herstarten lukt niet

Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #25 Oktober 28, 2009, 22:34:35
edit2Rapporteer  
Ondertussen al een paar keer meegemaakt dat ik m'n vlieger ineens kwijt was. ff lekker een depowerkoord breken met je leash boven de chickenloop doet echt wel z'n ding.......
In het meest vervelende geval ging m'n vlieger met de snelheid van een stevige wandelaar  over het water rollend er vandoor.
Link is het op het moment dat je vlieger in de lucht hangt en de boel gaat aan de haal. Ook vrij op het land kan een vlieger rare dingen doen.
Ik heb nu echt heel wat uurtjes op het water gestaan en heb eigenlijk nog geen "nood situaties" meegemaakt door een los over het water vliegende vlieger.
Vooropgesteld natuurlijk het feit dat een losvliegende vlieger nooit een echt "prettige situatie" is.
vissie

Berichten: 757
Antwoord #26 Oktober 28, 2009, 23:03:12
edit2Rapporteer  
@ martin..Releashen is soms wel een goede manier
martimor

Berichten: 1934
Antwoord #27 Oktober 31, 2009, 03:10:40
edit2Rapporteer  
ben gelukkig nog nooit in zo`n situatie terrecht gekomen, maar mocht ik in de problemen raken zou ik em ook zonder aarzelen losgooien. het er zit niet voor niets op!
tuurlijk probeer je dat te voorkomen, zou ook eerst de flag out gebruiken.
maar zie het probleem dus ook niet zo...

by the way - medekiters zijn er altijd heel rap bij
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #28 Oktober 31, 2009, 11:03:50
edit2Rapporteer  
Ik heb een aantal keren een "los gelaten kite" moeten opvangen op het strand welke vanaf de zee kwam.
ik kan je vertellen dat het inderdaad heel rustig gaat.
Hij komt niet van het water af omhoog en er stond zekere een knoop of 25
Het water heeft zoveel weerstand dat het echt heel langzaam gaat.
Op het land is een ander verhaal.
Het lijkt wel of de kite "plakt" op het water.
Ik zou ook niet twijfelen om totaal te releasen, daar is het voor gemaakt.
Een hoofd parachute laat je toch ook gaan om de noodparachute te kunnen gebruiken,ook al ben je met een aantal springers in de lucht.
Dit moet ook volgens de regels van het parachutespringen.
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #29 Oktober 31, 2009, 17:00:20
edit2Rapporteer  
Ik denk dat Martin het nu wel snapt.  Undecided
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #30 Oktober 31, 2009, 17:06:43
edit2Rapporteer  
Sorry
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #31 Oktober 31, 2009, 18:40:25
edit2Rapporteer  
No need to.  Grin
martin 404

Geen avatar

Berichten: 71
Antwoord #32 Oktober 31, 2009, 22:49:37
edit2Rapporteer  
Als je mijn posts goed leest, zuls je nergens zien staan dat ik denk dat de snelheid waarmee de kite over het water gaat het probleem is !!!
Heb me mijn kite ook wel eens ongewild weg zien vliegen en NEE dat ging niet super hard nee.
De term "ongeleid projectiel" is mischien wat de verwarring veroorzaakt ,maar daar kwam Teigertje zelf mee aanzetten.

Het zijn de 25m aan lijnen die er (zonder jouw) onzichtbaar achteraan drijven, waar ik het gevaar in zie, maar mischien was ik niet duidelijk genoeg.

Laat ik niet meer al te veel doorgaan over hoe gevaarlijk het is voor anderen, want schijnbaar is niemand het daar mee eens.
Stel ik vaar echter door de branding en zie door de golven je kite over het hoofd en jij bent (omdat je hem losgelaten hebt) te ver uit de buurt om ff een gil te geven.
Als ik in dat geval dan in jouw lijnen vast kom te zitten, dan gaan we deze discussie daarna op het strand nog eens dunnetjes overdoen
 Ik voorspel echter nu al dat ik dan weinig begrip zal hebben voor je excuus, dat je het deed omdat je bang was dat je kite mischien wel eens kapot zou kunnen gaan.
(Ongeacht hoe lang je al kite)
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #33 Oktober 31, 2009, 23:47:27
edit2Rapporteer  
Martin stop maar.
Je bent te dom om een discussie mee aan te gaan.

Quote Martin
"Als ik in dat geval dan in jouw lijnen vast kom te zitten, dan gaan we deze discussie daarna op het strand nog eens dunnetjes overdoen"

Dit zijn echt teksten van een kleuter.
Tevens was dit mijn laatste post over dit onderwerp.
martimor

Berichten: 1934
Antwoord #34 November 01, 2009, 00:05:16
edit2Rapporteer  
Ik denk dat Martin het nu wel snapt.  Undecided

toch niet dus...  Lips Sealed


martin 404

Geen avatar

Berichten: 71
Antwoord #35 November 01, 2009, 00:17:23
edit2Rapporteer  
Martin stop maar.
Je bent te dom om een discussie mee aan te gaan.

Quote Martin
"Als ik in dat geval dan in jouw lijnen vast kom te zitten, dan gaan we deze discussie daarna op het strand nog eens dunnetjes overdoen"

Dit zijn echt teksten van een kleuter.
Tevens was dit mijn laatste post over dit onderwerp.


Dat is nou jammer.
Ik zat te hopen op nog zo'n cool parachute spring verhaal van je.
En wellicht zelfs nog wel meer van dat soort briljante argumenten.
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #36 November 01, 2009, 04:00:26
edit2Rapporteer  
Martin heb je wel eens nagedacht hoe slim het is om achterlangs een in het water liggende kite te gaan varen? Lijkt mij dus niet iets wat je moet doen. En tevens kan de persoon die de kite released ook wel die 2 seconden wachten om jou de mogelijkheid te geven weg te gaan.

Lukt dit niet omdat hij bijna verdrinkt in de branding dan heeft diegene downwind (grof gezegd) gewoon pech. Je moet mensen niet bang maken om een kite te releasen als ze in nood zijn. Is heel simpel bij nood dan release je de kite. Is er geen nood maar wil je hem toch releasen dan kan je dat doen zonder iemand downwind.

Met "wat als"  verhalen dan kunnen we hier nog ver doorgaan. De kite kan ook niet aangepakt worden waarna een strandganger de lijn om zijn voet krijgt. Alles kan maar je kan niet ieder risico geheel uitsluiten.
martin 404

Geen avatar

Berichten: 71
Antwoord #37 November 01, 2009, 09:09:24
edit2Rapporteer  
@Reflex
Als je het zo brengt ben ik het er helemaal mee eens.
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #38 November 02, 2009, 12:51:59
edit2Rapporteer  
En thats the end of this story 
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.