Wave boardadvies

Idefixe

November 29, 2009, 19:40:05
edit2Rapporteer  
Wat is een redelijk boardje ( vaareigenschappen / prijs) om mee te beginnen?

[Edit]Sorry, maar ook voor jou geen capslock
@LaurenS

Antwoord #1 November 29, 2009, 19:46:17
edit2Rapporteer  
Wat nou ga je golfrijden Tom???
Ik zou kiezen voor een 6'0 board van circa 19 cm breed.
Gewoon tweedehands kijken. Naish ,North, Cabrinha,Best etc
matti

Geen avatar

Antwoord #2 November 29, 2009, 20:40:19
edit2Rapporteer  
Wat is een redelijk boardje ( vaareigenschappen / prijs) om mee te beginnen?
pas op met naish 2008 "breekbaar" ik heb er zelf eentje , een strapped surf 6"1, heerlijk bordje, met mijn gewicht van 82kg.
Je kan lekker zonder druk in de kite kleine en  grotere golven "surfen" maar als je met druk op de lijnen hem heel snappy wil draaien, lukt dat perfect!, zonder dat je daarna wegzinkt............voor mijj een heel prettig alround board! (thruster)
NZkiter

Antwoord #3 November 29, 2009, 20:54:13
edit2Rapporteer  
Goede vraag!
Ik ook ben op zoek naar een goed waveboard om mee te beginnen. Wat is een goed formaat voor 1.80m, 90kg?
Morres

Antwoord #4 November 30, 2009, 20:40:35
edit2Rapporteer  
shit, laatst kwam ik link tegen met goedkope kitesurf(surf dus) boards, zal even in mn geheugeh graven..
Jarno

Geen avatar

Antwoord #5 December 03, 2009, 21:34:05
edit2Rapporteer  
Wat nou ga je golfrijden Tom???
Ik zou kiezen voor een 6'0 board van circa 19 cm breed.
Gewoon tweedehands kijken. Naish ,North, Cabrinha,Best etc

19 cm is vrij smal, dat is niet veel meer dan een goede plank hout :-)

jij hebt het hier over surfboardmaten en dan dus over inches. Een 6'4 - 19 - 2 3/8  bijvoorbeeld is een vrij klein golfurfboardje, maar eigenlijk te groot om lekker mee te kunnen kiten in de golven. Ik heb zelf een golfsurboardje in die maat, dus dat is ervaring.

Let wel op dat een standaard golfsurfboard doorgaans een stuk zwakkere top laag heeft dan een kitesurf-surfboard. Koop dus gewoon een kitesurf-surfboard, daar heb je langer plezier van en ze blijven (als het goed is) langer mooi (zonder deuken aan de bovenkant). Maar dat zal per merk en jaar, zie bericht van matti, ook wel schelen.

succes mannen!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.