Hebben ze echt niet meer verstand???

matti

Geen avatar

Berichten: 100
November 03, 2009, 19:16:16
edit2Rapporteer  
Zaterdag en Zondag, grootse party en testdagen, door één van de grote Duitse Kiteshops,aan de Brouwersdam,

tot daar toe alles ok,

 maar omdat de wind redelijk in de zuid stond gingen ze dan maar op de noordkant van de Bdam varen, waar er eenKITEVERBOD is!!

Dan zetten ze dit nog eens leuk op hun website OASE met de foto's erbij, moet dit nu echt???

Wat gebeurd er, als wij onze vaste stekken door hun gedrag verliezen, dan gaan ze het ergens anders voor ons verkloten zeker!!!

>Ik vind het schandalig dat je dit dan nog even plaatst, zie link ThumpDown ThumpDown
Ik vind dat er vanuit onze kant een behoorlijke reactie op hun forum zou mogen komen!!

 http://picasaweb.google.de/bkteam4/KAG75#5399613407200305362

 http://surfforum.oase.com/showthread.php?t=81201&page=2

matti
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #1 November 03, 2009, 20:02:16
edit2Rapporteer  
zwaar waardeloos  ThumpDown
Retard

Berichten: 782
Antwoord #2 November 03, 2009, 20:24:26
edit2Rapporteer  
oh oh oh so nicht!!!!!
Erstens: es sind auch die Locals dort gewesen!!!

Zweitens: haben mir die niederländischen Kollegas selber gesagt das es von Oktober bis April gar kein Problem ist. Denn ich habe mir im April die Mühe gemacht mich mit denen mal auseinander zu stetzen.

Drittens: Wenn es die niederländischen Gemeinden stört dann macht den Damm einfach dicht!!!!! Aber dann bitte auch für Windsurfer
Wobei die Vertreibung der Kite alleine für die Gemeinde Renesse schon sehr sehr schädlich wäre.

Ich denke eher das die Touris für den Kampf Outdoorp - Zeeland genutzt werden. Denn Outdoorp war sehr wohl bewußt was es heißt die Kiter über die hälfte des Damms zu sperren!!!
Die Konsequenz dafür tragen die Gemeinden südlich des Damms, denn Outdoorp bzw. Holland Nord hat nicht annährend soviel vom Tourismus wie Holland Süd

Und bitte schieb net aufs Kag das jetzt der Spot geschlossen wird.
Outdoorp hätte ja schließlich an dem Tag richtig Geld ich die Kasse bekommen wenn sie gewollt hätten!!!!!

Schade schade wie sich das da oben entwickelt, aber die drehen sich mit dem bevorstehend Bau der Schleuse eh den Hahn von alleine ab, wann auch immer das sein wird



<<<REACTIE OP IDEFIXE>>> ??? wat staat er
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #3 November 03, 2009, 20:27:37
edit2Rapporteer  
Dat anders daar zitten maakt het niet goed dat je als shop OOK daar zit
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #4 November 03, 2009, 20:29:13
edit2Rapporteer  
vrije vertaling:

1 het zijn ook locals geweest
2 hij heeft Nl kollega's ( geen idee wie) gevraagd en het was volgens hem van Oktober tot April geen probleem....
3 als de autoriteiten zich er aan storen moeten ze de dam maar sluiten maar dan ook voor de windsurfers. Het verbieden van Kitesurfers is zeer schadelijk voor Renesse

Verder niet zeuren over KAG want ze hebben veel geld aan de Duitsers verdiend.
Retard

Berichten: 782
Antwoord #5 November 03, 2009, 20:31:18
edit2Rapporteer  
Mafkezen ! VAL DAN TOCH TE PLETTER !!!
hOe hA HeNniE

Berichten: 824
Antwoord #6 November 03, 2009, 20:41:52
edit2Rapporteer  
zwaar waardeloos  ThumpDown
ergens heb jij en de topicstarter gelijk, echter.... weet je
wat pas waardeloos is????
D'r is gvd gruwelijk veel km aan kust in nl, en precies kiten verbieden bij een stukje strand waar GEEN HOL te doen is, dat is pas waardeloos....

daar sta je dan met je goeie gedrag: kiten met zuid op de 'toegestane' spot: verzopen en wel door onderkoeling!
En al diegene die dan zegt: 'dan ga je maar niet kiten": my ass, maar idd niet op de toegestane plek.....

Als ik de volgende keer op de dam ben met zuid, riskeer ik het niet om dood te gaan ('maar hij stierf gelukkig wel op de daarvoor toegestane plaats')
Nee, ik neem liever een boete en blijf leven......

Kan me daar zo kwaad over maken!!!
Of ze het nu wel of niet hadden moeten doen daar, die duitsers, blijft een tweede, maar de regulering op de dam is zwaar slecht geregeld in mijn ogen.
Amen.
hOe hA HeNniE

Berichten: 824
Antwoord #7 November 03, 2009, 20:43:14
edit2Rapporteer  
eejj richard, dat kan ook anders.....ga de discussie niet uit de weg...ergens heb je nml. wel een punt vind ik in je vorige post.
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #8 November 03, 2009, 20:45:00
edit2Rapporteer  
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=36777.0

Hier ook al over gehad. Hem nog gebeld om te vragen waar ze gingen. Hem toen uitgelegd dat het daar verboden is. Is gewoon schandalig inderdaad.

Als je dan toch met ZZO zoiets wil doen dan is er in Zeeland nog Borssele waar je kan kiten. Hoe moeilijk kan het zijn?
El Banditos

Berichten: 955
Antwoord #9 November 03, 2009, 20:52:25
edit2Rapporteer  
het is echt niet te geloven, zijn te gast hier om te kiten, wat natuurlijk moet kunnen. Maar straks krijgen ze het nog voor elkaar dat er spots gesloten worden voor locals omdat zij zich niet aan de fucking regels kunnen houden.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #10 November 03, 2009, 21:05:43
edit2Rapporteer  
[
wat pas waardeloos is????
D'r is gvd gruwelijk veel km aan kust in nl, en precies kiten verbieden bij een stukje strand waar GEEN HOL te doen is, dat is pas waardeloos....


Helemaal met je eens! Daarom zijn we vanuit de NKV knalhard bezig om de spots open te houden en daar waar mogelijk nieuwe te creëren.
dit kunnen we doen door:

a schijt hebben aan regels. Middelvinger omhoog steken en gewoon overal lekker kitesurfen. Kom maar op met die boetes. Kijk maar naar die waterscooters die mogen nu ook overal toch ( niet dus)

of

b. De regels in de gaten houden en ieder geval geen evenementen in een verboden gebied organiseren. Waardoor wij als een serieuze groep worden gezien en inspraak hebben in het kitesurfbeleid.
( ik geloof dat er op dit moment zo'n 3 nieuwe locaties in Zeeland in de maak zijn)

Wat werkt het beste denk je a of b.
Niet verstandig is het om bij de verkeerde windrichting de verantwoordelijkheid van eventuele ongelukken bij een ander neer te leggen.
hOe hA HeNniE

Berichten: 824
Antwoord #11 November 03, 2009, 21:12:35
edit2Rapporteer  
"De regels in de gaten houden en ieder geval geen evenementen in een verboden gebied organiseren. "

Ben ik helemaal met je eens....d'r zijn 2 kanten aan dit verhaal, nml. het iets niet mogen, en de veiligheid.....
ik realiseer me na mijn post van zonet ook dat uitwijken naar Borssele danwel Rockanje ook een optie zijn, baal alleen van de insteek van de regulering op de dam.....
Als ex-windsurfer voeren we daar waar we zin hadden, en nu potverdikkie een zone van 500 mtr waar je t mee moet doen.

Respect overigens voor behoud en vernieuwing van spots....kun je 'n tipje van de sluier oplichten Roll Eyes
Jellevw

Berichten: 673
Logs: 0 | 249 uur
Antwoord #12 November 03, 2009, 21:14:25
edit2Rapporteer  
Pfff.. Al die regels in NL altijd. Is het geen leuke dag geweest dan?
audi

Berichten: 752
Antwoord #13 November 03, 2009, 21:16:54
edit2Rapporteer  
maar ook niet meer buiten de piste snowboarden he dat is ook verboden
wazzaah

Berichten: 876
Antwoord #14 November 03, 2009, 21:18:11
edit2Rapporteer  
Als je zoiets merkt moet je gelijk de spot vertegenwoordiger erop wijzen en    erbij halen, gelijk bekeuren.

Beleid hebben we hier ook en daarmee geef je als local/vereniging/nkv aan bij de instanties dat je serieus er mee bezig bent
martin 404

Geen avatar

Berichten: 71
Antwoord #15 November 03, 2009, 21:26:07
edit2Rapporteer  
maar ook niet meer buiten de piste snowboarden he dat is ook verboden

Als je dat ziet, moet je dat direct melden bij de pistedienst.
Daarmee geef je aan dat je als snowboarders serieus bezig bent. Smiley
matti

Geen avatar

Berichten: 100
Antwoord #16 November 04, 2009, 01:01:57
edit2Rapporteer  
als je ziet hoe ze op hun website  de thread van idefix , gewoon in het belachelijke trekken,.. maar wel aan iedereen gaan vragen in een andere thread ( die hier ook ergens staat) om hun te steunen tegen het sluiten van spots bij hun.....

dan gaat je bloed wel even koken, ik heb me nog net kunnen inhouden om daar iets te schrijven, maar met mijn gebrekkig duits...zou het voor hen helemaal lol worden
jporry

Berichten: 59
Antwoord #17 November 04, 2009, 01:50:55
edit2Rapporteer  
NKV heeft hun handen vol, zij zorgen voor om alle spots open te houden en er nog paar bij te krijgen en dat idd met alle regels op nederlandse bodem.
zolang we zo veel mogelijk aan regels houden des te makkelijker voor NKV en gunstiger om de spots open te houden.

als buitenstaanders hier komen vind ik dat we daar recht op hebben om hun aan te spreken op hun gedrag, ze komen hier waar NKV voor waakt.
ik heb geen zin dat spots gesloten worden omdat aantal mensen zich hier beest uit hangen ten kosten van de anderen ListenToMe

kitesurfen krijgt tegenwoordig een steeds betere beeld maar dat wil niet zeggen dat we die regels aan onze laars kunnen lappen. Angry

martimor

Berichten: 1934
Antwoord #18 November 04, 2009, 02:49:42
edit2Rapporteer  
veel reacties zijn juist negatief richting KAG  ThumpsUp
maakt iig een discussie los.

Als het in een bepaalde periode gedoogd wordt, dan staat dat wel op dat verboden te kiten-bord. Lips Sealed

en dan ook nog zo`n foto op je site zetten loser loser loser
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #19 November 04, 2009, 12:09:56
edit2Rapporteer  
zo, heb ook ff m'n zegje op oase gedaan:

Das Problem besteht darin, dass es in NL Gruppen gibt, die an Schliessungen von Spots interessiert sind, siehe z.B. ex Autostrand. Dort ist es nicht die Polizei sondern sind es Naturschützer und die sammeln im Moment kräftig Beweise (d.h. Fahren im Schutzgebiet). Das KAG event hilft denen und schadet den kitern, denn man kommt schnell in Argumentierungsnot, wenn es (pauschal) heisst, dass Kiter sich nicht an Regeln halten, sie deshalb unzuverlässig sind etc. etc. Folge Spot komplett schliessen, dann hat die liebe Seele ihre Ruh. Schaut bitte mal an den weiter nördlich gelgenen Spots, z.B. Noordwijk, Katwijk etc. Dort sind nur noch kleine Streifen von ein paar hundert Metern zum An- und Abfahren erlaubt. Zusätzlich muss man Mitglied am ortsansässigen Klub sein. Dies ist im Süden, Slufter, O-voorne, B-dam etc., (noch) nicht der Fall, aber es stehen Spots auf dem Spiel und leider hatten wir in der Vergangenheit einige der schrecklichsten Unfälle in B-dam (u.a. Deustche) zu bedauern, was ebenfalls immer als Argument gegen Kiter und für Spotschliessungen verwendet wird.

Der richtige Weg wäre gewesen, (rechtzeitig) bei der Gemeinde eine Ausnahmegemehmigung zu beantragen und nicht mit irgendeinem Polizisten zu sprechen, der dafür nicht befugt ist. Wenn dieser meint, dass es erlaubt sei, macht er sich zunächst selbst 'strafbar' wegen mangelnder DienstaufsichtLiebe Mitkiter schaut bitte ein bischen über den Tellerrand..


Hoop dat ze begrip hebben en dit niet herhalen, dan wel met reguliere vergunning
martimor

Berichten: 1934
Antwoord #20 November 04, 2009, 15:06:04
edit2Rapporteer  
eerst schrijft hij dat kitecollega`s (nl) hem vertelden dat het buiten het seizoen wel mocht, nu heeft hij het ineens over dat hij dat aan een agent heeft gevraagd. loser
 volgens mij proberen ze die foute actie nog goed te praten om geen gezichtsverlies te lijden. (zo`n weekend is voor zo`n organisatie flink verdienen) idd volgende keer als er een groep kiters zich niet aan de regels houden,  politie bellen en zorgen dat er boetes uitgedeelt worden,ook voor nl kiters. klinkt heel erg als een nsb-er (miss  verkeerde woordkeus), maar als dat nodig is om spots open te houden, zal ik dat niet laten.

ps stond zelfs in duits dat daar niet gekite mocht worden. ze zijn al niet zo populair, en dan zulke acties doen, en dan ook nog zo reageren


grrrrr Sad
matti

Geen avatar

Berichten: 100
Antwoord #21 November 04, 2009, 15:56:42
edit2Rapporteer  
Het ergste van de zaak is, en dat schijnen ze nog altijd niet te snappen, als er van die andere mensen, zonder  uniformen, zijn, die voorbij komen en foto's staan te maken , die ze nadien kunnen bijvoegen om hun bezwaren kravht bij te geven.
Mensen zoals die big boy sport dealer, en die Rainer  van Spleene hadden slimmer moeten zijn.
nu hebben ze idefix zijn item ook al uit de hoofd colum gehaald....
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #22 November 04, 2009, 17:13:22
edit2Rapporteer  
Als ik een vaste spot had zou ik iedereen die zich niet aan de regels houd waarschuwen, om hem niet gesloten te krijgen.
(maak geen onderscheid dan tussen nl of duitsers t zijn allemaal mensen die geen locals zijn en de regels niet kennen)

Niet luisteren=2e waarschuwing dat ie zijn lijnen kan gaan knopen als ie nu niet luisterd. Als die niet luisterd 3ekeer=lijnen doorsnijden.

Waarom? omdat ze het anders NOOIT leren en RESPECTLOOS zijn (de nl en duitse mentaliteit is wel bekent neem ik aan, en hollanders zijn vaak wat dat betreft nog erger als duitsers) Zodat ze of snel aanpassen aan de regels of gewoon een eind weg blijven, HUN keus.

Is het een grote groep, gewoon politie of natuurbeheer erbij halen hebben ze pech (geld gewoon voor NL en duisters trouwnes)






Nl heeft iets van 600 tot 800KM kustlijn ofzo
Waarom zitten we dan op een toale kustlijn van rond de 50km waar IEDEREEN zo'n beetje moet kiten schater
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #23 November 04, 2009, 17:14:09
edit2Rapporteer  
MENSEN

Een van de OER regels in het kiten/windsurfen/surfen =

Vraag locals naar de rips/currents/regels van HUN spot



hebben ze dat niet gedaan dan is t aan de locals om die persoon erop aan te spreken.
Wilt ie niet luisteren, dan moet je hem of manieren bij zien te brengen of niet zeuren dat je spot dichtgaat, we kunnen helaas niet alles door de politie laten doen. Zeker niet op het water.



Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #24 November 04, 2009, 17:28:25
edit2Rapporteer  
Wazup met alle respect maar het feit dat jij op een verboden locatie niet gesnaaid wordt wil nog niet zeggen dat er geen "schade" wordt aangericht.
De afgelopen 2 weken zijn er bij de NKV echt heel veel klachten / waarnemingen van kitesurfers buiten de zone's / op verboden locaties  binnen gekomen. Heeft natuurlijk ook te maken met die kl*te oostenwind maar dat is geen excuus.....

Ik zit mij wel eens te irriteren dat veel kitesurfers geen idee hebben wat zich achter de schermen afspeelt. Op dit moment zijn er o.a.  mensen in Zeeland knalhard bezig met nieuwe locaties. Meldingen van misdragingen op andere locaties kunnen we dan echt missen als kiespijn / verbeteren onze positie niet echt.

Jouw opmerking "vraag locals naar ..... " zou voor alle kitesurfers een gouden regel moeten zijn op het moment dat ze op een onbekende / nieuwe locatie komen. Al is het alleen maar voor je eigen veiligheid dat je weet wat er op een bepaalde spot speelt.

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.