Zeeko Preview Tour

KappuhH

September 02, 2009, 09:41:58
edit2Rapporteer  
http://www.dailymotion.com/video/xacg9i_zeeko-moana-preview-tour_sport

Check die loops!  schater
@LaurenS

Antwoord #1 September 02, 2009, 09:49:30
edit2Rapporteer  
Er zit een hoop (kite)plezier in dat filmpje  ThumpsUp  ,kiten zoals kiten bedoeld is.Misschien volgend jaar ook is die zeekoos proberen na drie jaar f-one te hebben gevlogen  Joepie
Benjooh

Antwoord #2 September 02, 2009, 22:49:16
edit2Rapporteer  
Spronghoogte en hangtime ziet er in dit filmpje wel zwaar relaxt uit zeg!  ThumpsUp
(HJ) MINI-ME

Antwoord #3 September 03, 2009, 10:12:32
edit2Rapporteer  
Ik heb gisteren net een 9m2 en 12m2 Notus testkite binnen gekregen  ThumpsUp

(HJ) MINI-ME

Antwoord #4 September 09, 2009, 23:31:39
edit2Rapporteer  
Er zit een hoop (kite)plezier in dat filmpje  ThumpsUp  ,kiten zoals kiten bedoeld is.Misschien volgend jaar ook is die zeekoos proberen na drie jaar f-one te hebben gevlogen  Joepie

Ik zit net het filmpje nog even weer te bekijken maar de Bandit heeft het met de loop op 3.11 aardig moeite mee terwijl het met de Notus zo gemakkelijk lijkt.
Jarno

Geen avatar

Antwoord #5 September 09, 2009, 23:35:40
edit2Rapporteer  
Kwestie van techniek in dit geval, denk je niet?
De eerste loop (volgens jou een Bandit) wordt veel eerder ingezet dan de tweede loop, als ik het goed zie..

(HJ) MINI-ME

Antwoord #6 September 09, 2009, 23:46:01
edit2Rapporteer  
Kwestie van techniek in dit geval, denk je niet?
De eerste loop (volgens jou een Bandit) wordt veel eerder ingezet dan de tweede loop, als ik het goed zie..

Misschien heb je gelijk maar ik heb het idee dat bij die andere loops de kite eerder op 12uur staat.
KappuhH

Antwoord #7 September 10, 2009, 00:28:10
edit2Rapporteer  
Die gast mn zn Bandit loopt idd niet heel lekker. Moet zn barretje van zich af houden als de kite naar boven gaat, nu stallt ie bijna.
Reflex

Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #8 September 10, 2009, 08:08:14
edit2Rapporteer  
Ben ook zwaar benieuwd naar de Zeekos en zou ze ook graag eens testen. Ik zou ze eventueel willen ter vervanging van mijn Core GT's aangezien dat die erg traag zijn.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #9 September 10, 2009, 09:14:36
edit2Rapporteer  
Die gast mn zn Bandit loopt idd niet heel lekker. Moet zn barretje van zich af houden als de kite naar boven gaat, nu stallt ie bijna.

Stallen doet hij niet, maar wel bij het uitkomen van de loop teveel afremmen waardoor hij niet meer op tijd boven is. Bar van je af helpt ten dele.

Inmiddels de Zeeko 10m2 een aantal keren kunnen loopen. De pull is echt dik, vergelijkbaar met de dos. Hij kruipt sneller naar boven als de Dos, maar ook sneller als het 2009 model van de Notus.

Ik heb al kiteloop gevolgd door downloops kunnen maken met deze kite. Gisteren ging het lastiger in de vlagerige wind.

De timing van de 10m2 blijft kritisch. Veel ruimte voor fouten is er niet. Maar daar zijn de prestaties dan ook naar.
Michiel.
Moderator

Antwoord #10 September 10, 2009, 09:16:54
edit2Rapporteer  
Ben ook zwaar benieuwd naar de Zeekos en zou ze ook graag eens testen. Ik zou ze eventueel willen ter vervanging van mijn Core GT's aangezien dat die erg traag zijn.

Alle delta's zijn relatief traag. Een gulden regel bij kitedesign is snel sturende kites kunnen niet veel kracht genereren (o.a. low-end), en vice versa.

Een deltashape is nu eenmaal wat trager.
De Notus is duidelijk sneller, maar heeft ook veel kracht in het vliegen van bochten. Mensen die een SLE gewend zijn zoals de Waroo zullen hem ook traag vinden.
Juist vind ik die kracht in bochten erg fijn, de reden waarom ik persoonlijk nooit een SLE zou nemen.
Reflex

Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #11 September 10, 2009, 10:11:35
edit2Rapporteer  
Weet ik Michiel maar de GT's blijken wel 1 van de traagste te zijn. Vandaar dat ik graag de zeeko test om zo volgend seizoen mischien de overstap te wagen Wink
Michiel.
Moderator

Antwoord #12 September 10, 2009, 10:25:27
edit2Rapporteer  
Klopt, daar de GT gemodelleerd is naar de eerste Bandit (vandaar dat sommigen ook zeggen dat de GT hoger springt als de Dos, dat deed de orinignele Bandit ook)

En die was trager, de Dos is een stuk sneller. Maar ik begrijp van de heren kitedesigners dat de stuursnelheid het probleem is van het delta design. F-one stapt er dit jaar behoorlijk ver vanaf, en de Notus heeft wat Delta invloeden, maar mist het bizarre low-end een beetje. Wel beter als de gemiddelde SLE overigens.

Tevens is het stuurgevoel zoveel directer als de bandit en banditdos bij elkaar. En die hebben al een behoorlijk direct stuurgevoel.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.