemen zijn niet nodig.
- ze leveren geen tijdwinst op t.o.v. de minirok - aantrekmethode
- "de ketting is zo sterk als de zwaktste schakel"
- verder op de lijst van de dingen die je niet wilt als je gaat kiten: haakjes die niet in elkaar te zetten zijn, die rammelen, die mid- air of 2km uit de kant losschieten of niet los gaan als je dat zou willen.

Nou niet meer zo eigenwijs tegen me doen he!
Reflex

Antwoord #19 Augustus 16, 2009, 10:49:48
edit2Rapporteer  
Ok nja ik ken veel mensen met de warrior en na het omdraaien van het haakje heb ik nog geen 1 iemand horen klagen over het losgaan ervan. Vandaar dat ik het zo raar vind maargoed alles kan Wink Vanuit de fabriek is het idd klote dat wel Tongue

En wat heeft het moderator zijn ermee te maken? Ik geef gewoon mijn mening 
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.