Kitesurf Magazine Quick release testen

globe

Berichten: 1143
November 13, 2009, 17:47:40
edit2Rapporteer  
Voor diegenen die niet de Duitse versie van kitesurf lezen.

Er stond een test in met QR systemen in de laatste uitgave.

De resultaten liggen nogal uiteen blijkt.

Bij sommige merken is er bijna 50 kilo trekkracht nodig om hem open te krijgen! lekker als je met een loopende kite richting strandhuis geslingerd wordt!

Ik heb 'm effe ingescand:

deel 1

deel 2
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #1 November 13, 2009, 17:52:26
edit2Rapporteer  
Wat in mijn ogen het beste systeem is word als slechtste getest. Grappig want zelfs met een loopende kite in 7/8bft was hij super simpel te releasen.

Heb merken getest die wel veel moeilijker gingen maar die zie ik ind eze test niet terug. Tevens zitten er ook een paar bij die weer te makkelijk gaan in mijn ogen.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #2 November 13, 2009, 18:41:15
edit2Rapporteer  
goed dat ze het getest hebben, wel raar dat er nog fabrikanten zijn (f-one, cabrinha) met non-centre QR's
Tsss

Berichten: 429
Logs: 0 | 24 uur
Antwoord #3 November 13, 2009, 19:03:14
edit2Rapporteer  
Cabrinha heeft toch sinds jaar en dag een centre QR?
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #4 November 13, 2009, 19:09:00
edit2Rapporteer  
uh oh, ik kijk verkeerd geloof ik Grin wat is dat voor lusje dan bij cabrinha? voor de leash? Vond het al raar, want 2008 model had wel centre QR van cabrinha(?)
Tsss

Berichten: 429
Logs: 0 | 24 uur
Antwoord #5 November 13, 2009, 19:25:25
edit2Rapporteer  
Dat is om de IDS-lijn los te koppelen, maar die kan je ook omzeilen door je leash aan een oogje te klikken dacht ik....
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #6 November 13, 2009, 19:39:29
edit2Rapporteer  
Wat jammer dat Gaastra niet meedoet.Die had hoog gescoord (not)   ThumpDown ThumpDown ThumpDown .Ze releasen meestal  namelijk niet (trieste zaak)
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #7 November 13, 2009, 23:14:27
edit2Rapporteer  
ja, dat weten we inmiddels wel, dat je er niet tevreden over bent. Daarnaast overdrijf je. (het kan in jouw geval zo zijn, maar dat betekend niet zo dat het altijd en overal zo is) Er wordt hard aan gewerkt, ik vind het ook niet leuk, niemand.
Jelle

Berichten: 1293
Antwoord #8 November 13, 2009, 23:17:52
edit2Rapporteer  
Hoog tijd dat bij elke test de qr meedoet.
En nog belangrijker: de reactie van de kite daarop.
Sommige blijven je sleuren.
Micha

Berichten: 32
Antwoord #9 November 14, 2009, 01:51:33
edit2Rapporteer  
this test sucks!

Company with many promotion and adertising have good results. Other companys who not make many promotion into the magazin.

groeten uit duitsland!
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #10 November 14, 2009, 02:43:26
edit2Rapporteer  
Goede test en ben blij dat ze dit eens testen.
Ben het niet met Micha eens.
Zo'n test heeft zeker een toegevoegde waarde.
Lees gewoon z'n test eens zonder dat je je gelijk persoonlijk aangevallen voelt.
Ik denk dat dit soort testen er misschien aan bij kunnen dragen dat de fabrikanten van elkaars fouten gaan leren en daar profiteren wij dan weer van.
Micha

Berichten: 32
Antwoord #11 November 14, 2009, 03:21:49
edit2Rapporteer  
youre right! every safesystem has pros and cons. And some are good and some are bad

but it is a open secret  that company with many merchandising in the Magazin having good notes in tests!

Big mistakes in systems would be make open.
For example: Hurt fingers with the Fone Saftey system.

@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #12 November 14, 2009, 10:39:13
edit2Rapporteer  

For example: Hurt fingers with the Fone Saftey system.



True
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #13 November 14, 2009, 10:43:11
edit2Rapporteer  
ja, dat weten we inmiddels wel, dat je er niet tevreden over bent. Daarnaast overdrijf je. (het kan in jouw geval zo zijn, maar dat betekend niet zo dat het altijd en overal zo is) Er wordt hard aan gewerkt, ik vind het ook niet leuk, niemand.

Ja lastig he Morres,Maar ik draag wel bij aan veiliger kitesurfen.Iedere gast die ik tegenkom met een 2009 of 2010 gaastra QR aan zijn bar vraag ik even zijn QR te testen.Je raadt het al,hij werkt vaak niet.Of hij released niet,of je krijgt hem niet in elkaar.Maar er wordt aangewerkt.Zoiets mag toch niet op de markt verschijnen.Kijk een "pro" rider als jij  Tongue  weet wel wat te doen ingeval van nood,maar meestal tref ik beginners aan de met name jekyll kites.
Denice

Berichten: 186
Antwoord #14 November 15, 2009, 21:30:00
edit2Rapporteer  
Ik pleit voor een universeel systeem.
Maar dat zal wel moeilijk worden
Cabrinha vind ik persoonlijk een van de betere.
Die F-one vind ik minder, alhoewel ik het (dos ) een super kite vind.
Zo zie je maar.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #15 November 15, 2009, 21:59:08
edit2Rapporteer  
Die van F-one/Zeeko is ouderwets, en zeker niet intuitief te grijpen. Plus links/rechts erg makkelijk om te wisselen wat het alleen nog maar lastiger maakt.

Maar hij werkt wel altijd, al zit er 20kg zand in/op. Dat kun je van een aantal center-QR systemen niet zeggen...

Een dergelijke test is jaren geleden al eens uitgevoerd. Wat mij betreft een jaarlijks terugkerende test. Dit houdt ook de fabrikanten scherp!
Safety is tegenwoordig een issue!!!
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #16 November 15, 2009, 22:06:30
edit2Rapporteer  
Nou ben ik niet echt  "Cabrinha fan" maar ik moet wel zeggen dat die QR ( dat kleine rode paddestoeltje) het echt prima doet en ook weer super makkelijk in elkaar te zetten is  ThumpsUp
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #17 November 15, 2009, 22:37:42
edit2Rapporteer  
Persoonlijk vond ik de Eclipse QR van de 2008 nog altijd een van de beste.
Werkte altijd en was tijdens het zwemmen erg gemakkelijk met 1 hand in elkaar te zetten.
Nadeel was wel dat hij soms open kon springen als je de QR pakte om vervolgens weer in te haken.

De oude systemen zoals F-one/Zeeko werken inderdaad erg goed maar zijn weer lastig in elkaar te zetten. Het intuïtief grijpen is ook een kwestie van oefenen. Ik heb de OR altijd rechts zitten en oefen het regelmatig in de hoop dat ik snel kan reageren wanneer je het nodig zou moeten hebben.
kobrin

Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #18 November 15, 2009, 22:46:54
edit2Rapporteer  

De north quickrelease vanaf 2007 super, mag vol zand zitten geen problemen mee gehad.

Al vond ik de 2008 en 2009 makkelijker terug in elkaar te zetten dan de 2010.

Staat keurig uitgelegd in het instructieboekje, maar leest iedereen dat wel??
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #19 November 16, 2009, 03:41:06
edit2Rapporteer  
Missen idd nogal wat systemen. zou goed zijn als ze alles testen.

Eclipse heeft idd een heel ander systeem, nadeel is dat het toch een zwaar onderdeel is van de CL. Unhooked dat ding voor je kop lijkt me niet fijn.

Het systeem is van Kite Attitude. Ik heb net de nieuwste bar van hun binnen. Het is gewoon een morph bar. Maar de nieuwe CL... wow.. zit super in elkaar.
Al zou ik een pushawaysysteempje dr op beter vinden.

Denk dat ze een heel goed concept hebben. En nu al een hele goede uitvoering.


Waar alle merken van mij wel eens wat aan mogen doen zijn de safetys op leashes... als je die trekt knalt dat pinnetje dr zoooooo hard uit. Bij een kitemaatje behoorlijke indruk gemaakt op zn vinger.
globe

Berichten: 1143
Antwoord #20 November 19, 2009, 16:42:55
edit2Rapporteer  

http://www.youtube.com/watch?v=M7NTcjuvFyM


hier de testopstelling.

Natuurlijk zijn het test-resultaten en is iedereen gewend aan zijn eigen systeem. Maar wat mij echt verbaasde waren de enome verschillen.
Lude

Berichten: 1420
Antwoord #21 November 19, 2009, 17:12:18
edit2Rapporteer  
damn wat een saai filmpje... een tabelletje met 3 merken en 3 krachten was voldoende geweest.. en dan deze als bewijs.
Snap ook niet waarom ze die bak met zand hebben gevuld Smiley

Verder helemaal mee eens, wat een verschil zeg! Welke merken zijn dit?

edit: na het artikeltje gelezen te hebben snap ik waarom ze een bak met zand erbij hadden liggen  Embarrassed
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.