December el gouna

MayhemX

Geen avatar

Berichten: 249
Oktober 21, 2009, 13:59:39
edit2Rapporteer  
Wat zijn de ervaringen van de kiters hier met de wind in december in el gouna, is het dan beetje ok ?

Had al even wat tabellen bekeken maar werd er echt niks wijzer van aangezien ik reeds eerder in el gouna geweest ben en de wind vaak gewoon 5 of 10 knopen harder was dan voorspelt.

http://www.windfinder.com/windstats/windstatistic_el_gouna.htm

Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #1 Oktober 21, 2009, 14:33:55
edit2Rapporteer  
Mijn schoonouders zijn begin januari dit jaar nog weekje geweest.
5 dagen geen wind en 2 dagen ging het dak er af met 6-7 bft de hele dag.
terwijl bijvoorbeeld windfinder de hele week niks opgaf.

El Gouna schijnt toch september/oktober het best te zijn.
maar net als ik zeg, de voorspellingen kloppen daar vaak niet dan wel.
JT_MEEL

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #2 Oktober 21, 2009, 14:47:10
edit2Rapporteer  
Ik had in december 2007 6 vd 8 dagen voldoende wind, nu staat er weer een trip gepland voor half november...maar obv de voorspellingen van de afgelopen weken (al bijna 2 weken geen tot amper wind) ben ik mijn vriendin alvast aan het voorbereiden op een stront chagrijnig vriendje.
Power Zone

Berichten: 258
Antwoord #3 Oktober 21, 2009, 15:10:41
edit2Rapporteer  
De voorspellingen voor El Gouna gaan werkelijk nergens over!

We hebben gehad dat WindGuru 12 knopen aan gaf en je dan een dikke 30 knp voor je broek kreeg.

Afbeelding geeft de wind in aantal dagen per maand (Hurghada ligt niet zo heel ver van El Gouna af dus gebruik de Hurghada lijn)
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #4 Oktober 21, 2009, 18:52:10
edit2Rapporteer  
Wees voorzichtig, kijk eens in re kite reis  gidsen. Ik geloof niet dat er in December in Egypte veel wind staat (volgens de statistieken dan)
Jacobus

Berichten: 416
Antwoord #5 Oktober 26, 2009, 17:07:07
edit2Rapporteer  
Ook wij gaan november/december naar El Gouna. Ben vorig jaar naar Hurghada geweest in december en dat was niet veel qua wind. Van de 8 dagen heb ik 2 dagen redelijk kunnen kiten en 2 dagen net niet/wel.

Volgens de statistieken is de de kans 50% op 4 bft of meer. Wij gaan 24 november - 5 december. We zien wel.

Je kan nergens de wind voorspellen. Ben ook naar Dakhla geweest en ze roepen daar dat het altijd waait. Toen wij er waren ook maar de helft van de dagen wind gehad... De kites gaan mee en we zien wel!

@ JT_MEEL, waar verblijven jullie?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.