Veiligheidstip voor de Gul Astro drysuit

Idefixe

Berichten: 8241
December 30, 2009, 11:55:23
edit2Rapporteer  
Sinds kort ben ik het bezit van de Gul Astro drysuit. Een top pakkie maar er is dus 1 duidelijk minpuntje : Het pak is grijs..........
Ben je ver uit de kant dan ben je dus in het water zo goed als niet meer te zien. Niet echt optimaal als je dus in de problemen komt!  Heb jij ook dat pak? Even langs de Gamma of praxis en scoor zo'n ultra lichtgewicht reflecterend veiligsheidshesje. Kost geen drol en je bent in geval van nood goed te zien op/in het water  ThumpsUp
[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #1 December 30, 2009, 12:02:04
edit2Rapporteer  
Of koop de Enforcer i.p.v. de Astro. Die heeft van zichzelf al een opvallende kleur op de schouders....
denwave

Berichten: 35
Logs: 0 | 1 uur
Antwoord #2 December 30, 2009, 14:19:40
edit2Rapporteer  
Ik heb altijd als ik m'n astro aan heb mijn redvest erover heen.
Touwtje trekken en je bent enorm zichtbaar.
Heb je hem niet nodig dan zit hij ook niet in de weg.

Zie trouwens weinig mensen met een reddingsvest kiten.
Bij onze reddingsbrigade is het altijd een vast verhaal, droogpak aan plus redvest eroverheen.

 
denwave

Berichten: 35
Logs: 0 | 1 uur
Antwoord #3 December 30, 2009, 15:37:19
edit2Rapporteer  
Even een foto, ik sta er alleen niet echt charmant op mja het gaat om het redvest.

http://denwave.hyves.nl/album/15615059/Vrienden/04LHQBJi/fotos/829302364/0/dEur/
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #4 December 30, 2009, 15:57:39
edit2Rapporteer  
Is dat touwtje nooit eens ergens achter blijven haken? Ik weet niet wat voor tricks je doet maar ik ben met een HP zelfs al een keer achter de haak van m'n harnas blijven haken met m'n hand. Als dan je vest opblaast dan maak je een megachrash door het drijfvermogen wat er dan in zit.

Als ik zo die foto bekijk dan slingert dat touwtje aardig los? Of valt dat allemaal mee?
Retard

Berichten: 782
Antwoord #5 December 30, 2009, 17:33:48
edit2Rapporteer  
Dus jij trekt over je wetsuit ook een veiligheids vestje schater
denwave

Berichten: 35
Logs: 0 | 1 uur
Antwoord #6 December 30, 2009, 18:14:35
edit2Rapporteer  
Zo gek is dat niet...je zal zeker de eerste niet zijn die een gat in z'n droogpak krijgt en volloopt.
Dan zou je wensen dat je 1 om had, want bij je kite komen en een selfrescue uitvoeren met een vollgelopen pak is geen kattepis.
Belangrijkste is dat je blijft drijven en dat je duidelijk zichtbaar bent.
Bovendien kun je met het fluitje ook nog eens aangeven dat je in de problemen zit.

Maarja het zal wel weer image boven veiligheid zijn loser

Moet trouwens wel een kleine kanttekening zetten bij het gebruik van redvesten in een stevige branding.
Je wordt als je hem opentrekt een speelbal van de golven.
Heb dit zelf eens ervaren toen ik een verdronken duitse vrouw eruit heb gehaald op Texel.
Je kunt niet meer door een golf...
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #7 December 30, 2009, 18:25:24
edit2Rapporteer  
Zo gek is dat niet...je zal zeker de eerste niet zijn die een gat in z'n droogpak krijgt en volloopt.
Dan zou je wensen dat je 1 om had, want bij je kite komen en een selfrescue uitvoeren met een vollgelopen pak is geen kattepis.
Belangrijkste is dat je blijft drijven en dat je duidelijk zichtbaar bent.
Bovendien kun je met het fluitje ook nog eens aangeven dat je in de problemen zit.

Maarja het zal wel weer image boven veiligheid zijn loser

Moet trouwens wel een kleine kanttekening zetten bij het gebruik van redvesten in een stevige branding.
Je wordt als je hem opentrekt een speelbal van de golven.
Heb dit zelf eens ervaren toen ik een verdronken duitse vrouw eruit heb gehaald op Texel.
Je kunt niet meer door een golf...

Volgens mij ben ik de enige die op je reactie reageert en ik stel je een vraag Tongue Snap dus ook niet hoe je bij de stelling ''image boven veiligheid'' komt.

Maar zo snel zal een droogpak niet vollopen hoor als er een gat in zit. Of hij moet van onder tot boven openscheuren Undecided Zelf heb ik er ook wel eens een gat in gehad maar omdat het aardig vacuüm zit daar, loopt het niet vol. Daar komt bij dat als je bv een gat in je been hebt, de lucht naar buiten wil omdat het dan onder water zit. Er komt zo ook vrijwel geen water binnen.  Dat is mijn ervaring met een gat in een droogpak  Smiley
denwave

Berichten: 35
Logs: 0 | 1 uur
Antwoord #8 December 30, 2009, 19:08:31
edit2Rapporteer  
Citaat
Volgens mij ben ik de enige die op je reactie reageert en ik stel je een vraag Tongue Snap dus ook niet hoe je bij de stelling ''image boven veiligheid'' komt.

Misschien steek ik te fel van wal, dat komt denk ik doordat een heleboel mensen zich niet realiseren hoe belangrijk een drijfmiddel of reddingsmiddel kan zijn en omdat ik er wel eens eerder een reactie op heb gehad.

Wat betreft de zichtbaarheid van het droogpak is het iig zeker een toevoeging op de zichtbaarheid en kun je in mijn optiek beter een redvest kopen ipv een hesje.
Fijne bijkomstigheid is dan dat je zeker blijft drijven, of je nou je safety volledig trekt, of een schelp je pak opentrekt of iets breekt na een crash etc.
 (Ps. het vacuüm verdwijnt vrij snel en als het een grote scheur is loopt het gewoon naar binnen.)

Ik bedoel het zeker niet raar hoor, feit blijft echter dat image vaak boven veiligheid gaat, denk maar aan helmen ed.
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #9 December 30, 2009, 19:24:03
edit2Rapporteer  
Het is inderdaad absoluut een feit dat veiligheid vaak boven image gaat.

Maar juist omdat ik vind dat een reddingsvest je veiligheid absoluut niet vergroot, ben ik geïnteresseerd in dat ding dat jij om hebt. Bij een reddingsvest komen klappen die je op het water maakt gewoon keihard aan omdat je zoveel drijfvermogen hebt. Dus i.p.v. dat het water je val breekt, val je bijna op de grond.

Bij dat vest dat jij om hebt, moet je eerst aan een touwtje trekken om het in werking te laten gaan. Dit voorkomt dus dat je steeds een klap krijgt als je crasht. Maar omdat er dus wel een touwtje rond bungeld was mijn vraag dus of je hier nooit een keer achter blijft haken.

Zoals ik dus net al vertelde, ik ben met een handlepass zelfs al een keer met mijn hand achter de haak van m'n trapeze blijven haken. Het laatste wat ik wil is dat zo'n vest zichzelf opblaast omdat je per ongeluk achter dat touwtje blijft haken.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #10 December 30, 2009, 20:29:55
edit2Rapporteer  
goede tip, heb m zelf niet, wel naar gekeken, eerste waar ik aan dacht was idd: donkeren kleuren, niet echt veilig als je ergens gezocht word met heli/boot
martimor

Berichten: 1934
Antwoord #11 December 30, 2009, 20:38:00
edit2Rapporteer  
heb de gul shadow (helemaal zwart, dus ga ook ff zo`n hesje halen, (zag ze bij de action ook voor 1 euro)
ps impactvest eronder is ook net ff wat meer drijfvermogen.
denk dat als het pak helemaal volloopt het dan niet genoeg is, maar vraag me af of dat echt kan gebeuren (pak vol zodat je nauwelijks kan zwemmen)

zijn daar al gevallen van bekent?
Phyxsius

Berichten: 80
Antwoord #12 December 30, 2009, 21:39:29
edit2Rapporteer  
Ik heb altijd als ik m'n astro aan heb mijn redvest erover heen.
Touwtje trekken en je bent enorm zichtbaar.
Heb je hem niet nodig dan zit hij ook niet in de weg.

Zie trouwens weinig mensen met een reddingsvest kiten.
Bij onze reddingsbrigade is het altijd een vast verhaal, droogpak aan plus redvest eroverheen.

 

Hier zat ik laatst ook aan te denken toen ik de mooie stewardess aan het bewonderen was op het vliegtuig :-)
Maar ik had nog nooit iemand hiermee op het water gezien, dus ik nam aan dat dit wel één of andere praktische reden had. Maar aan jouw verhaal te horen heeft het idd maar 1 reden: Image boven safety.

Ik ga er mij onmiddellijk eentje aanschaffen. Toevallig een tip welke online shop of welk type opblaasbare vest ?
Joystick

Berichten: 251
Antwoord #13 December 30, 2009, 22:01:08
edit2Rapporteer  
@ Vinni, volgens mij wordt je vraag niet echt beantwoord.....

Je kunt het touwtje ook in je vest doen. Het vest zit in een soort van hoes opgevouwen die met klittenband aan de buitenkant sluit. het is de bedoeling dat je het koortje daardoorheen naar buiten laat komen. je kan er inderdaad achter blijven hangen als je hem naar buiten laat komen maar je kan hem ook binnen het vest laten(stoppen). Als je hem dan wilt inflaten moet je eerst ff het klittenband openen om bij het touwtje te komen. Blijf je in ieder geval niet haken.

Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #14 December 31, 2009, 00:24:01
edit2Rapporteer  
Thnx Joystick  ThumpsUp Dan lijkt het me een goeie accessoires.
denwave

Berichten: 35
Logs: 0 | 1 uur
Antwoord #15 December 31, 2009, 00:37:20
edit2Rapporteer  

Maar juist omdat ik vind dat een reddingsvest je veiligheid absoluut niet vergroot, ben ik geïnteresseerd in dat ding dat jij om hebt. Bij een reddingsvest komen klappen die je op het water maakt gewoon keihard aan omdat je zoveel drijfvermogen hebt. Dus i.p.v. dat het water je val breekt, val je bijna op de grond.

@Vinnie
Even om misverstanden te voorkomen.
Dat ding dat ik aan heb is een reddingsvest (dus met co2 patroon en touwtje) en die grote oranje dingen die vanzelf drijven zijn zwemvesten.
Dan heb je nog impactvesten met drijfvermogen.

Als je een goed reddingsvest hebt, dan merk je er niets van, ik heb er nog nooit last van gehad in mijn droogpak. een 150 Newton is ruim voldoende.
De 275 Newton is meer voor reddingswerkers en off-shore.
Zelf heb ik een musto.

@Phyxsius
voor rond de 50 euro heb je al een goed reddingsvest.
Marine warehouse heeft er nu 1 in de aanbieding zag ik net. maar ik mag geen reclame maken denk ik, dus gewoon ff googlen.
succes

rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #16 Januari 04, 2010, 14:45:39
edit2Rapporteer  
musto = goed spul en bekend uit de zeilsport
Lude

Berichten: 1420
Antwoord #17 Januari 04, 2010, 15:39:27
edit2Rapporteer  
Voor zeilen heb je ze zelfs die ook als harnas dienen:

http://beeldbank.prepublisher.com/pictures/PP/PGK/8/PGKZ2768.jpg

Ziet er toch prima uit? Ben benieuwd wanneer zoiets specifiek voor het kiten op de markt komt.. als het er komt heb ik wel interesse.
denwave

Berichten: 35
Logs: 0 | 1 uur
Antwoord #18 Januari 04, 2010, 17:19:28
edit2Rapporteer  
Dat ziet er zeker niet gek uit. Ben wel benieuwd waar je deze kunt krijgen.
Als ik mijn reddingsvest moet vervangen dan is dit zeker een goeie optie.
Kleur is niet heel erg opvallend, maar ik ga ervan uit dat als je hem activeerd hij een felle kleur heeft.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #19 Januari 04, 2010, 17:36:48
edit2Rapporteer  
Kun je zo'n ding nadat je hem 1 keer geactiveerd hebt opnieuw gebruiken?
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #20 Januari 04, 2010, 21:38:13
edit2Rapporteer  
Ge
Kun je zo'n ding nadat je hem 1 keer geactiveerd hebt opnieuw gebruiken?

Gewoon nieuwe CO2 patroon erin (meestal standaard maat) en kan ie weer gebruikt worden. Je moet er wel op letten om'm weer goed in elkaar te leggen, zodat ie goed opblaast bij de volgende keer.
Lude

Berichten: 1420
Antwoord #21 Januari 04, 2010, 22:02:27
edit2Rapporteer  
Dat ziet er zeker niet gek uit. Ben wel benieuwd waar je deze kunt krijgen.
Als ik mijn reddingsvest moet vervangen dan is dit zeker een goeie optie.
Kleur is niet heel erg opvallend, maar ik ga ervan uit dat als je hem activeerd hij een felle kleur heeft.


tadaa: http://www.georgekniest.nl/catalogus/Veiligheid/Automatische+Reddingsvesten/paragraaf.aspx?gclid=CLqHvIfDi58CFQuX2Aod8hBMfg

Hij is rood als hij opgeblazen is.

Wel een dure..
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.