El Gouna in januari?

Jeronimo

Berichten: 20
December 15, 2009, 22:35:33
edit2Rapporteer  
Hallo mensen, iemand ervaring met El Gouna in januari?
Als je het afraadt, heb je dan een tip waar ik beter heen kan voor een week?
Mazzel, Jeroen
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #1 December 16, 2009, 11:14:58
edit2Rapporteer  
Aloha Jeroen, Zoals je weet ben ik regelmatig naar El Gouna geweest. De periode van december t/m februari is een beetje onzeker maar de prijzen en faciliteiten zijn uitstekend te noemen. Voor dat bedrag kun je volgens mij nergens anders heen... Voor een week betaal je ongeveer 450,- inclu alles en dus ook drinken en eten aan het strand.

Hier nog even mijn laatste verslag:
http://www.kitehigh.nl/forum/?topic=32896.0

Misschien is Tarifa in januari ook een optie maar ben daar nog nooit geweest.
Zal ook wel iets duurder zijn.

See you  ThumpsUp
kobrin

Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #2 December 16, 2009, 11:44:49
edit2Rapporteer  


Tarifa is ook goedkoop in januari, alleen meer kans op regen.
Retard

Berichten: 782
Antwoord #3 December 16, 2009, 15:40:50
edit2Rapporteer  
Wij gaan 1 januari heen .. Ben benieuwd .. http://www.kitepower-elgouna.com/webcam/webcam-archive/
Merijnhe

Berichten: 263
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #4 December 18, 2009, 18:44:52
edit2Rapporteer  
Volgens mij is Brazilie wel een prima alternatief, via FlyBrazil eens last minutes checken? Je moet dan niet naar Natal (wel vliegen maar niet verblijven) maar bijvoorbeeld naar Fortaleza of Tibau del Sul. En als je niet via de packagedeal/charter/goekopie toer gaat dan gewoon lekker naar Cumbuco of Jericoacoara.

Kom net (gisteravond) terug uit El Gouna, heb een heerlijke vakantie gehad maar errug weinig wind, errug vlagerig op de momenten dat het er wel was, in totaal echt maar een paar uur in de hele week goede wind gehad. En kiters die er al langer zaten vertelden dat het al zeker een week zo was.....  ThumpDown

Dit is me erg tegengevallen en schijnt inderdaad gewoon zo te kunnen zijn in de wintermaanden. Nou ja jammer, heb een paar dagen zonder wind in de zon gelegen en een paar dagen zonder wind mooi gedoken. Ik had het wel een beetje uitgezocht maar had toch de indruk gekregen dat het betrouwbaar/stabiel/voldoende wind zou zijn.

Het reis verslag van MINI ME vertelt alles, ikzelf heb in Three Corners Rihana Inn gezeten en voor het geld is het echt perfect, check zelf ff verschillende aanbieders want iedereen betaalt een verschillende prijs. En check ook met welke maatschappij je kunt want Transavia loopt op dit moment hun verliezen goed te maken door arme kiters met mooie Golf tassen 9 euro per kilo te laten bijbetalen. Ze zijn echt ff streng en het heeft me veel irritatie, moeite en creativiteit gekost om toch zonder bijbetalen de spullen mee te krijgen. Ze wegen ook je handbagage. En op de terugweg hetzelfde verhaal! De beste tip om van veel gedoe af te zijn: zoek iemand in de rij (voorkeur voor een lekker ding natuurlijk, heb je meteen contact gelegd voor in de bar) met een klein koffertje en ga samen inchecken.

Het animatieteam gebeuren is echt verschrikkelijk maar daar hoef je natuurlijk niets mee te maken te hebben. Het all inclusive gebeuren is super, eten is OK, drank is gratis tot middernacht in de eigen bar van het hotel. Op het strand kun je ook all inclusive eten, iets minder uitgebreid dan in het hotel, en gratis frisdrank/koffie/thee drinken. Dat tentje zit direct naast de kiteboarding club en dat is handig (ook als je vriend(in) meehebt die niet kite en daar dan lekker op een bedje kan liggen.

Mini-me bedankt voor het verslag, ik had het geprint mee in het vliegtuig zitten lezen.

Hier nog even mijn laatste verslag:
https://www.kitehigh.nl/forum/?topic=32896.0
Jeronimo

Berichten: 20
Antwoord #5 December 18, 2009, 23:11:36
edit2Rapporteer  
Hoi, bedankt voor de reacties. Cumbuco zou weer gaaf zijn natuurlijk maar beetje duur voor even een week en januari is ook niet zo heel windzeker meer. Daarom leek El Gouna me zo perfect, in ieder geval vanwege de prijs. Maar ja, wind dus wat onzeker, nog niet al te warm (22 gr volgens de statistieken?) en zo ik begreep naast het kiten niet zo veel te doen. Ik ga eens kijken naar Tarifa en anders is Cabo Verde wellicht nog iets.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.