Leuk dat je wilt gaan beginnen! Op zich zijn de pakketten volgens mij wel allemaal goed te doen. Ik kan je niet vertellen welke het beste voor je is.
Op Terschelling kun je kiten maarr door de geitenwollen truien vrienden van natura 2000 mogen we alleen aan de noordzee kant kiten.. Dat is dus iets om rekening mee te houden en misschien n extra stuk fietsen
![Wink](http://www.kitehigh.nl/forum/Smileys/classic/wink.gif)
Beginnerssetjes heb je in alle prijzen en maten.. met jouw lengte en gewicht zo rond de 11m2 gaan (en als je pa erg lief is, op jacht gaan naar n F-one bandit dos!).. maat board.. zo rond de 135x40
Als je op reis gaat en je kiteset mee wilt nemen.. zul je ook n tas moeten aanschaffen!
Kosten bij elkaar.. zo rond de 1100 euro.. Het kan lager uitvallen, het kan hoger uitkomen.. Gewoon hoe goed je zoekt en onderhandelt! Niet kijken naar advertenties met beginnerskites uit 2005 of ouder.. Deze zijn in de standaard van vandaag niet meer veilig genoeg te noemen en je ontwikkeling gaat dan massive langzamer!
Als je op zee gaat.. Sommige mensen zweren bij n boardleash.. Dit kan.. maar het beste is in zo'n geval een uitrolbare, deze zal namelijk niet snel in je gezicht terugklappen..
Hopelijk heb ik je wat geholpen.. Zoek vooral het forum even door.. Lees beginnersvragen door en geniet van het weer en de lessen in Egypte!!
Coen