tja die kon me ruim bovenwinds passeren alleen veranderde op het laatst van gedachten, kite omlaag en downwind harken, dus tussen mn lijnen door.
Ik bezig die zooi te ontknopen, roept 'ie trek toch je safety. Beter niet want dan had ie door twee loopende kites gesleurd geworden, immers m'n bar zat om z'n lijnen heen. Later wilde ie met board en al door m'n lijnen stappen, ik vraag nog leg dat board even weg (handen vrij enzo, veiligheid) maar nee, moest en zou met board en al door m'n lijnen. M'n Rise was toen al leeg gebeukt, zo ging het te keer. Die man kon weg varen en keek niet meer om, ik een km terug waden met een loopende lege 8m, was niet meer mogelijk om de bar op te wikkelen, het was toen echt 35-40kn. Wat kan zo'n nat vod nog tekeer gaan!
Op het strand sprak ik 'm aan, ik wou z'n gegevens voor evt. verzekering. Zegt 'ie die krijg je niet want het was niet z'n schuld, hij had voorrang want hij had z'n rechtervoet voor. Wat volgde was een heel naar gesprek wat ik je zal onthouden, kan je je voorstellen dat ik furieus was.
Mn kite was dus leeg gelopen, gelukkig is het inflate ventiel gepopt, en door het klappen op het water waren de bladders een stuk uit de struts geslagen. Gelukkig geen echte schade, een paar bumpertje waren losgklopt, boeit niet.
Kijk je hoeft me niet te bedanken als ik lijf en leden waag om je kite die je vlak daarvoor dwars in m'n lijnen hebt gerost schadevrij los te halen, maar kom niet aan met een idioot verhaal over voorrang "want ik voer over bakboord". Niet in die omstandigheden en ook niet in die situatie.
Later op de parkeerplaats was ie wat bijgedraaid en kreeg ik alsnog zn nummer, kon 'm vandaag smsen dat het OK is met de kite.
Wat wel grappig was, iemand kwam me helpen om aan de kant te komen en de kite te pakken. Hij vroeg wat er gebeurt was en dus kreeg een ongekuisde adrenaline versie van het bovenstaande te verwerken, incl. titels en omschrijving. Bleek later dat het net het kite maatje van de cabrinha man was!