goedkope lijnen

zjunnusun

Januari 17, 2010, 23:52:12
edit2Rapporteer  
Gezien mijn gloednieuwe lijnen door een ijszeiler zijn vermenigvuldigt wou ik wat centjes besparen en zelf nieuwe maken.
Nu kwam ik dit bedrijf tegen en nog bij mij in de buurt ook: www.touw-staalkabel.nl ,
ze hebben erg goedkoop kitesurf lijnen sk-75 in alle diktes maar ik vraag me af hoe dat zit met de rek. Ik dacht dat dit type dyneema zowieso is voorgerekt?
iemand ervaring mee?
groeten
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 Januari 18, 2010, 00:17:26
edit2Rapporteer  
NIET KOPEN!

Ik heb ze zelf ook een keer gekocht daar en bij aankomst bleek het om ongecoatte en niet voorgerekte grofgevlochten lijnen te gaan, je zult ze dus zelf moeten coaten en bij gebruik zullen ze de eerste tig sessies blijven rekken.

Helaas weigerden ze om het touw terug te nemen toen ik hun erop wees dat ze ongeschik waren op deze manier en voor die paar tientjes ga ik niet moeilijk doen met rechtzaken etc.
Morres

Antwoord #2 Januari 18, 2010, 12:58:41
edit2Rapporteer  
overjarige bar+lijnen kopen, is vaak goedkoepr dan losse lijnen kopen...
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #3 Januari 18, 2010, 13:14:20
edit2Rapporteer  
Bij het Coraaltje in Ijmuiden kun je lijnen op lengte laten maken + sleeven in gewenste kleuren en breeksterktes. Dit is SK-75 dyneema, gecoat en dungevlochten wat ook gebruikt wordt door de diverse merken.

Dit is in vergelijk met de lijnensets van de merken zelf vele malen goedkoper.
Ze doen ook opsturen door het hele land. Ik zou daar mijn zinnen op zetten.

Anders sleeveset kopen en lijnen bij bijvoorbeeld www.vliegerop.nl

Idefixe

Antwoord #4 Januari 18, 2010, 13:17:28
edit2Rapporteer  
overjarige bar+lijnen kopen, is vaak goedkoepr dan losse lijnen kopen...
is inderdaad vaak een goede oplossing. Anders gewoon een setje Vector lijnen halen: Prima lijnen , netjes gesleeved en een mooi kleurtje op je stuurlijnen. Kost iets van 70 eurie voor een hele set!
Op lijnen moet je niet bezuinigen.

bijvoorbeeld bij vliegerop:

LVQ25270   Vector Quad Pro kitelines 4x25m 270/270kg white/red/grey    € 73.50
Lude

Antwoord #5 Januari 18, 2010, 16:22:03
edit2Rapporteer  
Dat vind ik best mee vallen qua prijs.

Wanneer zijn lijnen eigenlijk officieel versleten? (heb ze wel eens vervangen omdat ik hierop geen riscio wilde lopen, maar dat is toch niet al wanneer de kleuring eruit gaat op de plek waar je lijnen zich kruisen bij rotaties?)
zjunnusun

Antwoord #6 Januari 18, 2010, 19:29:12
edit2Rapporteer  
Bedankt voor alle reacties!
Ben het met je eens Idefixe, niet te bezuinigen op je lijnen. Hoopte op deze manier een paar extra setjes te maken zodat je wat eerder geneigd bent ze te vervangen.
Kant en klare setjes zijn vaak maar 4 lijnen en ik heb 5 nodig. Verder zoeken want voor originele ben ik 200 euro kwijt.

Bdw vandaag ff gebeld en de man vertelde me dat ze idd niet voorgerekt waren. Dit gebeurd door ze onder spanning door de coating te trekken waardoor ze als het ware opgesloten blijven. Weten we dat ook weer. Hij kon die ook wel leveren maar dan alleen per 10.000 meter Smiley
Undergrounder

Antwoord #7 Januari 18, 2010, 19:35:29
edit2Rapporteer  
In heb in Amsterdam bij iemand een rol sk-75 gekocht. 2000 meter voor 250 euro. Dat zijn 20 setjes, 12,50 per setje en je kan ieder jaar nieuwe lijnen nemen of iemand er eens blij mee maken.
Is goede, rekvrijde 300kg lijn.
De kerel stond ook op de hiswa weet z'n naam niet meer
Morres

Antwoord #8 Januari 18, 2010, 20:44:00
edit2Rapporteer  
http://www.kitepirates.de/product_info.php/info/p1189_Gaastra-5-Leiner-Bar-2006.html 2008bar, lijnen gaan toch niet kapot, kopen die handel. 149euro, vast nog wel incl verzendkosten als je mailt, verkopen ze anders toch niet.
pimpoldi

Antwoord #9 Januari 18, 2010, 21:24:10
edit2Rapporteer  
haha heb wel is andere dingen gezien bij lijnen van gaastra, die 5 cm langer was dan de andere kant!
gewoon ff naar das boot gaan en daar goedkoop barretje scoren
Idefixe

Antwoord #10 Januari 18, 2010, 22:03:19
edit2Rapporteer  
Dat vind ik best mee vallen qua prijs.

Wanneer zijn lijnen eigenlijk officieel versleten? (heb ze wel eens vervangen omdat ik hierop geen riscio wilde lopen, maar dat is toch niet al wanneer de kleuring eruit gaat op de plek waar je lijnen zich kruisen bij rotaties?)

Bij het uitlopen van m'n lijnen doe ik dat meestal per 2 ( eerst stuurlijnen en daarna de powerlijnen / ook minder kans op verkeerd aansluiten) Ik laat daarbij de lijnen echt tussen m'n vingers doorlopen. Je voelt dan iedere beschadiging / knoopje. Bij een echte beschadiging vervang ik de boel ( ook altijd per 2) .
Als je veel rotaties maakt zie je de lijnen aan de onderkant inderdaad meer slijten. Je kunt na verloop van tijd dan je lijnen omdraaien: onderkant wordt bovenkant.
Bij het vervangen van je lijnen kun je een oude lijn gebruiken als 5e lijn. Die heeft over het algemeen wat minder te houden.......
zjunnusun

Antwoord #11 Januari 18, 2010, 23:50:05
edit2Rapporteer  
net 2 shiftbarretjes kunnen kopen, moet ik weer even mee vooruit kunnen.
Nu nog de drie W's!
Lude

Antwoord #12 Januari 19, 2010, 18:16:22
edit2Rapporteer  
Idefix:  Dat van het door je vingers lopen was ik al bekend mee...  lijnen draai ik ook om zodra de kleuring bijna geheel van de lijn is.. Maar als je ze door je vingers laat glijden zijn ze voor mijn gevoel nog amper beschadigd.

Ik vroeg me af of er ook echt een soort (ongeschreven)regel/grens is.

Zit nu te overwegen ze 5m in te korten en dan met 5m extensions te varen en die telkens te vervangen.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.