Ongeluk op Wijk aan Zee

Gerard
Gast
Oktober 11, 2009, 22:49:10
edit2Rapporteer  
RTV Noord Holland meldt een ongeval met een 26 jarige kitesurfer (vrouw) vandaag op het strand van Wijk aan Zee. Zie http://www.rtvnh.nl/nieuws/index.asp?newsid=102627

Wie kan hier meer over melden?
Frank82

Berichten: 2539
Logs: 0 | 164 uur
Antwoord #1 Oktober 11, 2009, 23:26:34
edit2Rapporteer  
Was bij de pier en het gebeurde bij de bunker. Zelf er niks van meegekregen, de trauma helikopter kwam wel nog langs vliegen maar is geloof ik niet geland.
martimor

Berichten: 1934
Antwoord #2 Oktober 12, 2009, 01:04:34
edit2Rapporteer  
altijd naar om te lezen/horen.
hoop dat het allemaal goed gaat met die meid.

ride save
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #3 Oktober 12, 2009, 09:00:47
edit2Rapporteer  
altijd jammer dit te lezen, maar was helemaal niet zo'n gevaarlijke dag.
Sterkte dudette
magic ed

Geen avatar

Berichten: 381
Antwoord #4 Oktober 12, 2009, 09:17:52
edit2Rapporteer  
"was helemaal niet zo'n gevaarlijke dag"

Meeste ongelukken met puur aanlandige wind en gisteren was het bij de bunker toch wel behoorlijk aanlandig en 24 knopen.


Hoop dat ze alleen bont & blauw is. Sterkte.
bitburger

Berichten: 316
Antwoord #5 Oktober 12, 2009, 09:25:30
edit2Rapporteer  
 ThumpDown
Sterkte!
Retard

Berichten: 782
Antwoord #6 Oktober 12, 2009, 09:49:20
edit2Rapporteer  
Ik snap niet dat we iedere keer weer een nieuw topic er over maken de journalisten en andere autoriteiten maken hier grof gebruik van ..

op hanglos ook al Sad

Laat ik het zo zeggen het is geen reclame voor de sport !

Tuurlijk is het wel klote maar dit soort dingen gebeuren gewoon Sad
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #7 Oktober 12, 2009, 10:32:24
edit2Rapporteer  
Daar heb je deels gelijk in maar hopelijk kunnen andere (wij) ook iets leren van de fouten van een ander. Sterkte voor het slchtoffer
Surfrik

Berichten: 91
Antwoord #8 Oktober 12, 2009, 10:43:58
edit2Rapporteer  
Het is moeilijk om te bepalen of je dit wel of niet moet posten. Aan de ene kant kunnen we er in sommige situaties iets van leren. Maar dat lijkt me vooral van toepassing als het slachtoffer zelf zijn verhaal doet en de situatie uitlegt. Wat ging er mis en wat was mijn reflex. (zoals Denemarken verhaal tijdje geleden) .

Maar berichten met weinig inhoudelijke info zoals hierboven zijn voornamelijk input voor mensen die onze sport als (te) gevaarlijk willen bestempelen en hebben verder weinig informatieve waarde voor onszelf. Met kiten wordt naar mijn idee ieder ongeluk uitgebreidt besproken waardoor hier erg de nadruk op ligt en het gevaarlijker overkomt dan het is.

In ieder geval sterkte voor het slachtoffer en ik ben vooral benieuwd wat er is mis gegaan zodat we er daadwerkelijk wat van kunnen leren.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #9 Oktober 12, 2009, 10:50:28
edit2Rapporteer  
Ik snap niet dat we iedere keer weer een nieuw topic er over maken de journalisten en andere autoriteiten maken hier grof gebruik van ..
op hanglos ook al Sad
Laat ik het zo zeggen het is geen reclame voor de sport !
Tuurlijk is het wel klote maar dit soort dingen gebeuren gewoon Sad
onlangs is in Duitsland onderzoek gedaan naar de verhouding ongelukken / aantal uren sporten. Ik moet straks maar ff gaan zoeken waar dat ook alweer stond.  Kitesurfen kwam er in ieder geval niet slecht vanaf!
We hoeven helemaal niet te zwijgen als het gaat om ongevallen. Door  op een eerlijke en transparante manier ongevallen te melden kunnen inderdaad anderen leren hoe bepaalde zaken zijn te voorkomen.
Ook draagt het bij aan een JUISTE beeldvorming dit in tegenstelling tot de vaak overdreven / stemmingmakende berichtgeving in de media.
Ik hoop dat de persoon in kwestie er een beetje goed vanaf komt. Sterkte!
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #10 Oktober 12, 2009, 10:53:02
edit2Rapporteer  
Gisteren was ik op IJmuiden. De spot ligt op een steenworp afstand van Wijk. Omstreeks 14.00 uur kwam er een donkere wolk aan. Ben toen zelf van het water afgegaan. Toen ik op de kant stond zag ik een regen front aan komen en dan weet je dat daar wind in gaat zitten. De wind ging ongeveer 15 minuten aan. Ik denk dat de wind tijdens de regenbui van 21 naar gemiddeld 30 knp aantrok. Ik heb vervolgens even een conditie training meegepakt door langs het strand te rennen en kites naar beneden te halen.

Verder was het een redelijk constante wind van 19-23 knoop.

Retard

Berichten: 782
Antwoord #11 Oktober 12, 2009, 11:13:41
edit2Rapporteer  
Bedankt voor deze duidelijke response, ik dacht juist dat de mensen van deze situaties gebruik maakten om bijvoorbeeld een spot te sluiten . Wat mij betreft is het nu helder !

Goede acties verricht HJ, om erger natuurlijk te voorkomen

Veel sterkte aan de persoon in kwestie . Dat je snel weer op het water kan staan
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #12 Oktober 12, 2009, 11:59:49
edit2Rapporteer  
"was helemaal niet zo'n gevaarlijke dag"

Meeste ongelukken met puur aanlandige wind en gisteren was het bij de bunker toch wel behoorlijk aanlandig en 24 knopen.


Hoop dat ze alleen bont & blauw is. Sterkte.

it goes without saying, dat een NW wind aan de noordzeekust niets voor beginnelingen is omdat ie idd op de meeste plekken pal aanlandig is, en onder de aanname dat alleen gevorderden die goed hoogte kunnen lopen
met 24kn en NW het water op gaan was het "niet zo gevaarlijk".
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #13 Oktober 12, 2009, 12:07:51
edit2Rapporteer  
Zoals gezegd... Ik was gisteren op Ijmuiden maar het was verder prima weer. Oke je kunt beter niet gaan kiten met pal aanlandige wind maar als je het dan toch gaat doen dan kun je beter op zee zijn dan op al die spots aan het binnenwater. Op de spots aan het binnenwater, de zogenaamde "beginnersspots" ,hebben helemaal geen ruimte voor het maken van een stuur fout.

Er is iets meer info op Hanglos:

reactie van Remco-1

hallo

was gister zelf op wijk aan zee bij de bunker, om even kort te sluiten wat er is gebeurd. exact heb ik het niet gezien maar zover ik heb gehoord en gezien is zij met het neerleggen van de kite iets fout ging waardoor er meer druk in de kite kwam als verwacht en hierdoor een stuurfout maakte in combinatie met struikelen. waardoor ze over het strand vloog. sorry als ik dit verkeerd heb maar dit is wat ik er uit heb opgemaakt. Mensen schoten meteen te hulp om kite los te maken en op te vangen.

Gelukkig stonden er genoeg mensen op het strand om te helpen, hierbij hadden we geluk dat het rode kruis er was bij de strandraces. met denk 5 a 8 min was de trauma heli er met ambulance personeel politie (was er al met 1 minuut). en uiteindelijk is zij met de ambulance afgevoerd met sirene richting het ziekenhuis

hierbij ook nog even terug te komen op de reactie van dave gister was een hele mooie dag om te kiten, ik heb heerlijk gevaren en er is maar 1 bui die ook behoorlijke harde windstoten meebracht. maar dit gebeurde na dat dit ongeluk was gebeurd. ik ben om 4 uur vertrokken en later op de avond rond uur of 5 was het zeker een grote chaos met regen en wind en onweer dus daar heeft dave wel geijk in maar daarvoor was het zeker goed te doen.
Retard

Berichten: 782
Antwoord #14 Oktober 12, 2009, 12:43:12
edit2Rapporteer  
Ze is zwaargewond geraakt en heeft hoofd en rugletsel op gelopen las ik net op RTVn-h Sad VRESELIJK ! Sad en als je dan ook nog leest hoe het [(waarschijnlijk) gebeurd is het al helemaal treurig ...

WIJK AAN ZEE Een 26-jarige kitesurfster is zondag rond 13.45 uur zwaargewond geraakt in Wijk aan Zee. De vrouw kwam ongelukkig terecht op het strand en is met hoofd- en rugletsel naar het ziekenhuis vervoerd.
Marko

Berichten: 1650
Antwoord #15 Oktober 12, 2009, 12:46:56
edit2Rapporteer  
Hopen dat het allemaal mee valt voor haar.
jporry

Berichten: 59
Antwoord #16 Oktober 12, 2009, 14:56:03
edit2Rapporteer  
Sterkte voor die vrouw, klinkt naar wat haar is overkomen.

@ Richard; we kunnen niet genoeg van dit soort topics starten.
Dit zorgt wel dat mensen meer bewust moeten zijn van dergelijke acties en gevolgen.

Dus hou altijd je hoofd erbij Wink
and ride safe  Cool
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #17 Oktober 12, 2009, 16:34:45
edit2Rapporteer  
Gister ook alweer een duitser afgevoerd zien worden met de ambulance.
Zag hem in de duinen liggen, bleek achteraf een sleutelbeen te zijn.
Surfrik

Berichten: 91
Antwoord #18 Oktober 12, 2009, 17:49:11
edit2Rapporteer  
BERICHT VAN HANGLOS GEKOPIEERD de schade valt mee bij de dame

Hallo Hallo Allemaal,

Met mij gaat alles goed!!
Ik ben degene die gezellig ambulance ritje mocht maken.
Achteraf gelukkig niks ernstigs alleen een hersenschudding en overal spierpijn door val en doordat al mn spieren na de val raar samentrokken en ik nogal vage bewegingen maakte. Dooradat ik dat had en doordat ik blauwe lippen had en zelf helemaal wit wegtrok dachten ze aan hersenletsel. En uit voorzorg komt er dan een trauma heli, meerdere ambulance en motoragenten om de straat af te zetten op de terugweg naar het ziekenhuis.
Ik heb dit allemaal van mn zus gehoord want ik weet hier zelf niks meer van. Ik kwam weer bij kennis pas in de ambulance.
Ik geloof ook dat het voor omstanders en mn zus en vrienden een grotere shock was dan voor mij, omdat het er nogal heftig uitzag allemaal. Maar bij deze iedereen Bedankt die heeft geholpen!
Ik ben gelukkig niet bang om volgende keer weer te proberen!
Wel heb ik geleerd dat ik het maar (zeker in het begin) maar bij iets minder wind hou.

Wat volgens mij fout ging (en ik weet niet meer zo goed hoe het ging, want het ging snel en daarna is alles weg).
Is dat ik les heb gehad op schellinkhout en dus altijd in het water stond met de kite oplaten. En je zelf dus meer weerstand had en dus makkelijker op je plek bleef staan. Nu liet ik de kite op op het strand had toch iets minder kracht verwacht (misschien net vlagerige wind) en wilde nog naar voren lopen maar was een combi van iets meer kracht dan verwacht en struikelen waardoor ik er (maar) 1 meter achteraan zweefde. Maar kwam helaas verkeerd terecht op de zijkant van mn hoofd waardoor ik dus wegviel en ik shock kwam.

Maar nu is alles weer goed en ik moet nu alleen uitrusten en wachten tot hoofdpijn wat afzakt.

Daarna kunnen jullie me weer tegenkomen op het strand, die keer dan zonder ongelukken Smiley

Vliegze. Groetjes Mijke

BERICHT VAN HANGLOS GEKOPIEERD

Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #19 Oktober 12, 2009, 17:59:17
edit2Rapporteer  
Nou dat is weer goed om te lezen dat het toch weer meevalt.  ThumpsUp
Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #20 Oktober 12, 2009, 18:03:09
edit2Rapporteer  
 ThumpsUp Goed te horen dat het goed gaat met deze beginnende kitesurfster.
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #21 Oktober 12, 2009, 18:22:47
edit2Rapporteer  
Gelukkig Mijke, dat alles goed is afgelopen, zal wel nog een paar dagen duren, voordat de pijn helemaal weg is.

Je hebt je les geleerd maar toch één advies: Noordwesten wind is aanlandig op de meeste plekken langs de noordzeekust. Als je nog niet teveel ervaring hebt is dit niks voor je, maakt niet uit welke windkracht.

Zie je graag op het strand bij zuidwesten of noorden wind
Ernestooo

Geen avatar

Berichten: 71
Antwoord #22 Oktober 12, 2009, 18:27:33
edit2Rapporteer  
Goed om te horen dat het mee lijkt te vallen.

Een hersenschudding is al vervelend genoeg. Zoals ik het hoor ben je toch behoorlijk lang weg geweest. Elk geval is weer uniek natuurlijk maar uit eigen ervaring kan ik vertellen dat aan het begin meer rust zich later terug betaald (heb zelf het tegendeel uitgebreid ervaren, te vroeg weer actief en daardoor verslechtering zeg maar...)

Sterkte en succes met herstellen!
Gerard
Gast
Antwoord #23 Oktober 12, 2009, 18:44:56
edit2Rapporteer  
Sterkte Mijke!  ThumpsUp
ash

Berichten: 256
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #24 Oktober 12, 2009, 18:53:22
edit2Rapporteer  
Beterschap Meid.
Elke stap is een leermoment.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.