Deze testdag:
http://www.kitehigh.nl/nieuws/2990/2/Naish_Demotour_2010.htmlEn over de maten.....ik zou twijfelen twussen 11-8 of 12-9, afhankelijk van hoeveel low-en je wilt. Een groter gat tussen je kites is altijd minder lekker.
Zelf vaar ik de 10-7 en daar is vanaf een knoopje of 15 met 65kg al een hoop lol mee te hebben en dan vaar ik nog een inefficient klein boardje van 124x38. Voor de echte low-wind zomerdagen heb ik er weer een 16m X4 bijgehaald voor een klein prijsje om met een constante 12kn ook weer lekker gepowerd te staan, voor die paar dagen in een jaar ga ik echt geen 1000e+ uitgeven.
Dan de grootste verschillen tussen de 2010 en 2009 torch:
De 10m stuurt soepeler hoewel er wel ietsje meer bardruk is en heeft meer hangtime.
De 7m moet je helemaal hard sturen om een reactie te krijgen en voelt daarom zelfs minder levendig aan als de 10m, niet dat hij minder snel rondgaat maar het kost gewoon meer moeite dan vorig jaar.
Verder heb je met de 2010 minder wind nodig om echt hoog te gaan, de 2009 begon pas echt in zn high-end leuk te springen en dan viel het me nog tegen tov de 2008.