Advies gevraagd!

TiJo935

Berichten: 21
Augustus 25, 2009, 16:21:11
edit2Rapporteer  
Hallo leden,

Een paar weken geleden mijn laatste les gehad. Natuurlijk zoals iedereen hier verslaafd eraan geraakt. Inmiddels heb ik al een pak met trapeze. Nu echter nog op zoek naar een kite + board.
Hier even wat gegevens: 65 kg. 1.87m. De spot waar ik het meest zal varen is Bergen op Zoom. Hier zijn nauwelijks golven en het waait vaak lichter dan aan zee.  Wel vind ik het belangrijk dat ik met mijn kite + board even kan doen. Dat het niet zo is dat ik wanneer ik progressie heb geboekt nieuw materiaal moet aan gaan schaffen, voor de langere termijn dus. Ik ben dan ook op zoek naar slechts 1 kite en 1 board.
Nu de vraag welke kites + boards(met maat) raden jullie mij aan om aan mijn eisen te kunnen voldoen?Natuurlijk zelf ook even op internet aan het zoeken geweest en zo kwam ik terecht bij een Caution Zombie 9. Heeft iemand hier enige ervaring mee?

 Joepie
TiJo935
Nature

Berichten: 1295
Antwoord #1 Augustus 25, 2009, 17:02:40
edit2Rapporteer  
Heya welcome.

Er zijn vele merken geschikt en iedereen gaat wat roepen. Zoek wat leuk uit en doe het daar mee check wat reviews of laat je informeren door gebruikers.

kite maat zou ik je een middenmaat  a 9 meter aanraden of een combo  12-7 (later aangezien je er maar 1 wil)  een boardje tussen de 128 en 135 lang en  38 tot 42 breed koop een combinatie van lang en smal of kort en breed .
lang en breed wort al gauw minder manufreerbaar.

Mocht je nog vraagies hebben let me know stuur een pm of mailtje.

Voor de caution zombie kan je wouter van storm chasers.nl pben of mailen op die site die geven je dan een duidelijk en eerlijk advies.

Cheers
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #2 Augustus 27, 2009, 12:40:40
edit2Rapporteer  
tja, welke kite je neemt moet je zelf beslissen, ik zou vooral de prijs laten beslissen als beginner zijnde.
Voor jouw gewicht zou ik bv 10,5+8mtr jekyll 2010 aanraden of een 12-8jekyll 2009 (review: http://www.hanglos.nl/news/81604/kitesurfnews-hl-test-gaastra-jekyll-2.html ). Maar je kan natuurlijk bij alle merken ff gaan browsen om te zien wat je aanspreekt.
Sowieso NIET groter gaan dan 12mtr
kobrin

Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #3 Augustus 27, 2009, 14:13:20
edit2Rapporteer  

Wel met jouw gewicht zou ik een 9m kite kopen en een boardje rond de 130*40 cm.

Je zoekt een kite met goede lichtweercapaciteiten.

De jekyll ziet er idd wel een goede keus uit, ook de bandit dos en de north evo 2009 zijn daarin top.

Als je van BOZ bent dan kan je ook makkelijk naar vrouwenpolder en Neeltje jans.

Persoonlijk lijken mij dit betere spots om te beginnen, de binnenschelde kan nogal vlagerig zijn.
TiJo935

Berichten: 21
Antwoord #4 Augustus 28, 2009, 15:23:22
edit2Rapporteer  

Wel met jouw gewicht zou ik een 9m kite kopen en een boardje rond de 130*40 cm.

Je zoekt een kite met goede lichtweercapaciteiten.

De jekyll ziet er idd wel een goede keus uit, ook de bandit dos en de north evo 2009 zijn daarin top.

Als je van BOZ bent dan kan je ook makkelijk naar vrouwenpolder en Neeltje jans.

Persoonlijk lijken mij dit betere spots om te beginnen, de binnenschelde kan nogal vlagerig zijn.
Licht ook aan de windrichting. Met die vlagerigheid valt het nog wel mee, dat is alleen wanneer deze recht over de huizen komt. Maar vandaag is ie perfect, jammeer dat ik zo moet gaan werken! Bij Neeltje Jans heb je ook weer die windmolen die zomaar ineens de wind doet verdwijnen...
Gaastra Jekyll ziet er goed uit, qua prijs en eigenschappen. Aangezien ik nog tot 2010 zal moeten wachten zijn die 10,5 + 8 misschien wel interessant!
kobrin

Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #5 Augustus 29, 2009, 21:36:13
edit2Rapporteer  


De windmolen bij neeltje speelt vooral een rol bij ZW.

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.