Kitesurfen in het binnenland

svarrio

Geen avatar

Berichten: 5
Oktober 20, 2009, 21:16:27
edit2Rapporteer  
Hallo

Ik wil dol graag gaan kitesurfen maar voor mij is er geen mogelijkheid om naar de zee te gaan als ik wil kiten. Wel woon ik dicht aan de maas en hier in de buurt liggen wel een aantal aftakkingen van de maas die je als een groot meer kunt zien. Een voorbeeld is bij marren-kessel. Mijn vraag is of jullie weten of je hier kunt/mag kiten. Ik denk ook dat dit een veel voorkomend probleem is en miss dat jullie hier een oplossing voor hebben.

Hartstikke bedankt
Gr Sven
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #1 Oktober 20, 2009, 21:26:56
edit2Rapporteer  
Hallo Sven,
al het binnenwater wat bevaarbaar is ( in open verbinding staat met ander water ) valt onder het Binnenwater Politie Reglement, het BPR
In het BPR is bepaald dat het kitesurfen is verboden tenzij je een ontheffing hebt. Voor die lokaties kun je het beste even op de sitevan de NKV kijken.
Verder heb je dan ook nog te maken met NB wetgeving en straks in 2010 ook Natura 2000 wetgeving. Voor info over deze laatste onderwerpen kun je het beste even bij de betreffende gemeente informeren. dan weet je ook meteen of er iets met de APV is geregeld.
Kleine binnenwaterspots zijn over het algemeen ( met een enkele uitzondering) niet echt geschikt voor het kitewsurfen: vlagerige wind.
svarrio

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #2 Oktober 25, 2009, 16:37:34
edit2Rapporteer  
Okj harstikke bedankt voor je reactie!
Het komt dus bijna nooit voor dat het mogelijk is om te kitesurfen op plaats anders dan de zee??
En weet je dan ook of er veel mensen zijn die kitesurfen die niet aan zee wonen?? is het bijv. mogelijk om al je spullen mee in de trein te nemen of is het daarvoor te groot?? en zijn er speciale verenigingen ofzo. waar je heen kunt en je spullen opbergen, en rusten als je het nodig vind iets eten enzo??

alvast bedankt!
Groeten Sven
Shannon

Berichten: 61
Antwoord #3 Oktober 25, 2009, 20:31:38
edit2Rapporteer  
http://www.nederlandsekitesurfvereniging.nl/kitespots

op de site van de NKV is het handig op een kaartje aangegeven. Woon je in het Oosten is het vaak inderdaad een flink stuk reizen.

Ik weet dat er hier op het trefpunt een topic is voor mensen uit limburg, maar volgens mij hebben die geen spot in de buurt. Waarom is naar zee gaan geen optie? Vind je het te ver of zit je met vervoer? Carpoolen is vaak wel mogelijk als je een beetje rondvraagt.
svarrio

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #4 Oktober 25, 2009, 22:02:09
edit2Rapporteer  
Ik woon bij Den Bosch en om in Bergen op zoom te komen moet ik 2 uur reizen met trein/bus. Ik ben namelijk nog geen 18 dus zelf rijden is geen mogelijkheid. Verder ken ik niemand uit de omgeving die kitesurft dus dat is NOG geen mogelijkheid.

Als er in de buurt een plas zou zijn zou ik daar mooi na school heen kunnen, want als ik na school nog naar zee wil ben ik daar op zn vroegste om 5/6 uur.

Hartstikke bedankt weer voor de reactie!
helium

Berichten: 676
Antwoord #5 Oktober 25, 2009, 22:23:55
edit2Rapporteer  
Welkom Sven,

Toffe sport uitgekozen! Alleen zal het slim zijn een lesje te nemen voor je zelf aan de slag gaat.
Het koudere seizoen komt eraan dus de lessen stoppen binnenkort.
Ikzelf kom uit Tilburg en heb geregeld wel een plekje (richting zee) over.
Zou ook niets meer willen dan een spot in de buurt.

Tot op het water!!



svarrio

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #6 Oktober 25, 2009, 22:54:24
edit2Rapporteer  
Hallo

Ja ben van plan deze week een les te nemen, heb namelijk vakantie. Hartstikke bedankt voor het aanbod, zal het onthouden. Weet jij dan toevallig de spot het dichts in de buurt? Volgens de nkv is dit in bergen op zoom.

Groeten en zie je op het water;)
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #7 Oktober 25, 2009, 23:09:00
edit2Rapporteer  
Ben bang dat je voor lessen tot april moet wachten aangezien de meeste scholen alleen lesgeven van april-october en het volgend weekend alweer november is (wat gaat dat snel zeg)

Misschien dat je voor komende week nog een plaatsje vind ergens bij een school op Vrouwenploder/Neeltje-Jans/Boruwersdam/Oostvoorne, maar gezien de voorspellingen geef ik je weinig hoop.

Bergen op Zoom is idd het dichtste bij aangezien Brabant geen geschikte meertjes heeft, maar vanwege de obstakels is Bergen op Zoom niet echt geschikt om te beginnen dus ben je echt op de zeeuwse/zuid hollandse kust aangewezen.

Dus neem die les, zoek een carpoolmaatje en veel succes volgend jaar.
svarrio

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #8 Oktober 26, 2009, 14:02:54
edit2Rapporteer  
Ik heb verder gekeken naar andere spots zoals zandvoort en scheveningen en nog 2 en die liggen allemaal op 2 uur en 15 min. met openbaar vervoer. Bereikbare spots genoeg dus. Weet iemand of er verenigingen ofzoiets zijn waar je lid van kunt worden en je spullen neerzetten en voor een mooi bedrag kunt eten enzo. speciaal voor watersporters/kitesurfers??

Ik ga zometeen rond bellen om te kijken of er nog plek is bij een kitesurf school om een lesje te kunnen nemen.
Shannon

Berichten: 61
Antwoord #9 Oktober 26, 2009, 15:19:52
edit2Rapporteer  
Hey svarrio.

Je kan lid worden bij bijvoorbeeld de zeilvereniging op zandvoort. Je kan dan je spullen daar stallen, gebruik maken van de compressor en inderdaad goedkoop eten/drinken. Zeilvereniging vind ik zelf erg handig omdat het dichtbij het busstation zandvoort in de buurt is, maar volgens mij kan je op bijna elk strand wel lid worden hoor! Gewoon even googlen.

Ik hoop dat je nog een school vind die open is in deze tijd van het jaar. Veel plezier alvast!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.