Hebben ze echt niet meer verstand???

WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #25 November 04, 2009, 17:50:13
edit2Rapporteer  
nieuwe locatie komen. Al is het alleen maar voor je eigen veiligheid dat je weet wat er op een bepaalde spot speelt.



Daar was het in oorsprong  ook voor
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #26 November 04, 2009, 18:53:58
edit2Rapporteer  
trouwens, sommigen van die jongens die aan de KAG deelnamen, zijn zowat locals, en weten dat B-dam noord off limits is. Ze proberen zich nu op oase eruit te praten, dat ze met een politieman gesproken hebben, er ook locals waren etc.
matti

Geen avatar

Berichten: 100
Antwoord #27 November 04, 2009, 19:46:32
edit2Rapporteer  
Ze hebben nu zelfs de lef gehad, om de foto te fotoshoppen, en het verbodsbord weg te shoppen, wat een assholes
heelside_harold

Berichten: 85
Antwoord #28 November 04, 2009, 20:32:55
edit2Rapporteer  
Zwaar jammer dit weer, waren die Duiters wel goed geinformeerd over die spot, anders hadden ze waarschijnelijk wel ergens anders gaan kiten.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #29 November 04, 2009, 20:41:59
edit2Rapporteer  
Ze hebben nu zelfs de lef gehad, om de foto te fotoshoppen, en het verbodsbord weg te shoppen, wat een assholes
tja als de geschiedenis je niet bevalt...
matti

Geen avatar

Berichten: 100
Antwoord #30 November 04, 2009, 21:05:58
edit2Rapporteer  
Ze hebben nu zelfs de lef gehad, om de foto te fotoshoppen, en het verbodsbord weg te shoppen, wat een assholes
tja als de geschiedenis je niet bevalt...
Tja...dus hier geldt niet voor hen,

Be a man, face the facts..
zielig hoopje, dan nog te weten, dat ze het daar allemaal goed kennen, want ze zitten ieder weekend in de tuin van natural high met hun test/ verkoop teams...
martin 404

Geen avatar

Berichten: 71
Antwoord #31 November 04, 2009, 21:55:23
edit2Rapporteer  
Ik zit mij wel eens te irriteren dat veel kitesurfers geen idee hebben wat zich achter de schermen afspeelt. Op dit moment zijn er o.a.  mensen in Zeeland knalhard bezig met nieuwe locaties. Meldingen van misdragingen op andere locaties kunnen we dan echt missen als kiespijn / verbeteren onze positie niet echt.


Serieus niet om je te irriteren ofzo, of om bijdehand te zijn, maar is dat niet juist de definitie van "achter de schermen"?
Dat een hoop mensen er dus niet van op de hoogte zijn.

Niet iedere kiter doet dat, maar ik lees erg regelmatig de Kite-forums en ook ik wist niks van bijvoorbeeld ontwikkelingen in Zeeland.
Ik heb het over het hoofd gezien, of het is niet vermeld, maar je kunt het mensen toch niet kwalijk nemen dat ze niet alles weten, als je het niet dagelijks keihard van de daken schreeuwt.

Zowiezo kun je dat niet verwachten.
Men kijkt er toch ook niet van op, dat niet iedere fietser weet wat voor goeie dingen de fietsbond allemaal wel niet maandelijks voor ze doet?
martin 404

Geen avatar

Berichten: 71
Antwoord #32 November 04, 2009, 22:18:30
edit2Rapporteer  
trouwens, sommigen van die jongens die aan de KAG deelnamen, zijn zowat locals, en weten dat B-dam noord off limits is. Ze proberen zich nu op oase eruit te praten, dat ze met een politieman gesproken hebben, er ook locals waren etc.


Ik ken de spot niet en was er niet bij, maar ik lees hier wel dat niet iedereen het logisch vind, dat er op die plek niet gekite mag worden.
Dus dat er een local mee heeft gedaan is niet 100% ondenkbaar.

Ik kan me ook best voorstellen dat die politieman heeft gezegt "het mag niet, maar mij hoor je er niet over"
Op Texel is mij (door een strandwacht bij paal 17) ook wel eens vertelt "officieel mag je hier eigenlijk nergens kiten, maar als je het daar doet, zeggen wij er niks van"
Het zelfde verhaal heb ik ook meegemaakt bij Petten.

Als mensen klachten hebben over die "misdragingen", dan moeten ze niet klagen bij de NKV.
Net als je ook niet bij de fietsbond met je verhaal aan hoeft te komen, dat je iemand door het rode fietsgangers stoplicht hebt zien rijden, dat er dankzij hun gekomen is.
Dan moeten ze naar de politie stappen en als die er geen prioriteit aan geeft om deze regel te handhaven, kunnen andere kiters daar niks aan doen.

Ik zie dus ook niet in, waarom kiters zich geroepen zouden moeten voelen, om ander kiters te corrigeren.
(of zelfs voor eigen rechter te spelen, zoals in voorstellen om lijnen door te gaan snijden, als er niet geluistert wordt)
martimor

Berichten: 1934
Antwoord #33 November 05, 2009, 00:03:04
edit2Rapporteer  
Ik zie dus ook niet in, waarom kiters zich geroepen zouden moeten voelen, om ander kiters te corrigeren.

Als ik jouw was zou ik dit topic nog eens een keer grondig doorlezen.
had je uit kunnen halen dat de politie niet gaat over de regulering/gedogen van kitespots.

als de wind zoals in dit geval niet goed staat voor de spot waar het WEL mag, en je gaat dan op een plek vlakbij kiten waar ook nog eens een bord staat met daarop duidelijk te lezen "verboden te kiten" is het vragen om problemen voor de spot waar het dus wel mag.
Dat de politie gevraagd is scheelt ze alleen allemaal een boete, maar dat betekent niet dat verkeerde mensen hier foto`s van gemaakt hebben, en gebruiken om de spot te sluiten.

gewoon lezen was genoeg geweest(bord ook in duits),bijna elke kitespot heeft een bord met de kitezone beschreven.
dat een andere kiter(local) zegt dat het "daar" wel mag is spijtig, want hij verkloot het voor zichzelf en een hoop anderen. maar daar hoor je als organisatie/winkel niet in mee te gaan. (KAG)

dus om een spot open te houden is het dus heel wijs om mensen die zich niet aan de regels houden daar op te wijzen. snijden van lijnen gaat mij ook te ver.

rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #34 November 05, 2009, 14:41:41
edit2Rapporteer  
Ik zie dus ook niet in, waarom kiters zich geroepen zouden moeten voelen, om ander kiters te corrigeren.

Ga maar eens naar de spots langs de kust zoals Noordwijk Katwijk etc. Daar wordt wel degelijk gecorrigeert als je je niet aan de regels houd en waarom: omdat de gemeentes daar overduidelijk zijn dat de spots anders dicht gaan. Tevens mag je daar alleen kiten als je lid van de lokale club bent.

Moet het op B-dam, Slufter O-voorne etc. zover komen, dat de gemeentes zich tot dezelfde maatregelen genoodzaakt zien?
heelside_harold

Berichten: 85
Antwoord #35 November 05, 2009, 21:05:57
edit2Rapporteer  
Dat vind ik persoonlijk ook nergens op slaan, zo'n club dan.
Dat je een spot aanwijst voor het kiten oke dat is goed maar dat je dan lid moet zijn om daar te komen surfen vind ik een beetje ver gaan.

Ik hoop niet dat ze dat op langervelderslag gaan doen dat zou wel jammer zijn, aan de andere kant biedt het ook wel voordelen uiteraard zoals spullen opslaan omkleed ruimte douche misshien een bar met bier, dat zou wel leuk zijn alleen nog een paar inversteerders Tongue
Micha

Berichten: 32
Antwoord #36 November 06, 2009, 00:43:09
edit2Rapporteer  
het was niet goed om te kiten an het  noordkant van B-Damm . Thats right.

But when we ask the police and the guys from the rijkwaterstaat and they say: That it is allowed to kite?! What should we do?!
Also locals was kiting there...

I have talkt to Idefixe two weeks ago in Mirns and i can understand  what for a shitti it is. He spend many time and work to get open the spots.

At Mirns I asked Idefixe and where it is allowed to kite. So I do it at anytime and at any Spots.
Also now at this weekend.
I ask and go kiting... because they say OKAY! Fromt Okt to Spring it is allowed.

What should I do next time?

and now! Gunfire on me..  Grin


groeten Michael








martimor

Berichten: 1934
Antwoord #37 November 06, 2009, 01:05:05
edit2Rapporteer  
je hebt tenminste het lef om jou kant van het verhaal hier te vertellen. ThumpsUp
voor de volgende keer dus gewoon naar een andere spot rijden waar het wel mag, en de wind wel aanlandig is.
er zaten volgens mij vliegers (eenlijners)vast aan het bord waar op stond dat er niet gevliegerd mag worden.

dat de politie zegt dat ze het toelaten scheelt jullie alleen 130 euro per persoon.


zie hier citaat van idefixe

Wazup met alle respect maar het feit dat jij op een verboden locatie niet gesnaaid wordt wil nog niet zeggen dat er geen "schade" wordt aangericht.
De afgelopen 2 weken zijn er bij de NKV echt heel veel klachten / waarnemingen van kitesurfers buiten de zone's / op verboden locaties  binnen gekomen. Heeft natuurlijk ook te maken met die kl*te oostenwind maar dat is geen excuus.....

Ik zit mij wel eens te irriteren dat veel kitesurfers geen idee hebben wat zich achter de schermen afspeelt. Op dit moment zijn er o.a.  mensen in Zeeland knalhard bezig met nieuwe locaties. Meldingen van misdragingen op andere locaties kunnen we dan echt missen als kiespijn / verbeteren onze positie niet echt.

Jouw opmerking "vraag locals naar ..... " zou voor alle kitesurfers een gouden regel moeten zijn op het moment dat ze op een onbekende / nieuwe locatie komen. Al is het alleen maar voor je eigen veiligheid dat je weet wat er op een bepaalde spot speelt.



dat jullie hier komen kiten is echt geen probleem Lips Sealed, maar als er vaker van dit soort acties gebeuren, en dit geldt net zo goed voor nederlandse kiters, is er straks maar weinig plek in nederland om te kiten. (en komen we met zijn allen naar duitsland  schater )

hoop dat jullie hiervan geleerd hebben (want jullie maken echt geen vrienden zo),
wees volgende keer verstandig, en ga naar een spot gaan waar het wel mag.

ride safe
Micha

Berichten: 32
Antwoord #38 November 06, 2009, 01:21:30
edit2Rapporteer  
volgende keer mirns of borselle Wink

Ok ben gewoonlijk in Cadzand op het water..
Mijn oma / moeder is Nederlands en ik heb een half, dus ik weet wat er gebeurt in Nederland. Ik lees de krant altijd in het hogeschool. Ik studeer in Nijmegen en denk dat ik binnenkort verhuizen naar Nederland.

maar nog moet leren beter te schrijven in het Nederlands: Spreken gaat goed, maar helaas niet te schrijven.

groeten van de duitse met een nederlandse passport.

tot volgende week


Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #39 November 06, 2009, 08:04:02
edit2Rapporteer  
Borssele zat ook hellemaal vol dus had meer publiciteit opgeleverd Wink
martin 404

Geen avatar

Berichten: 71
Antwoord #40 November 06, 2009, 09:23:55
edit2Rapporteer  
Ik vraag mij heel erg af : Hoeveel klachten zijn er nu werkelijk naar aanleiding van dit specifieke incident binnen gekomen?

Ik heb het gevoel dat er in het "winter" seizoen namelijk bijna niemand zich hier druk over maakt, behalve kiters zelf.
Is het nu echt nodig om nog Roomser dan de Paus te wezen?

Als degenen die er wel een probleem mee hebben klachten hebben, moeten ze niet bij de NKV zijn, maar bij de politie.
Als de politie de regels blijkbaar niet handhaafd en het geen prioriteit geeft, dan valt de NKV toch niks te verwijten?
Schijnbaar wordt het dan gedoogd.

Het argument zou juist moeten zijn, dat het huidige beleid blijkbaar niet te handhaven valt en dat er dus juist meer kitespots moeten komen
Dan is het voor hun ook makkelijker om op de plekken waar men het echt niet wil hebben, te controleren.
Als je overal mocht kiten, behalve een paar plekken waar de scheepsvaart, de natuur, of badgasten gevaar lopen, dan zou ik het logischer vinden als mede kiters boos werden als de regels overtreden werden.

Ik snap best wel dat we als kiters niet overal maar de hele tijd rebels tegenaan moeten trappen, omdat dat niet helpt bij onderhandelingen, maar is het nu echt nodig om in alle gevallen het braafste jongetje van de klas te zijn?
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #41 November 06, 2009, 10:10:23
edit2Rapporteer  
Niet in alle gevallen, maar een georganiseerd event zoals dit wel.
matti

Geen avatar

Berichten: 100
Antwoord #42 November 06, 2009, 12:13:36
edit2Rapporteer  
Ik vraag mij heel erg af : Hoeveel klachten zijn er nu werkelijk naar aanleiding van dit specifieke incident binnen gekomen?



Als degenen die er wel een probleem mee hebben klachten hebben, moeten ze niet bij de NKV zijn, maar bij de politie.
Als de politie de regels blijkbaar niet handhaafd en het geen prioriteit geeft, dan valt de NKV toch niks te verwijten?
Schijnbaar wordt het dan gedoogd.

Hoi,
het grootste gevaar schuilt hem niet in de politie, maar in de belangengroepen, die van deze wetovertreders, foto's maken waarmmee ze "de arrogantie van de kiters bewijzen, die gewoon de verboden aan hun laars lappen"

als dan nog met veel reclame banners en vlaggen die dealers van big boy sports, de fabrikant van spleene Rainer Kauper himself en die Kiteloopfreaks shop en misschien nog anderen met volle ornaat met alle vlaggen, banners, busjes vol reclame, op de plek staan waar duidelijk verboden te kiten staat, dan nog zeer demonstatief een meters hoge kite aan deze paal binden, dan lijkt het voor sommigen dat alles kan en mag.

Als er nu bij de volgende vergaderingen deze foto's opduiken, moeten onze spotverdedigers weer slikken ............
martimor

Berichten: 1934
Antwoord #43 November 06, 2009, 12:24:23
edit2Rapporteer  
amen  ThumpsUp
martin 404

Geen avatar

Berichten: 71
Antwoord #44 November 06, 2009, 12:28:55
edit2Rapporteer  
Daar heb je wel een punt.
Goonie

Berichten: 674
Antwoord #45 November 06, 2009, 15:55:37
edit2Rapporteer  
Hmm wat een gezeur elke keer ... Mirns. ook een probleem..  en dat zullen er nog veel meer zijn denk ik. Ik zou zeggen Iedereen verplicht lidmaatschap van NKV. als je niet kan aantonen dat je lid bent ben je niet bepaald welkom op een spot. Natuurlijk is dat niet te controleren en dat is ook niet nodig alleen wanneer een persoon een overtreding meerdere malen doet dan vind ik dat de spot beheerder naam en adres van deze persoon moet zien te krijgen op een subtiele manier. Nkv stuurt diegene een sterke brief met een waarschuwing met het advies lid te worden of misschien is die dit al. Maar op deze manier kan er een zwarte lijst gemaakt worden van kiters en kitescholen die men na 3 schriftelijke waarschuwingen misschien een spot verbod op kunnen leggen. Daar bij vraag ik me af of een duits bedrijf wel is verzekerd is in nederland tijdens commerciele activiteiten op een recreatie gebied?
Micha

Berichten: 32
Antwoord #46 November 06, 2009, 16:08:04
edit2Rapporteer  
kiteloopfreaks was alleen maar als kiter niet als shop bij de B-damm geweest.


But where is the problem? NKV becomes angry! I can understand it! Because they fight and fight for the spots.  And something like that is a big mistake.


At the other point we asked locals, police and rijkwaterstaat and they they OKAY!° Go ride!



When you came to germany and a loca would say go ride here and also the police say: Go ride here! What did you do?

Ride or go to another spot?




It was a mistake thats true and I for my self was also there. Embarrassed loser


Following time i know it that i ride at another spot at wind from SSW-> S-> SSO


groeten Michael


   
Ik spreek goed Nederlands, maar ik kan schrijven, helaas (nog) niet!

rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #47 November 06, 2009, 16:55:28
edit2Rapporteer  
Micha,

you simply asked the wrong instances. Neither locals, police or RWS are the ones to obtain eligibility from. In NL the municipalities (Gemeentes) are  responsible on kite spots (refer to the APV's: Algemene Plaatselijke Verordening). In your case for KAG you should have requested at the Gemeente for a permission to be on the safe side: thats the issue.

Look for example at what KSN in Noordwijk is doing to organise their anual Kite Board Open, you will find well in advance (printed in the local newspaper) a request for a permission and some time later the gemeente's decision (up to now luckily always positive).
Without this the KBO as well as the spot of KSN would be long dead, because of vested interests from other parties (in this case economical from the restaurants and bars around KSN). Imagine: constraints in the meantime are that hard, that  if you want to become a member and be it only for a day-membership you have to prove your kite capability (bingo for the beginners). I am not saying that is the case for Brouwersdam, but it shows what course it can take.

The spread of responsibility makes it so bloody difficult for NKV to negotiate, because they have to deal with each gemeente separately. Some gemeentes are more in favour others are less and since in some gemeentes there are vested interests from other parties who partially are very well capable of playing the political game (maybe better than NKV), there is a risk that they will use all kinds of material against the kite community at their convenience.

(But at least with this thread the dutch community can evidence that they don't share what has happened Wink)
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #48 November 06, 2009, 19:01:02
edit2Rapporteer  
Kunnen ze niet gewoon een bord lezen waar het in meerdere talen staat? Het feit dat ze er vliegers aan binden zegt al dat ze het bord gezien hebben. Geen discussie over mogelijk, een verbod is een verbod.
matti

Geen avatar

Berichten: 100
Antwoord #49 November 07, 2009, 12:44:02
edit2Rapporteer  
het was niet goed om te kiten an het  noordkant van B-Damm . Thats right.

But when we ask the police and the guys from the rijkwaterstaat and they say: That it is allowed to kite?! What should we do?!
Also locals was kiting there...

I have talkt to Idefixe two weeks ago in Mirns and i can understand  what for a shitti it is. He spend many time and work to get open the spots.

At Mirns I asked Idefixe and where it is allowed to kite. So I do it at anytime and at any Spots.
Also now at this weekend.
I ask and go kiting... because they say OKAY! Fromt Okt to Spring it is allowed.

What should I do next time?

and now! Gunfire on me..  Grin


groeten Michael









Micha, with all due respect, there are at least 2 yellow sings, written even in German, saying it is not allowed to kitesurf there........does it have to be put more clearly?

I wonder if on German kitespots we could do the same? How would the German kitescene react to that, if we would not respect your rules, and just go kiting in your restricted areas?

Secondly, I find it very low grade of the maker of the picture to photoshop the evidence away, as if this changes the situation, the facts are known, be a man and face the facts.

All the dealers and producers of kites an boards, that were there should have thought twice !!!
To me it looks like a bit of arrogance, as if this does not count for them, secondly the way the thread has been received and the reactions on the German oase forum are beyond any way, to at least show respect or regret, a few exceptional reactions at least answered with respect, whether they agreed or not.

please do not take this personally !!

, I appreciate your participation in this thread, at least one. who dares to show face, wether you were there or not
Kind regards
Matti
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.