Sunset Grooves 2009

El Banditos

Berichten: 955
Augustus 23, 2009, 11:26:26
edit2Rapporteer  
Het is toch weer te triest voor woorden dat een zooitje ongeregelde voetbal supporters die zichzelf ook nog eens `mens` noemen, het voor zoveel mensen verzieken.

Hopelijk zijn er geen goede forum maatjes die hierbij gewond of getraumatiseerd zijn geraakt?

Bij een vechtpartij op het Sunset Grooves-feest op het strand van Hoek van Holland is een 19-jarige jongen doodgeschoten. Acht bezoekers raakten gewond.

De vechtpartij op het gratis strandfeest brak tegen middernacht uit. Toen er werd geschoten greep de politie in. 

Er werden waarschuwingsschoten gelost nadat de relschoppers zich tegen de politie hadden gekeerd. Eén bezoeker werd door de politie in zijn been geschoten.


Bron: NOS

Marko

Berichten: 1650
Antwoord #1 Augustus 23, 2009, 11:47:12
edit2Rapporteer  
Wat jammer dit weer :S
d@ni

Berichten: 904
Antwoord #2 Augustus 23, 2009, 12:12:57
edit2Rapporteer  
zwaar triest dit, echt super zielige gasten weer ThumpDown ThumpDown

Ik zag net de filpjes op ad en youtube... Je zal er maar tussen hebben gelopen. Shocked

Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #3 Augustus 23, 2009, 12:22:53
edit2Rapporteer  
Ik was er gister samen met een maat even heen gegaan. Het was vanaf het begin al duidelijk dat er veel te veel mensen waren. De toegangspoorten hadden ook weinig zin omdat de hekken die daaromheen stonden al weg waren. Gelukkig zijn wij wat eerder weggegaan omdat we geen zin hadden om uren in de file te staan. Op de heenweg stond er namelijk ook al een file.
El Banditos

Berichten: 955
Antwoord #4 Augustus 23, 2009, 12:49:38
edit2Rapporteer  
Dan ben je net op tijd weg gegaan. Heb van ex collega's (politie) gehoord dat het echt los is gegaan en over en weer geschoten is. En dat ze echt nog nooit zo bang zijn geweest, het is ook niet niks als je mensen die gewond zijn wilt gaan helpen, en dat dan een stel hersenloze Rotterdam Hooligans gaan zingen en zich dan tegen de politie keren. Is toch absurt dat de politie gewonde mensen wil helpen en dat dat gewoon niet kan. Een nekschot, één voor één.

En wat een slechte zaak dat er niet gefouilleerd is, dit kan en mag gewoon niet met dit soort evenementen.

Ben benieuwd of ze volgend weer dit organiseren.

Wat ben ik blij dat ik toch niet ben geweest en gewoon lekker naar het plaatselijke festival hier Grin, waar het wel gezellig was.
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #5 Augustus 23, 2009, 12:55:42
edit2Rapporteer  
We waren idd net optijd weg. De hele terugweg ook alleen maar zwaailichten gezien. Heb ze niet geteld maar het waren er toch zeker een stuk of 40. Tot zelfs op de snelweg. Maar dat het uit de hand zou lopen was ook wel duidelijk. Veel opgeschoten jeugd. Allemaal eigen drank bij zicht. Geen conctrolle. Alleen dat het zo erg zou worden had ik niet verwacht.
Joy.H

Berichten: 1028
Antwoord #6 Augustus 23, 2009, 13:45:34
edit2Rapporteer  
Zwaar triest dat soort mensen loser
Als er veel meer mensen waren die net zo simpel zijn als deze camera-gast, vind ik het niet raar dat het fout is gegaan...... Lips Sealed



http://www.youtube.com/watch?v=TM7agHNbH6Y&eurl=http%3A%2F%2Fwww%2Enos%2Enl%2Fnosjournaal%2Fartikelen%2F2009%2F8%2F23%2F230809%5Fhoekvanholland%2Ehtml&feature=player_embedded#t=149

brutus

Berichten: 214
Antwoord #7 Augustus 23, 2009, 13:53:35
edit2Rapporteer  
Als die gast van dat filmpje inderdaad graadmeter was voor het publiek dat er rondliep valt het me nog mee dat het niet nog meer uit de hand is gelopen.

Dat er geen toegangscontrole was valt me overigens ook zwaar tegen. De organisator mag zich wel even afvragen of hij/zij niet zwaar heeft gefaald. Hoe wil je maximum aantal bezoekers checken als je geen controle hebt? Verder horen bij dit soort evenementen standaard metaaldetectoren bij de ingang te staan en lui de fouileren, hoe naar dat ook mag overkomen. Als organisator heb je hierin je verantwoordelijkheid te nemen.
Kitemaster

Berichten: 365
Antwoord #8 Augustus 23, 2009, 14:07:55
edit2Rapporteer  
jammer dat de ME niet is ingeschakeld.......

gewoon doodknuppelen iedere relschopper.....

jammer dat zon feest in nederland gewoon niet meer kan.

Begint echt een kloteland te worden op deze manier.

Organisatie goed hard aanpakken, NIET fouilleren bij de ingang kan echt niet meer tegenwoordig... hoe triest het ook is.

en 50.000 mensen toelaten terwijl een vergunning is afgegeven voor 15.000 is natuurlijk vragen om problemen.


what's next?
dimitri
Gast
Antwoord #9 Augustus 23, 2009, 14:26:15
edit2Rapporteer  
[Edit Mod] En zo kan hij wel weer.

Ik had mijzelf nog netjes verwoord, was redelijk binnen de perken al zeg ik het zelf.

Wat daar gebeurd is kunnen we helaas niet  laten Editen door een Mod.

[Edit mod2] Je woorden waren puur gericht op supporters van een bepaalde club waarvan nergens bewijs is dat die ermee te maken hebben. In Rotterdam heb je meer clubs dan die. Tevens is het nog niet uitgesloten dat het schot door de politie kwam of dat diegene die dat riepen ermee te maken hadden.

Is niet helemaal waar wat je zegt, mijn leterlijke woorden waren "Rotterdam Hoolicans".
Ik noemde hier  in deze woorden geen enkele voetbal club.

En dat er voetbal suporters van "een" rotterdamse club aanwezig waren is wel degelijk bewezen gezien het feit dat er begin van de avond al agenten van een speciaale voetbal eenheid liepen te observeren. Het wil niet zeggen dat deze jongens hier mee te maken haden, maar het is wel frapant dat er WEER gedonder is waar WEER voetbal suporters van een bepaalde club, met een voorliefde voor de boel verzieken als er iets te vieren valt van aanwezig waren vind je zelf ook niet??

No hard feelings verder, maar Ik ben dus van mening dat mijn input weldegelijk op zijn plaats was.
magic ed

Geen avatar

Berichten: 381
Antwoord #10 Augustus 23, 2009, 14:47:47
edit2Rapporteer  
Anti-sociaal gedrag kent geen kleur en cultuur, alleen domheid.
El Banditos

Berichten: 955
Antwoord #11 Augustus 23, 2009, 14:52:40
edit2Rapporteer  
terechte frustraties Donkey, ik zit me al sinds gister op te vreten, sinds ik van ex collega's hoor hoe het er daar aan toe ging, echt niet normaal.

Het gemiddelde IQ van de mensen op die filmpjes ligt niet veel hoger dan een zwakbegaafde garnaal. De woordenschat van deze hippe exotische jongeren is dan ook niet veel uitgebreider dan een medische encyclopedie.

Triest volk, al die relschoppers.


@kitemaster: ME is wel ingezet, zelfs speciale voetbal en aanhoudingsteams. Alleen er is niet op zo'n drukte gerekend en er was zeker niet gerekend op dat er zulke grote groepen zich tegen de politie zouden keren. En te weinig ME, dat is wel een feit.
dimitri
Gast
Antwoord #12 Augustus 23, 2009, 15:46:33
edit2Rapporteer  
Anti-sociaal gedrag kent geen kleur en cultuur, alleen domheid.
Amen.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #13 Augustus 23, 2009, 18:49:01
edit2Rapporteer  
Dit is toch niet meer normaal mensen!
En het woord K****r is zeker een soort stopwoord geworden ofzo! Angry
THEGREEN

Berichten: 683
Antwoord #14 Augustus 23, 2009, 20:10:48
edit2Rapporteer  
In
@kitemaster: ME is wel ingezet, zelfs speciale voetbal en aanhoudingsteams. Alleen er is niet op zo'n drukte gerekend en er was zeker niet gerekend op dat er zulke grote groepen zich tegen de politie zouden keren. En te weinig ME, dat is wel een feit.

Het op z'n minst naïef om geen toegangsbeleid te voeren. Zelfs bij kleinere feesten hier in de buurt wordt er streng gecontroleerd op drugsbezit, eigen drank en wapens. Raar dat het daar niet gebeurt is, zeker met de beoogd 15.000 man.

BTW: het is diep triest dat een goed initiatief als een strandfeest verziekt moet worden met agressie, maar dat staat buiten kijf.   
El Banditos

Berichten: 955
Antwoord #15 Augustus 23, 2009, 20:34:21
edit2Rapporteer  
Ja zeer naief, er zijn meerdere partijen geweest die fouten hebben gemaakt bij dit gebeuren. Helaas, want er zijn wel andere festivallen geweest waar het wel goed ging, ben benieuwd of het volgend jaar er nog in zit.
leeany

Berichten: 844
Antwoord #16 Augustus 24, 2009, 20:53:13
edit2Rapporteer  
Als die gast van dat filmpje inderdaad graadmeter was voor het publiek dat er rondliep valt het me nog mee dat het niet nog meer uit de hand is gelopen.


Whaat, nog meer uit de hand gelopen is? 1 dode en 1 gewonde met geweerschoten? Welke stad woon jij? LA?
Bram Wilbrink

Berichten: 823
Antwoord #17 Augustus 24, 2009, 21:14:42
edit2Rapporteer  
politie heeft enkel negen milimeter dude..
ik woon in groningen

Triest.. sterkte voor nabestaanden + slachtoffers/bezoekers en medewerkers
dimitri
Gast
Antwoord #18 Augustus 24, 2009, 22:14:16
edit2Rapporteer  
Al hadden ze de helft in Milimeters, ze moeten dat slag volk die dit soort evenementen moetwillig komen verzieken voor een ander met een enkel schot........ en vul de rest zelf maar in voordat er weer wordt geEdit door een Mod.

Ik doel hier dan op die antisosiale "geitregeerde" burgers, en die verschrikkelijke stumpers die het stoer vinden om Rotterdam Hoolicans te roepen.

In mijn ogen 1 pot nat en weg ermee!!!
Luvos

Berichten: 10
Antwoord #19 Augustus 31, 2009, 13:00:53
edit2Rapporteer  
Ja, leuk feestje was dat zeg.

Ik was hier dus aanwezig.

Vorige week was ik samen met mijn vriend op vakantie ('s Gravenzande, kite) en we dachten, nou op zaterdag zal er toch wel wat te doen zijn daar in Hoek..

Dus wij lopen..
We schrokken al toen we er kwamen, hekken waren open, mensen tegen hekken pissen en dan vergeten z'n broek op te trekken en zo over mensen heen vallen die 'm dan vervolgens helemaal uitschelden en duwen..

Nee de sfeer was triest.. We waren eerst echt óp de plek waar het was gebeurt maar door de sfeer zijn we naar de duinen gelopen, toen rond 12 uur weggelopen, we stonden nét buiten de poort( 100 meter van waar het gebeurde) en toen kwamen duizenden mensen gillend op ons afgerent. (van die macho mannetjes met zo'n petje half op z'n kop en Burberry tasje, nikies enz. die zo hard rennen dat ze over zijn eigen benen struikelen, als een gorilla op handen en benen door rennen..)
Toen we vroegen wat er aan de hand was hoorde we 30 schoten, nou toen brak de hel helemaal los...

Echt onwerkelijk hoor...

En die jongen die vermoord is, die was echt niet onschuldig, geloof mij. Iedereen die het niet stoer vond om ‘ROTTERDAM, HOOLIGANS’ te roepen kon allang weg zijn.. En de politie is ook niet gek. Ze schieten niet zomaar op iemand zijn hooft, dan heeft hij er wel heel dicht op gestaan, 1e rang!

Nee, niet het feestje wat wij voor ogen hadden….
dimitri
Gast
Antwoord #20 Augustus 31, 2009, 17:02:20
edit2Rapporteer  

Iedereen die het niet stoer vond om ‘ROTTERDAM, HOOLIGANS’ te roepen kon allang weg zijn.. En de politie is ook niet gek. Ze schieten niet zomaar op iemand zijn hooft, dan heeft hij er wel heel dicht op gestaan, 1e rang!


En nogmaals Amen
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.