lekkende kites plakken, Wimt-methode

Wimt

Berichten: 2498
December 14, 2009, 14:12:34
edit2Rapporteer  

Benodigdheden;

- een bezemsteel, al of niet van heks
-plaksel
-een gebruikt condoom
-en de nodige naiviteit om de Wimt-methode toe te passen.

Lekt de kite redelijk vlot leeg (3 uur), dan kun je het lek makkelijk opsporen d.m.v. hard oppompen, en met een grote spons met zeepsop de kite insmeren (let wel; de zeepsop is niet goed voor de protectielaag tegen UV van de kite). Lekt het bijv. in het midden of bij de strut-eind, trek dan niet de hele LE eruit, maar alleen het lekke deel, dan weer pompen en met watervaste stift markeren.
Daarna met PVC-zachtlijm (Gamma, 6 euro voor 100 cc, met plakkers) beplakken, beide kanten, na licht opschuren.

Monteren, en nu komt die heksenbezemsteel im frage; Met powertape het condoom vasttapen aan bezemsteel-eind (stok mag dus ook), LE opstropen, en bezemsteel erin steken. Voordeel; je condoom zit er nooit gedraaid in.

Tot nu toe allemaal niet veel bijzonders. Nu echter de Wimt- methode bij een langzaam lekkende kite. Mijn kite had daar al een tijdje last van. Bleken er acht kleine gaatjes in te zitten, waarschijnlijk veroorzaakt door distels (Kessenich), en die vindt  je niet makkelijk.
Methode; trek de LE condoom eruit, doe een in zeepsop gedrenkt ander LE condoom erover heen (supersafe schater, pomp de binnenste condoom op, en doordat de luchtbelletjes op deze manier worden geaccumuleerd, zie je elke lekkage direct.
Prik met een priem door beide condooms door beide gaatjes, en doe door dit gat een kleine tie-wrap. Het kopje van de tie-wrap blijft hangen in het gat, en vind je gat het altijd terug.
Wil je de priemmethode niet, dan kun je met meetlint de locatie ongeveer opmeten, en met een stuk gezeepsopt condoom over die plek heenwrijven, om het gaatje te vinden (dubbelzinniger kan ik het niet bedenken).

Daarna een sigaretje roken, en klaar was Kees (Wimt).   



 
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #1 December 14, 2009, 19:27:52
edit2Rapporteer  
snep dr geen hol van
Je kan ook gewoon een plakkertje erop doen. Gaastra levert haar kites met 10plakkertjes geloof ik, of iig 5. Volgens mij doen ALLE merken dat, dus waarom een condoom?

Sowieso kan je ook gewoon met aan plantenspuit+water+zeep gaatjes vinden..
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #2 December 14, 2009, 20:01:30
edit2Rapporteer  
Waarom noem je Gaastra als Wimt geen Gaastra heeft? Bijna alle merken leveren inderdaad plakkertjes erbij maar Wimt houd ervan om alternatief te doen.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #3 December 14, 2009, 20:59:26
edit2Rapporteer  
als voorbeeld
robbepop

Berichten: 944
Logs: 0 | 996 uur
Antwoord #4 December 14, 2009, 21:40:50
edit2Rapporteer  
Wimt,

Dat kan je dan mooi op  die Ozone toepassen die je laats handje klap op de Slufter gekocht hebt
Of werden jullie het toch niet eens Cheesy
Jelle

Berichten: 1293
Antwoord #5 December 14, 2009, 22:22:57
edit2Rapporteer  
snep dr geen hol van

Gaan we driedubbelzinnig doen?
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #6 December 15, 2009, 13:27:24
edit2Rapporteer  
6zinnig:D?
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #7 December 15, 2009, 19:44:53
edit2Rapporteer  
Wimt,

Dat kan je dan mooi op  die Ozone toepassen die je laats handje klap op de Slufter gekocht hebt
Of werden jullie het toch niet eens Cheesy


We snapten allebei niks van die handel; New-Economy noemden ze dat geloof ik.
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #8 December 15, 2009, 19:46:20
edit2Rapporteer  
snep dr geen hol van
Je kan ook gewoon een plakkertje erop doen. Gaastra levert haar kites met 10plakkertjes geloof ik, of iig 5. Volgens mij doen ALLE merken dat, dus waarom een condoom?

Sowieso kan je ook gewoon met aan plantenspuit+water+zeep gaatjes vinden..

Vraag aan de Kerstman, omdat de Sint het blijkbaar niet heeft gegeven; een bril jongen, en lees dan nog een keer.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #9 December 15, 2009, 22:08:12
edit2Rapporteer  
Beter gaf de sint jou een vol verstand Grin
Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #10 December 19, 2009, 12:56:26
edit2Rapporteer  
Beter gaf de sint jou een vol verstand Grin

Die eikel is zelf een leeghoofd (de Sint).
(Ja, ik geloof nog in de Sint (ik heb geen vol verstand). En ik durf dit te zeggen, omdat ie toch helemaal weer in Spanje zit.)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.