kite met skimboard!

koen_kiter

Geen avatar

Berichten: 27
November 28, 2009, 15:18:41
edit2Rapporteer  
Hallo,

ik heb een goedkoop skimboard. hij is 1,05m lang en 52cm breedt. Als ik hier vinnen onder maak
kan ik er dan mee kitesurfen? of is dat onmogelijk? in plaats van een beginnersboard zou dat wel fijn zijn..

helium

Berichten: 676
Antwoord #1 November 28, 2009, 16:07:28
edit2Rapporteer  
Wel leuk om mee te spelen bij vlak water en minder wind, maar daar heb je waarschijnlijk wel wat ervaring voor nodig.
Als beginnersboard lijkt het me niets. Te klein en je zult straps/pads prefereren bij het leren te board-starten.
Zou het board bewaren tot je op niveau bent en lekker van de zomer mee gaan spelen.
Vinnen niet perse nodig lijkt mij.
martimor

Berichten: 1934
Antwoord #2 November 28, 2009, 16:10:05
edit2Rapporteer  
zou het niet doen.
als je echt wilt gaan kiten kan je het best een wat grotere twintip board nemen.
Wen je jezelf direct een goede houding aan, en kan je als het niet waait lekker skimboarden.

maar om te beginnen,  ListenToMe wel eerst een les nemen hoor.
tis een mooie, maar ook extreme sport, en je moet in nood goed kunnen handelen/weten wat je moet doen
onlangs nog ongelukken in zeeland en ierland met fatale gevolgen.


succes
koen_kiter

Geen avatar

Berichten: 27
Antwoord #3 November 28, 2009, 16:17:54
edit2Rapporteer  
Dus met weinig ervaring gaat eigenlijk niet?
Ik ken de handelingen verder goed. ik ben al met een echt kiteboard op het water geweest waar ik wel al mijn eerste meters heb gemaakt!!!
Ik heb nou namelijk geen echt kiteboard tot mijn beschikking

 
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #4 November 28, 2009, 17:18:39
edit2Rapporteer  
gewoon proberen, het is harstikke leuk, maar wat moeilijk dat een TT met voetbanden
koen_kiter

Geen avatar

Berichten: 27
Antwoord #5 November 28, 2009, 18:03:18
edit2Rapporteer  
oke!
Ik kan het dus nou wel al gaan proberen Grin:D?
wat bedoel je met : 'maar wat moeilijk dat een TT met voetbanden'?
En moet ik er dan wel of geen vinnen onder maken?

Koen
Jeroen89

Berichten: 201
Antwoord #6 November 28, 2009, 18:32:24
edit2Rapporteer  
In jouw geval zou ik lekker een kiteboard kopen/lenen. Boardje lekker ergens bewaren voor als je het wat beter onder de knie krijgt.

(ps TT=twintip)
koen_kiter

Geen avatar

Berichten: 27
Antwoord #7 November 28, 2009, 19:29:42
edit2Rapporteer  
oke bedankt !
dan ga ik eerst maar een goed boardje aanschaffen!!
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #8 November 28, 2009, 19:32:15
edit2Rapporteer  
Hey Koen, Skimboard is echt superleuk met weinig wind, je planeert echt supersnel. Ik vaar hem gewoon zonder vinnen, is veel leuker. Met vinnen heb je wat meer grip maar ik vind zonder echt relaxt, is ook makkelijker met truukjes, bijvoorbeeld shuv-its enzo. Maar koop inderdaad een normaal boardje, is makkelijker, maar doe je skimboard niet weg Wink
koen_kiter

Geen avatar

Berichten: 27
Antwoord #9 November 29, 2009, 00:40:25
edit2Rapporteer  
Oke en als ik een boardje aan wil schaffen dan zit ik zelf te denken aan een boardje van 1,30 ? ( dat heb ik als advies gekregen)
Ik ben ongeveer 1,70 en weeg 50 kilo. wat adviseren jullie mij?

Koen
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #10 November 29, 2009, 00:47:44
edit2Rapporteer  
meer eten :-)

1.30 lang en 40 breed is een prima maat qua board voor jou

mag ik vragen wat voor kite je hebt?
koen_kiter

Geen avatar

Berichten: 27
Antwoord #11 November 29, 2009, 12:10:42
edit2Rapporteer  
Ik eet genoeg het komt er alleen niet bij !  Undecided

Ik heb een f-one impact 8m Wink
Heeft iemand misschien een boardje van 1,30 bij 40 cm te koop?
Prijs : Onder de €200

Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #12 November 30, 2009, 09:58:23
edit2Rapporteer  
Heb jij verder ook een goed wetsuit, schoentjes en eventueel een cap en handschoenen?

Het is nu namelijk al fors koud aan het worden op het water en als je nu nog redelijk beginner bent is het ten eerste niet leuk om nu te gaan prutsen en ten tweede ook  niet helemaal zonder gevaar. Je bent nu namelijk nog veel in het water bezig en dan kun je snel last krijgen van onderkoelingsverschijnselen enzo.

Dat gezegt hebbende zou ik je willen adviseren om wellicht nog even een tijdje verder onderzoek te doen naar materiaal en pas op de mooie dagen in maart of zelfs pas mei of juni komend jaar echt te beginnen met kitesurfen. Gewoon, voor de veiligheid...
koen_kiter

Geen avatar

Berichten: 27
Antwoord #13 November 30, 2009, 18:27:15
edit2Rapporteer  
Ik ga nou ook niet meer kitesurfen vor het weer beter weer is!
Veelste koud!!  Maar misschien kan ik in de winter (goedkoper) aan een boardje komen!
ik ben een beetje opzoek namelijk!
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #14 December 03, 2009, 21:24:43
edit2Rapporteer  
Oke, dat is heel verstandig koen!

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.