Totale beginner... tips??

TrustYourself

Geen avatar

Berichten: 1
Augustus 20, 2009, 16:12:57
edit2Rapporteer  
Hallo,

Graag zou ik informatie willen over kitesurfen in het algemeen. Ik probeer me hierbij te kijken of het iets voor mij is.

Uhm... ik had de volgende vragen:

1. Er zijn verschillende soorten van kitesurfen toch? Ik weet er één en dat is Freestyle. Wat zijn de andere soorten? En wat is nou het leukst?
2. Hoe duur is een (2e hands?) uitrusting? Met materiaal waarmee ik even vooruit kan zodat ik niet meteen nieuw moet kopen? Een wetsuit heb ik nog.
3. Wanneer zijn goede dagen om te kitesurfen? Is er een bepaald seizoen voor? Ik leef in Zeeland dus wind zal niet erg een probleem zijn.

Info over mezelf:
15 jaar oud
Weeg 65 kilo
Leef in Zeeland
Heb een goede conditie

Zijn er nog meer dingen die ik moet weten als absolute beginner?

MVG,

Ruud
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1 Augustus 20, 2009, 16:17:27
edit2Rapporteer  
Welkom!

Hierboven in sticky vindt je het volgende topic:

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=25794.0

Lees dit eens door, en stel dan je vragen als je dan nog niet beantwoord zijn Wink
Yoram

Berichten: 1217
Antwoord #2 Augustus 20, 2009, 16:21:48
edit2Rapporteer  
Welkom,

Neem eerst les bij een kiteschool, dan merk je meteen of je het leuk vindt. En onderschat de sport niet, zonder les breng je jezelf en andere in gevaar, dus daar moet je ieder geval niet op besparen.

2. Denk aan ongeveer 750 euro tot 1000 euro. (Sommige kite winkels hebben nu lekkere combinatie aanbiedingen board+kite, een nieuw setje aanschaffen voor circa 1000 euro perfect mogelijk).

Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #3 Augustus 20, 2009, 16:24:22
edit2Rapporteer  
Hej Ruud.

Lees inderdaad het topic wat Michiel je geeft eens door.

Verder wil ik je het advies geven eens les te nemen. In Zeeland zitten er wel aardig wat kitescholen zoals natural high, kitesurfschool.nl, en ook winkels als roha in kamperland kunnen je vast helpen daarbij.

Met een les weet je gelijk of het wat voor je is of niet en dan kom je op een veilige manier in aanraking met de sport.

Daarna kun je nog eens gaan nadenken over spullen, waar je, als het goed is, bij je les ook advies over kunt vragen.

KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #4 Augustus 20, 2009, 16:24:39
edit2Rapporteer  
Zoals Michiel zegt, even het beginnerstopic doorlezen. Als je dan nog concrete vragen hebt mag je die stellen in een nieuw topic.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.