|
Bash
Geen avatar
|
Hallo beste kiters!
Ik heb een oproep aan nieuwe beginners! Ik ben op dit momen beginner. Heb lessen gehad en al het materiaal aangeschaft. Het enige probleem is dat ik student ben in Amsterdam ( opzich natuurlijk helemaal geen probleem Smiley) en da ik geen vervoer heb en geen maatjes waarmee ik lekker naar een spot kan gaan. Hier zijn mijn specs:
Naam: Bas Leeftijd: 22 Verder: 70kg en 1m70 laag. Dagelijkse bezigheid: Student geneeskunde 4 dejaar Wil graag: Veel kiten Lessen: 3 lessen tot en met waterstart Wil nu leren: Verder dan 20 meter en scherp aan de wind varen...daarna komt de rest wel! Materiaal: Gaastra Jekyll 2009, Airush Switch 1.38
Ik hoop dat er mensen zijn die ongeveer mijn niveau hebben, en zin hebben om relax te gaan oefenen samen of zoiets!
groetjes, Bas
|
|
|
Frank82
Logs: 0 | 164 uur
|
Hey Bas,
Ben zelf ook sinds een paar maandjes bezig. Varen lukt bij mij redelijk op vlak water, hoogtelopen lukt nog niet echt maar komt vanzelf wel. Heb een auto dus kan rijden. Mijn kitebuddies zijn een stuk meer gevorderd dus de omstandigheden matchen niet helemaal, misschien handig om af en toe met een medebeginner af te spreken.
Ik ben zelf 27, werk en woon in Amsterdam en in bezit van auto.
|
|
|
Morres
|
zie anders ff in Trefpunt bas, of kijk op spots op hanglos.nl, daar vind je vast meer kiters in de buurt.
|
|
|
|
Jelle
|
Ik stel voor om in dit topic geen individuele vragen te stellen. Dit is een sticky (blijvend) onderwerp, dat anders (weer) 22 pagina's gaat omvatten. Individuele vragen kun je voor 99 % oplossen door de zoekfunctie te gebruiken. Die vindt je bovenaan elke blz in de halve horizontale blauwe balk als "ZOEK". Verreweg de meeste beginnersvragen zijn al 100x gesteld en 1000x beantwoord. Als je er toch niet uit komt, stel je vraag dan als nieuw onderwerp op http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?board=2.0 daar staat in blauwe letters "nieuw topic" ongeveer onder "gallery". Formuleer je vraag alvast specifiek en bondig in de regel "onderwerp". Dus niet "Beginnersvraag" of "Hulp gevraagd" maar bijvoorbeeld "Beginner 95 kg, hoe groot board?" (maar ook deze vraag zul je zeker met de zoekfunctie kunnen beantwoorden). Zo houden we het overzichtelijk!
|
|
|
Wjs
|
Ik heb vandaag een 2e hands board gekocht kan ik die ook nog onderhouden ?
of met iets insmeren?
|
|
|
Reflex
Logs: 0 | 20 uur
|
Beste onderhoud is na iedere sessie afspoelen met zoetwater en vervolgens lekker laten drogen. Niks aan doen verder.
|
|
|
Wjs
|
Misschien een domme vraag maar welke kant heb je de safety leash altijd langs ? Langs je rechter of linker kant
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Misschien een domme vraag maar welke kant heb je de safety leash altijd langs ? Langs je rechter of linker kant
Aan welke kant jij verwacht je eerstvolgende handlepass te gaan doen, tot dan maakt het niks uit aan welke kant je hem hebt hangen dus kies er een welke voor jou het makkelijkste is.
|
|
|
Jelle
|
Als je rechts bent, aan de rechterkant. Soms moet je 'm snel kunnen trekken/duwen.
|
|
|
Wjs
|
nog een vraagje...
Als je je board opruimt halen jullie dan ook altijd de vinnen eraf? of laat je die er gewoon opzitten
|
|
|
seB
|
Lekker laten zitten :-)
|
|
|
Jelle
|
Zelfs voor in het vliegtuig haal ik ze er niet af. Bang dat de schroefdraad slijt. Afspoelen doe ik ook niet.
|
|
|
koen-tjeee
|
Afspoelen is wel handig. Zout is een drama voor al je gear!
|
|
|
Morres
|
onzin, ik kite al 7 jaar, altijd o pzout water, nog nooit gezeur gehad. zoet water, dat is pas bitching.
heb eens 3weken een zoutnatte kite laten liggen, niks aan de hand. 4dagen zoetwater? watervlek erin..
edit: thx evan
|
|
|
Reflex
|
Klopt, zout water is wel iets slechter (maar kunnen ze nog steeds prima tegen) voor de stof dan zoet water maar indien je wat zoet water op je kite laat zitten dan kunnen schimmels en bacteriën zich zo nestelen. Bij zout water hebben die schimmels en bacteriën geen kans op overleven.
Ik zeg dus altijd, is je kite vies en wil je hem echt afspoelen dan is dat prima maar doe dit enkel als je hem voor 100% kan laten drogen. Lukt dit niet dan kan je het beter laten zitten.
|
|
|
Evan
Administrator
|
Zoet zout, wat is het nu mannen? Volgens mij halen jullie het zelf ook een beetje doorelkaar
|
|
|
Morres
|
Ik zeg dus altijd, is je kite vies en wil je hem echt afspoelen dan is dat prima maar doe dit enkel als je hem voor 100% kan laten drogen. Lukt dit niet dan kan je het beter laten zitten.
das sowieso het beste
|
|
|
Reflex
|
Nee hoor Evan gewoon lezen Zout water is slechter voor je gear maar schimmels etc kunnen daarin moeilijker leven dus wat dat betreft kan je beter een natte kite hebben dan wanneer je in zoet water vaart. Je ziet vaak mensen die in zout water varen hun kites omspoelen met zoet water, wat dus prima is. Maar vervolgens laten ze het niet opdrogen. Dan hadden ze beter hun vochtige kite met zout water kunnen houden. Ja het is moeilijk te begrijpen dat klopt hehe.
|
|
|
Evan
Administrator
|
Ik lees heel goed, dus volgens mij staat het hier toch echt fout (2x zoet) ..... maar indien je wat zoet water op je kite laat zitten dan kunnen schimmels en bacteriën zich zo nestelen. Bij zoet water hebben die schimmels en bacteriën geen kans op overleven.
En nu ophouden met mierenbibsen mopperen Evan......
|
|
|
Idefixe
|
zout water is niet super slecht voor je vlieger maar als je je vlieger nat opbergt dan is zoet binnenwater slechter ( daar zitten dus meer beestjes in )
Op het strand je spullen afspoelen met zoet water betekend meestal zoet kraanwater. Dit laatste is gewoon het beste.
|
|
|
|
Eagle-Jan
Logs: 0 | 2 uur
|
zoo mooi die vrouw op het einde je kan haar bijna liplezen: please stop, go home. en geloof me het kan erger...kom regelmatig naar de autoplaya, je zult zien, zo nu en dan steekt zo'n knuppel weer een de kop op. die board leash, helaas werkt ie niet goed genoeg...klinkt misschien een beetje hard, had liever een voorbeeld van hem gezien dat dmv, die leash dat board tegen zijn kop aan vloog...dan had ie meteen gestopt. , eigenwijze mongool!
|
|
|