|
martimor
|
NEEM EERST EEN LES voordat er ongelukken gebeuren
|
|
|
klaas
Geen avatar
|
investeer eerst maar eens in een les!! koop daarna een kite want een board heb je al...
"hoi ik heb een bestuurbare vlieger gekocht maar hoe moet ik mijn snoeren aan die vlieger knopen?!"
|
|
|
StefanS
|
Waar wil je gaan kiten?? Dan blijf ik daar uit te buurt... LES NEMEN!
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
1: 2009 board met antieke 2002 kite, is dit een grap? 2: Als dit geen grap is, X2 in de prullenbak gooien, les nemen en daarna een SLE-Bow vanaf 2007 halen. 3: Dit soort vragen horen in dit sub-forum thuis en ik wil je adviseren om onze FAQ door te lezen.
|
|
|
|
darky001
|
kom op jongens, de x2 is best te doen als je 5 jaar ervaring hebt.
ik had een x3 maar heb em ook weg gedaan wegens bijna slecht af lopende incidenten.
leef nog wel maar heb echt toch wel 2 sle kites gehaald en voel me daar echt een stuk beter bij. dus meneertje mzhead als je het goed wil doen neem onse raad aan en koop ECHT EEN SLE/ BOW kite , heb je echt veel meer aan. ik spreek echt uit ervaring en heb er van geleerd.
success met de sport en hou het veilig.
|
|
|
Evan
Administrator
|
kom op jongens, de x2 is best te doen als je 5 jaar ervaring hebt.
ik had een x3 maar heb em ook weg gedaan wegens bijna slecht af lopende incidenten.
leef nog wel maar heb echt toch wel 2 sle kites gehaald en voel me daar echt een stuk beter bij. dus meneertje mzhead als je het goed wil doen neem onse raad aan en koop ECHT EEN SLE/ BOW kite , heb je echt veel meer aan. ik spreek echt uit ervaring en heb er van geleerd.
success met de sport en hou het veilig.
Dat hij vraagt hoe hij zn lijnen vast moet knopen duid er nu niet echt op dat hij al 5jaar ervaring heeft he.
|
|
|
DM2008
|
Zie hanglos, is een geintje. Fantastisch leuk.
|
|
|
Shannon
|
haha, of een jonkje van negen.
Het is bijna breezahtaal op hanglos.Zo 2006
Als je wilt leren kiten, en je wil niet direct les nemen, ga dan lekker met een trainerkite aan de slag tot het weer voorjaar is. Als je nog nieteens weet hoe je lijnen moeten is met deze kite het water opgaan een beetje suicidaal.
|
|
|
mzhead
Geen avatar
|
naja.. dit vroeg ik niet hoor.. Ik vroeg hoe dat zat met die lijnen want heb wel vaker vriend van mij helpen op tuigen met zijn kite en heb t precies t zelfde gedaan maar hij trekt naar links.. Ik wil gewoon is kijken wat zow ding doet op t land. en die lessen, zal ik doen bij schreur maar die is failliet gegaan duz nu wachtyen tot het voorjaar. maar ik begrijp duz dat dit geen goeie kite is om dat?...
|
|
|
helium
|
tsja.....................
|
|
|
mzhead
Geen avatar
|
tsja,,,?.. ik ga gewoon nu geen set kopen van 10000denden euro's straks vindt k het geen flikker aan zit ik met de rommel. Heb een surf boar vorig jaar gekocht. voor 3.000 euro aan materiaal . alles het beste en het duurste. als ik kan kiten en het zint me dan doe ik dat pas nu nog niej.. kite zal vaak genoeg crashen zal zonde zijn om dat met duur spul te doen.
|
|
|
|
|
gebruikersnaam
Geen avatar
|
Je hebt wel een punt om met betaalbare vliegers te willen beginnen, maar je kunt het ook overdrijven. Hiermee crash je jezelf waarschijnlijk onnodig vaak en hard. De jongens en meisjes hier hebben een beetje genoeg van R.I.P. berichtjes.
|
|
|
Shannon
|
tsja,,,?.. ik ga gewoon nu geen set kopen van 10000denden euro's straks vindt k het geen flikker aan zit ik met de rommel. Heb een surf boar vorig jaar gekocht. voor 3.000 euro aan materiaal . alles het beste en het duurste. als ik kan kiten en het zint me dan doe ik dat pas nu nog niej.. kite zal vaak genoeg crashen zal zonde zijn om dat met duur spul te doen.
doen. Vooral gaan, veel plezier. Volgens mij is dit gewoon hartstikke fake. Het kan niet dat iemand zo weinig brain cells heeft:)
|
|
|
Evan
Administrator
|
Tsja het lijkt wel heel erg op n grap, maar voor het geval het echt serieus bedoeld was: Je hoeft ook niet voor 1000en euro's kites te kopen, haal gewoon een 2ehandsje na je kitelessen. Voor je lessen zelf oefen kan, maar pak dan een trainertje en mega surfkite. Mocht je na de les dan nog zin hebben dan zie ik bij onze 2ehands afdeling genoeg geschikte kites staan voor rond de 500e, is het niks dan doe je die na een jaar weg voor 300e. Kost je dan maar 200e maximaal. Met zo'n nieuwere kite heb je veel meer windbereik, is de kracht weg als je de bar lostaan en zul je daardoor dus veel sneller leren en minder afgestraft worden want die X2 14m zal bij een dikke 4bft al te groot worden terwijl je met een 10-11m SLE-Bow van 4-6bft kunt oefenen.
|
|
|
martimor
|
het is om te oefenen en te beginnen nu toch al een beetje te koud (alhoewel de temp dit weekend toch wwer wat beter lijkt ) op het land oefenen lijkt me nou niet echt het veiligste wat je kan doen. neem in het voorjaar gewoon een les, mocht je het niets vinden, kan je gewoon lekker doorsurfen. hoef je geen 10000den euries uit te geven neem deze berichten echt serieus
|
|
|