|
remco81
Geen avatar
Logs: 0 | 4 uur
|
vaar ook met de f-one pads en traps heb nergens last van maar waarom doe je teen omhoog bij mij niet nodig word er goed in de pad gezogen en goed je strap strak afstellen
|
|
|
Tim_GTS5
|
Dat zijn de pads ja
|
|
|
Basjuh
|
Komt een een kiter bij de.....
overbelasting = kans op peesontsteking = rust. Onstekingsremmers zijn ok, maar nog belangrijker is rust. vervolgens zou je de belasting kunnen trainen zodat je op een gegeven moment wel drie dagen achter elkaar kunt varen. wel blijft het aan te raden tijdens een dag een aantal keer rust te nemen. Rust is ook binnen een training net zo belangrijk als de inspanning zelf.................
dit consult was gratis....
|
|
|
KappuhH
|
Dat zijn de pads ja Je hebt gelijk, sorry.
|
|
|
njitram
|
na ff wat gegoogle toch maar ff dit topicje herstart. begin er nu ook weer last van te krijgen hebben andere mensen dit al opgelost? of een verder onderzoek laten doen naar de bobbels?
|
|
|
Basjuh
|
lang niet gekite? nu in een keer weer teveel uren achter elkaar? en hoppa komt de overbelasting weer om de hoek kijken, daar reageren pezen nogal snel op. Rust nemen en een goede opbouw aan het begin van het seizoen. Blijft dus hetzelfde als eerder gezegd.........helaas.
|
|
|
njitram
|
hmm heb de hele winter door gekite, dus daar komt het niet door.. Ik heb nu LF pads met Bang Straps, ik dacht zelf aan straps die meer aan de voorkant / zeikant van de wreef sluiten waardoor niet de strap elke keer over dezelfde plek schuurt.
|
|
|
mocem
|
Cabrinha sync pads is dan misschien wel een idee. ik heb veel positieve verhalen gehoord over deze pads/straps
|
|
|
Morres
|
kan wel komen door kiten, ookal kite je de winter door. Je moet zorgen dat je je knie-en traint. Ik heb al 2jaar af en aan last van mn knie-en, 2weken geleden maar eens daar dokter gegaan, nu bij fysio terecht. Heb oefeningen gekregen om mijn spieren en pezen te trainen. De aanhechting van de pees die van je scheen naar je knie-schijf loopt en de spier die van je bovenbeen naar de knie-schijf loopt zijn bij mij geirriteerd door het kiten. omdat ik verder geen sport doe is het geen overbelasting, maar eerder ongetraint sporten. als je zorgt dat er meer regelmaat in je beweging komt, heb je er al snel ee nstuk minder last van
|
|
|
Jelle
|
Hier ook last van gehad... heb nu straps die harder op m;n tenen drukken en sindsdien geen last meer van gehad.
Idem hier, straps strakker gezet bij m'n tenen. Maar als een pees eenmaal moeilijk doet, duurt het weeeeeken voor hij weer lekker voelt.
|
|
|
njitram
|
Ja precies, de straps die ik nu heb kan ik niet zo verstellen dat hij voor op mijn voet strakker zit. Op mijn wreef zit hij strak, vandaar ook irritatie op mijn wreef..
Dokter zei dat je het kon laten weghalen met een sPuit iemand ervaringen mee?
|
|
|
naja
|
na ff wat gegoogle toch maar ff dit topicje herstart. begin er nu ook weer last van te krijgen hebben andere mensen dit al opgelost? of een verder onderzoek laten doen naar de bobbels?
Vorig jaar 1keer mijn voetbanden niet echt lekker afgesteld,(north 2009) wat heel snel resulteerde in twee knobbels op beide grote teenpezen,dit is bij mij iig. voor een deel niet meer weg gegaan,duurd best een tijd voor dat de pijn er uit is.Eigenlijk is het een driftige poging van het bewegingsapparaat om de pees te beschermen door op de plek extra bindweefsel te vormen tegen hard contact laat maar zeggen. Ik zelf heb het uiteindelijk weer pijn vrij gemaakt door met laarsjes te varen voor enige tijd,dit scheelt gewoon heel veel wat betreft contactbelasting en wat mij betreft een heel simpele en doeltreffende hulp.Ook gebruikte ik een tijdje mijn tweede board,maar die moet je dan wel hebben natuurlijk. succes!
|
|
|
njitram
|
Oke, ja precies ik heb met booties ook last van bobbels welliswaar minder, Maar idd bindweefsel terwijl de fysio zei dat het kraakbeen was. Nu weet ik omdat het al een jaar of iets doorgaat, dat wanneer je veel vaart de bobbel ook steeds groter wordt.dit wil ik dus voorkomen door tijdig een oplossing hiervoor te vinden.
|
|
|
Basjuh
|
komt door overbelasting.......................... . kan zijn door straps verkeerd afgesteld zijn waardoor de spier/pees harder moet werken......maar blijft overbelasting........Kan het wel moeilijker maken...........maar het is helaas zo eenvoudig.
|
|
|
kiteloopertje
|
2 weken terrug heb ik 3 dagen gevaren in 1 week sinsdien pijn van mijn tenen tot aan wreef, en mijn enkel doet pijn met aanraken en bewegen. nu al 2 weken rust gehouden en nog steeds last. ik denk niet dat dit nu nog vanzelf overgaat met alleen rust.
|
|
|
Tim_GTS5
|
Heb er weken last van gehad, beter geef je het nog ff een tijd rust behalve op 20+ knopen wind dan he
|
|
|