Snowboard/kitesurfing combinatie zeer veel voorkomend!!

KiteFEEL

Berichten: 371
December 04, 2009, 11:32:33
edit2Rapporteer  
Héé Kiters,

Wat vinden jullie van de combinatie Kitesurfen in de zomer en Snowboarden in de winter?

Ik merk dat deze combinatie onwijs in trek is.
Geef in de wintermaanden namelijk volop snowboardles op de indoor rollerbaan. In de zomer zie ik veel van mijn snowboardcursisten terugkomen voor kitesurfles.

Wat vinden jullie...? Is dit de beste soortgelijke bezigheid in de winter??

Demo Indoor Synchro Snowboard/Ski NK 2009: 

http://www.youtube.com/watch?v=fnlj0Iu3DWI





 
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #1 December 04, 2009, 12:16:54
edit2Rapporteer  
Is wel heel mooi dit Wink

Maar soortgelijke bezigheid van kiten in de winter is toch kiten? En als de boel hellemaal dichtvriest dan gaan we toch ijskiten?
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #2 December 04, 2009, 12:28:23
edit2Rapporteer  
Eerlijk? ik vind het er niet uitzien. Vind het ook niks met kiten te maken hebben, hier sta je in een hal met discolampen en slechte muziek op een gemotoriseerde band kunstjes te doen. Geef mij maar de elementen! Ik gun iedereen er overigens alle plezier mee, maar mij niet gezien.
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #3 December 04, 2009, 12:35:35
edit2Rapporteer  
Dit moet je echt niet willen. Ga dan gewoon naar een sneeuwhal!
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #4 December 04, 2009, 12:42:58
edit2Rapporteer  
hahaha. mooi te zien.

Ik geef zelf ook les op zo'n baan.

De opendag demonstratie die je laat zien. Errug gaaf. Dat showed wel een ongelovelijk partijtje ervaring en durf op die baan hoor. Echt impressive.
Ook errug leuk gedaan. Technisch vond ik het wat minder. Vooral de boarder die een typische Indoor houding had. (sorry... ben wat dat soort dingen betrefd nogal direct)

Neemt niet weg dat het kunnen op de baan echt heel hoog is.

Ik heb zelf een blauwe maandag lesgegeven in Joure.. allejezus wat lag het niveau daar hoog. Daar heb ik echt heel veel geleerd kwa snowboarden op de baan. Tegenwoordig geef ik les in de buurt van groningen op een hele leuke skischool. Ik kan iedereen toch best aanraden om het een keertje te proberen. Het is best eens leuk.
Al zijn de meeste sneeuwhalle toch echt leuker.

Al blijft gewoon lesgeven in oostenrijk toch echt een heel stuk leuker.

kitegerelateerd.. gewoon SNOWKITEN!
Wasserkuppe/winterberg.. en als we mazzel hebben. gewoon hier in nederland.





Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #5 December 04, 2009, 12:43:56
edit2Rapporteer  
Ik vind het wel mooi om te zien en knap gedaan ja. Ik zeg daarmee niet dat ik het zelf wil want verveelt snel maar is wel mooi.
KiteFEEL

Berichten: 371
Antwoord #6 December 04, 2009, 13:18:56
edit2Rapporteer  
He Geroni,

Leuk dat je ook les geeft op een indoorbaan.
Ik ken Joure ook en heb daar 2 jaar geleden met het NK meegedaan.
Klopt dat er een indoorhouding was, maar dat kwam door de kleine bochtenradius en de snelheid van de skiërs. Daardoor moet je je als snowboarder daaraan aanpassen.

De echte sneeuw blijft altijd net even gaver, maar dit blijft vele malen beter voor de techniek.Smiley!

Zit je toevallig bij Snowlimits?

Gr,

Sven


El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #7 December 04, 2009, 13:58:18
edit2Rapporteer  
je mist de centrifugaal kracht die de kick geeft bij echt rossen (snowboard of kitesurf), plus je lichaam staat praktisch stil dus je hebt ook geen kinetische energie om te poppen of te carven. (Le@n noemt dat "denderen")
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #8 December 04, 2009, 15:03:29
edit2Rapporteer  
Nee, ik zit niet bij Snowlimits.  Ik heb wel jaren voor ze gewerkt. Het is een zeer goede skischool, maar niet meer mijn ding hoe het daar nu loopt. Ik geef tegenwoordig les op skischool Groningen wat naar mijn mening toch wat gezelliger is, wat ik toch wel erg belangrijk vind.

Over het snowboarden, de rider staat met zijn bovenlichaam vertikaal. Dus achterbeen meer gebogen, en dus waarschijnlijk zn gewicht op zn achterste been.(meeste indoorskiers hebben dat probleem ook) Zou hij mee naar voren komen dus haaks op de helling van de baan staan. + beetje extra zn voorste been buigen bij de bochten, dan zou hij ook meer tegenrotatie hoefen te maken met de bochten. Al blijft korte bochten achter de skiers aan idd iets te snel waardoor je jezelf helpt met tegenrotatie.

tis in iedergeval heel erg knap wat ie doet.

De centrifugaal kracht is idd wat anders. maar als jij een beetje beter word dan kan heb je nog plenty hoor,  Full carven jah dat word wat lastig, maar het kan prima hoor. Et vergt alleen wat meer kunnen van de rider. Baan is gewoon moeilijker waardoor het daarna in de sneeuw een eitje is.

Poppen kan nie... nouw moet jij eens kijken.
In Joure stond toen dr tijd een jongen die nog maar 1 jaar aan snowboarden deed, maar had ondertussen het niveau van de beste riders op een NK op zo'n baan.
Die sprong rustig 360s tijdens het carven. Een goede rider in de sneeuw betekend niet dat je ook op zo'n baan een goede rider bent.


Maar goed.. proberen is zeker eens de moeite waard.

gr, Jeroen
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #9 December 04, 2009, 15:38:41
edit2Rapporteer  
OK bedankt voor de toelichting,ik geloof je, m'n opmerkingen waren puur theoretisch, het zal idd wel een interessante moeilijksgraad opleveren.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.