Waarom handle-pass lessen nemen

Wimt

Berichten: 2498
September 10, 2009, 12:24:20
edit2Rapporteer  
Omdat ik nu altijd het smoesje heb; waait te hard of te zacht on de wind is te egaal, of  het is te choppy. Eigenlijk dezelfde smoesjes, die ik had voordat ik, zoals nu, onder alle omstandigheden WEL  de rotaties doe. Unhooked is ook niet zo`n grote stap, maar de handle pass blijft een drempel.

Toch wil ik verder. Ik kan de kick zoeken in aankoop van nieuw materiaal, of ik benut mijn bestaande kites beter.
Om mijzelf dus voor het blok te zeteen, neem ik les hiervoor. De lessen zijn niet gratis, dus kom je makkeijker over die drempel heen. Vergelijk het met naar de psych gaan; zijn woorden kosten een 50 euro briefje per woord, en niet dat zijn woorden ECHT zo waardevol zijn, maar je hecht er meer waarde aan (die 50 euro per woord).

Om de choppy omstandigheden toch wat te vermijden, koos ik voor les op het Ijsselmeer, Friesland. Meteen maar Nederlands kampioen; Klaas Ynte Adema, bij Antixsports. Was 2 weken geleden, met 7 beaufort en meer, dus werd de eerste les wat correcties op mijn old-school. Ik had al 1 maand niet meer gekite, dus toen op zondag de wind minder was, waren mijn buikspieren al aan gort. En mijn Bamboe board ook. Ik had mijn andere board helaas niet bij me, dus bij Antixsports maar 1 gehuurd. Wel duur; 90 euro voor nog geen anderhalve dag. Bouw ik 2 bamboeboards voor. De les was wel goedkoop; bij toeval prive-les, voor 40 euro per uur. Echt, mijn psych kost meer Grin.

Het waaide echt hard dus, op Mirns. 200 Kiters denk ik, maar bij wat oploeven, kun je je ruimte wel vinden. Iedereen hield zich aan de regels, en wie zich daar niet helemaal aan hield, werd daar wel op gewezen. Toch kwam de ziekenauto om 2 vrouwen op te halen; in de afrastering gekite.
Ik was zo aan het `roddelen' over een mooie griet, blond, die bij dit weer les kreeg, en het ging niet helemaal goed. De `eigenaar' van die blonde, kwam op mij af; of ik het over `zijn' griet had. Ik zei; ze is nu nog de mooiste van het strand, maar als zij zo doorgaat met lessen, kijk je over een tijdje tegen een asymetrisch gezicht aan schater
Was ook een belg aanwezig, ik ken hem allang. Moelijke naam; iets met Sjefke of manneke P. of zo, dus noem ik hem bij zijn nationale naam; Belg. We hebben samen vaak Belgen-Ned. moppen,  Ned-Belgen moppen en andersom; dus bij het wegkiten zei ie; wel de Schelde uitdiepen hee. Waarop ik zei; Ahh, ga mosselen eten Sjefke schater
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #1 September 10, 2009, 13:02:11
edit2Rapporteer  
Ik snap dat het hele verhaal een mooie omweg is om te vermijden het resultaat van je les, het doel, de handlepass, te noemen.... Maar helaas..


Is het gelukt?
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #2 September 10, 2009, 13:46:32
edit2Rapporteer  
Ja..........................is het gelukt???
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #3 September 10, 2009, 13:51:28
edit2Rapporteer  
Grin  Ik heb af en toe et idee dat wimt de concentratie van een goudvis kan hebben Grin  De rode lijn in et verhaal is een klosje kluwen vaak.

maaruh.. idd WAAROM zou je les nemen voor hp? en gezien je les gehad hebt.. heeft et gewerkt? zoja was et antwoord dus NEE.. ehh ik bedoel ja. Grin
DHSKite

Berichten: 302
Antwoord #4 September 10, 2009, 16:13:48
edit2Rapporteer  
Gesloopt Boardje €...
Privé les €40,-
Boardje Huren € 90,-

hp nog steeds niet geleerd (of toch wel!!)Priceless??

Verschrikkelijk hard op je muil gaan omdat je met Windkracht 7 aan pasen ben.. Priceless!!  Grin
Sebas

Berichten: 65
Antwoord #5 September 10, 2009, 20:44:25
edit2Rapporteer  
psychedelisch shit

Het gaat nergens over en desondanks ben ik nieuwsgierig geworden, chapeau!

Snap trouwens wel dat stukje over die psych van je
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #6 September 10, 2009, 21:15:48
edit2Rapporteer  
 ThumpsUp
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #7 September 10, 2009, 21:55:05
edit2Rapporteer  
Tja zo is het even stil rond Wimt maar daar is ie dan weer. Idd lang geleden dat ik je ergens gespot hebt, of durf je niet meer te komen?
martijn

Berichten: 2347
Antwoord #8 September 11, 2009, 15:58:54
edit2Rapporteer  
hahaha goed bezig wimt. Met die mayhem pak je die hp zo man!
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #9 September 11, 2009, 17:34:15
edit2Rapporteer  
Ergens hebben ze toch zo'n handlepass trampoline, is er iig altijd bij KBO, is dat een optie voor je, wimt. T'is altijd weer leuk je verhalen te lezen, is de politiek mss iets voor jouw??
DHSKite

Berichten: 302
Antwoord #10 September 12, 2009, 11:07:03
edit2Rapporteer  
ik heb altijd het gevoel/ bangheid dat ik m`n schouders uit de kom trek op zo'n trampoline!
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #11 September 12, 2009, 16:58:57
edit2Rapporteer  
@ Reflex; was ook al geen maand geen wind; geen wind, geen Wimt Grin.

@ de rest; zoals ik al zei; was teveel wind voor New-school, ik moet dus op her.

Ben dan wel bejaard, maar vanuit mijn laatste stuiptrekkingen wil ik toch nog een laatste sierlijke handle-pass maken Grin.

Maar.. wordt vervolgd dus.
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #12 September 12, 2009, 18:51:15
edit2Rapporteer  
We wachten het in spanning af!
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #13 September 12, 2009, 19:01:35
edit2Rapporteer  
Gesloopt Boardje €...
Privé les €40,-
Boardje Huren € 90,-


Is meer dan de dagwaarde van mijn Mazda; 16 jaar bij 5 ton km`s. Volgens de sloper kan ie nog 5 ton mee, dus dat moet dan maar.

Nog steeds de eerste kop ( op gas normaal max,. 2 ton), en nog steeds de eerste koppeling. Nou hou ik niet van wrijving, vandaar dat de koppeling ook niet slijt.
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #14 September 12, 2009, 19:02:55
edit2Rapporteer  
Ergens hebben ze toch zo'n handlepass trampoline, is er iig altijd bij KBO, is dat een optie voor je, wimt. T'is altijd weer leuk je verhalen te lezen, is de politiek mss iets voor jouw??

Yort heeft hierover een prive-filmpje; als je kijkt, stuur `m effe.

Heeft de politiek nog een komiek nodig dan?

Minder lache; de krisis heeft aantoonbaar nu al 40 miljard gekost, oftewel een middenstandsautp per inwoner; en die mogen we straks dus weer gaan  LENEN bij de veroorzakers (en niet-betalers van deze crisis), de banken Sad. Ik behoud mijn oude Mazda dus maar.

 
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #15 September 12, 2009, 19:19:18
edit2Rapporteer  
Je dwaalt af
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #16 September 12, 2009, 19:41:00
edit2Rapporteer  
Geen wind? Damn in welk holletje heb jij gezeten? Toch behoorlijk wat aan de 7m gehangen nog de laatse maanden hoor Wink
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #17 September 16, 2009, 17:25:26
edit2Rapporteer  
Ja, ik heb toch wat gemist, lag aan het weerbericht.

Nog effe wat afdwalen, over mijn Mazda.
Die is dermate oud, dat ik `m met carbid start. Je weet wel, dat spul wat in melkbussen wordt gedaan bij oudjaar. En denk nou niet, dat ik telkens de motorkap open moet doen, want dan schaam ik me voor de buren.
Neen, ik heb dan een blokje carbid bij de inlaat, en met een ruitensproeier pomp, komt er wat op dat blokje carbid; er komt dan (start)gas vrij. een blokje van 15 gram is geneog voor 7 keer starten, daarna moet de motorkap weer open.

Ik dacht zo bij mezelf; dit geloven ze nooit, dat carbid verhaal. En terecht. Wel waar is;

Mijn Mazda verzuipt bij langer stilstaan. Andere (sloop) verstuivers, maar helpt niet. Dus schakel ik de electrische benzinepomp alleen in bij  starten, en dan wordt  meteen een contact van de diagnose stekker benut, om alvast wat benzine naar de lege leiding te sturen.

Dus; eerst die knop 5 seconden aanzetten, zodat er benzine naar de leiding loopt, starten, en knop uit doen, dan de motor laten lopen tot de benzine in de leiding op is en de motor dreigt af te slaan Shocked, dan de knop van de LPG aanzetten Shocked.

Zo heb ik het mijn vriendin ook uitgelegd. Nou rijdt ze eigenlijk nooit, maar ik hoop dat ze het onthoud schater.
We zijn geen lid van de ANWB schater.

Maar nu weer online; afgelopen maandag was super, op Vrouwenpolder. Wel mijn grote teennagel eraf gestoten, maar dat mag de pret niet drukken.  Zon, golven, vlak water, alles. Misschien morgen weer, bij voldoende wind.

Tip van Wimt; als je erg bloed, zoals bij de teennagel van mij, dan komt het goed uit dat er er zand op het strand lig. Je krijgt dan een rood zandhoopje op je dikke teen, maar het stelpt het bloeden wel. En zand is redelijk steriel, heb nog geen ontsteking.

Als je dit verhaal dus doortrekt, en je hebt een echt bloeding, je arm er half af of zo, graaf je dan in het zand. Niet wegrennen, want dan bloed je snel leeg. Omdat je dan half ingegraven ligt, zorg dan meteen dat je een vlag opsteekt, ter markering van je toekomstige graf, of beter, dat de ambulance je snel kan vinden.
Liefst geen duitse vlag.

  
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #18 September 16, 2009, 18:03:56
edit2Rapporteer  
Mocht je erger bloeden, echt overal (heb ik 1 keer gehad), neem dan een rietje mee. Heb ik altijd bij me. Dan kun je vanuit je zandhoop toch nog ademenen.
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #19 September 16, 2009, 18:11:52
edit2Rapporteer  
Mogen jullie alvast gaan raden, waarom ik altijd ook een kauwgum en een elastiekje meeneem.
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #20 September 16, 2009, 18:17:24
edit2Rapporteer  
Waaarom raden jullie niet . Is jullie fantasie op, plaatsvervangende schaamte, of omdat het niets oplevert en je je tijd niet aan mij wilt verspillen.
pimpoldi

Berichten: 818
Antwoord #21 September 16, 2009, 18:22:28
edit2Rapporteer  
dat je een frisse adem hebt als je mond op mond beademing nodig hebt? en dat je als je niemand kan waarschuwen omdat je mond open ligt dat je met een elastiekje op iemand schiet om de aandacht te trekken???
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #22 September 16, 2009, 18:28:08
edit2Rapporteer  
Bijna helemaal goed. Doen we niet moeilijk over, en heb je alvast de derde prijs; een medicatie-setje, erg handig bij bloedingen (een hoopje zand).

Wie gaat er voor de hoofdprijs? Prijs; een enorme medicatie-set, vlak voor je deur bezorgd en voor je auto, nog voor 8 uur morgen.
Rooky

Berichten: 190
Antwoord #23 September 17, 2009, 08:50:00
edit2Rapporteer  
vind het wel cool dat je dit topic begint over het nemen van HP lessen (die je nog moet doen) en je laatste bericht gaat al over medicatie kits...  ThumpsUp goed bezig lekker zelfvertrouwen
DHSKite

Berichten: 302
Antwoord #24 September 17, 2009, 17:50:46
edit2Rapporteer  
leuk en aardig dat je als DIE HARD kiter en teennagel eraf heb geknald...

golven en vlak water.. en alles er tussenin MET wind..  Joepie
handle pass al gedaan? Grin
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.