Zelfbouw assortiment Versus (voorheen X-tremeboards)

Eddy Lansink

September 26, 2009, 21:06:18
edit2Rapporteer  
Hoi,

Graag wil ik wil jullie even kennis geven van het nieuwe assortiment zelfbouwmaterialen van versusshop.nl (voorheen X-tremeboards)

Nieuw in het assortiment is het flextipmateriaal, welke ook in vele productieboards wordt gebruikt.
Ook nieuw is het Triaxiaalweefsel in 450 en 600 gram per M2. Dit is hetzelfde weefsel als wat wordt gebruikt in fabrieken voor productie kiteboards.

Voor het assortiment zie www.versusshop.nl -->accessoires

Eddy Lansink
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1 September 26, 2009, 21:17:18
edit2Rapporteer  
Mooie website en goed assortiment, Eddy

Maar betekent dit nu het einde van je customboards?
Eddy Lansink

Antwoord #2 September 26, 2009, 21:46:25
edit2Rapporteer  
Custom boards worden nog steeds gemaakt op aanvraag. Voorheen produceerde ik X-treme boards in kleine series en werden er custom boards gemaakt onder de naam X-tremeboards.

Momenteel doe ik de productontwikkeling voor Flyboards (boardmerk van Flysurfer) Ik maak hiervoor alle prototypes en doe de rest van de ontwikkeling. De aantallen zijn dusdanig groot dat ik dat zelf niet meer in elkaar kan knutselen, dus deze worden in China geproduceerd waar ik gemiddeld 2 keer per jaar ben om de nieuwe productie op te starten of het proces te controleren / ondersteunen.

Als er iemand een custom board wil, kan dat nog steeds, er komt dan geen X-treme maar Flyboards op te staan.
samvw

Antwoord #3 Oktober 28, 2009, 23:32:44
edit2Rapporteer  
wel interessant onderdeel op je site, die accesoires!

ik vroeg me af wat het verschil is als je 3 x 200gr gebruikt ipv 600, heeft het ene voordelen op het andere?

alsook : die flextips, moet je die gewoon verlijmen naast je kern? dus als verlengde?

en mijn laatste vraagje : wat het voordeel is van abs tov gegoten rails, gebruik zelf gegoten epoxy/pu maar nog nooit abs geprobeerd,

thx!
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #4 Oktober 28, 2009, 23:59:00
edit2Rapporteer  
ABS is een thermoplast en PUR hars een thermoharder. Thermoplasten zijn in de regel veel sterker en slag- en slijtvaster dan thermoharders.
Ik vermoed dat de ABS plaat op dikte wordt gefreesd om te verjongen naar de tips toe, maar dat zal Eddy beter weten.
Eddy Lansink

Antwoord #5 November 07, 2009, 17:04:28
edit2Rapporteer  
Dit triaxiaalweefsel is een alles in 1 weefsel. Je hebt dus maar 1 laag nodig.
Je kunt in princype ook dezelfde eigenschappen krijgen met 3 lagen van een lichter gewicht. Let wel of de weefriching van je matten die je dan gebruikt.
Met dit weesel zit je zowiezo goed (dit weefsel wordt  in veel productieboards gebruikt)

De flextips leg je tegen je kern aan tijdens het lammineren. Dit is een 2mm dik kunststof materiaal dat al geschuurd en ,,geflametreath" is (voor optimale hechting) Je kunt evt voor de zekerheid het flextipmateriaal aan je kern vastlijmen met secondelijm als je bang bent dat het verschuifd.

ABS is het materiaal wat in bijna alle kite en snowboards gebruikt wordt als sidewallmateriaal.
Qua eigenschappen komt ABS redelijk in de buurt van gegoten PU hars, echter is ABS nog een stukje taaier. Het voordeel is dat je niet hoeft te gieten en je de rails gewoon tegen je kern aan kunt lijmen (wel eerst schuren en flamen)
ABS kun je ook alle bochten om laten gaan als je het verwarmd.

Eddy
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.