Kite krijgt geen C-vorm meer, help? :(

FlyHighCo2

Berichten: 42
September 25, 2009, 10:12:21
edit2Rapporteer  
Hallo iedereen,

Ik was laatst bezig met mijn kite. Heb de leading edge bladder vervangen. Nu een u-stick bladder erin. Maar wanneer ik mijn kite oppomp krijgt het geen C-vorm. Contact opgenomen met u-stick. En hun antwoord was dat mijn leading edge geen vorm meer krijgt omdat het waarschijnlijk gesleten is.
Dat is dus niet zo, want mijn kite ziet er nog nieuw uit.
Daarna vertellen ze dat het dan komt doordat het er verkeerd inzit... dus zal daar ook nog is naar moeten kijken.

Is het een probleem als mijn kite niet meteen een C-vorm krijgt bij het oppompen?

En heeft er iemand hier nog ervaring hiermee?

Ik hoop dat er niks aan de hand is en dat ik gewoon kan gaan kiten Sad

Alvast bedankt!

Groetjes
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #1 September 25, 2009, 10:16:05
edit2Rapporteer  
Lijkt mij gewoon een te korte bladder waardoor dat hij niet meer kromtrekt. Zeker niet mee gaan kiten. Mischien een originele bladder kopen of de lengte vergelijken.
FlyHighCo2

Berichten: 42
Antwoord #2 September 25, 2009, 10:36:04
edit2Rapporteer  
Hey, dank u voor uw reactie. Ik heb de overige bladderkoppen gevouwen zoals het was aangegeven bij u-stick handleiding. Ik kan hem natuurlijk verlengen.

Ik zal dat uitproberen! dank u wel.

Ik hoop dat het daardoor komt en niet doordat de bladder er verkeerd inzit.
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #3 September 25, 2009, 10:46:11
edit2Rapporteer  
Een bladder is niet krom maar gewoon recht. Doordat hij zich straktrekt in je LE komt die krom te staan (LE is zo genaaid dat hij krom is). Verkeerd om erin ofzo lijkt mij dus sterk. Ik zou gewoon kijken naar de lengte van de originele bladder.

http://www.u-stick.nl/cgi-bin/cl/index.pl?page=/nl/handleiding/leading edge/index.htm

Zoals hier beschreven staat kan hij beter iets te lang zijn dan te kort. Meet zoals daar beschreven staat en je weet de benodigde lengte.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #4 September 25, 2009, 12:20:25
edit2Rapporteer  
als ie gedraaid zit kan ie idd ook niet goed rond worden, maar het lijkt me sterk dat ie overl gedraaid zit. Pas wel op met hard opblazen, want als ie idd te kort is, knalt ie aan de uiteindes(heb er ervaring mee)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.