Safety First, check je 2010 NKB bar en lees dit topic.

globe

Berichten: 1143
Februari 17, 2010, 11:51:09
edit2Rapporteer  
Beste North Kiteboarding Rider,

Safety First!

Helaas hebben we ontdekt dat wanneer de 5de lijn van de 2010 Thrustbar erg vies is boven de metalen ring (bv. met zand, modder en zout) het releasen van de Iron Heart III niet zo gemakkelijk is als het zou moeten zijn. Het systeem werkt wel en zal gewoon releasen, maar er is meer kracht nodig dan de beloofde 5 kg releasekracht.

Check voor iedere sessie daarom of je 5e lijn schoon is.

Om helemaal zeker te zijn dat er geen vertraging optreedt tijdens het releasen van je Iron Heart III is het verstanding een simpele aanpassing aan de bar te doen. In de bijgevoegde PDF files vind u hoe deze simpele aanpassing te doen.

De aanpassing bij de 5th element bestaat slechts uit het leggen van een simpele knoop en het verleggen van een knoop in de 5th line.
Bij de Quad Control bar moet er een klein extension lijntje tussen de 5th line gezet worden. Uiteraard is dit lijntje gratis bij ons verkrijgbaar op vertoon van een aankoopbewijs van van de Quad bar.

Alle zendingen die vanaf heden worden uitgeleverd zijn reeds aangepast.


Nogmaals, om een simpele zorgenloze depowerwerking van de Iron Heart III te garanderen adviseren we voor ieder gebruik van je bar  deze te controleren en schoon te spoelen zodat het systeem zoveel mogelijk zand en zout vrij blijft. Zodoende ben je er van verzekerd dat de 5e lijn soepel door de Iron heart III kan schuiven.


Hieronder vind u de officiële North kiteboarding manuals en een link naar een ‘how to do video’

North Kiteboarding Thrust 5th element conversion ‘ how to’  PDF (click to open)


North Kiteboarding Thrust Quad (4-lines) conversion ‘ how to’  PDF (click to open)


North Kiteboarding Thrustbar conversion Video (click link to play)


Excuses voor eventueel ontstaan ongemak!


Wil je het zekere voor het onzekere neem dan contact op met je dealer, zij kunnen je evt. van dienst zijn je bar aan te passen.

Morres

Berichten: 9427
Antwoord #1 Februari 17, 2010, 12:42:50
edit2Rapporteer  
Zou ik dan in nieuws plaatsen, daar zien meer mensen het, zoveel mensen komen hier niet namelijk, alleen beginners en members die advies geven.
kobrin

Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #2 Februari 17, 2010, 13:17:43
edit2Rapporteer  
Ik vaar graag north producten, maar vind de 2009 quickrelease eigenlijk wel veel beter dan het 2010 model.

Bij het 2010 model moet je goed opletten hoe je de quickrelease terug in elkaar zet.

Het gaat idd zeer snel, maar de randen van het rode gedeelte zijn tamelijk scherp en je ben zo "gebeten?

Ik ben niet de enige, deze link komt via kiteforum

http://www.flickr.com/photos/surfcenterartevidatarifa/4327213257/


Voor de rest vind ik de bar echt top!

Een van de cleanste van de markt.
gebruikersnaam

Geen avatar

Berichten: 1202
Antwoord #3 Februari 17, 2010, 13:28:07
edit2Rapporteer  
Is er onlangs geen test geweest in een Duits magazine? Jammer dat Flexifoil er niet tussen stond, ik vind hun systeem super eenvoudig en het werkt prima.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #4 Februari 17, 2010, 13:38:43
edit2Rapporteer  
zie dat het op HL ook in nieuws staat, netjes om het te melden.
globe

Berichten: 1143
Antwoord #5 Februari 17, 2010, 14:32:50
edit2Rapporteer  
Zou ik dan in nieuws plaatsen, daar zien meer mensen het, zoveel mensen komen hier niet namelijk, alleen beginners en members die advies geven.

Hoezo Morres,

Dit gedeelte van het Forum heet toch  'materiaal en veiligheid' .


Ik dacht het een keer goed te doen Wink
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #6 Februari 17, 2010, 14:54:27
edit2Rapporteer  
Top van North om hiervan een nieuwsitem uit te brengen. Dat dit een voorbeeld mag zijn voor andere merken met een probleem in de release.
globe

Berichten: 1143
Antwoord #7 Februari 17, 2010, 14:58:01
edit2Rapporteer  
Er is niet echt een probleem als je zorgt dat je systeem schoon is.
Een beetje zand er tussen kan ook geen kwaad. Het wordt pas een probleem als er oude zoutresten en zand tussen gaat zitten wat uitgehard is. Je rode lijn wordt dan stug en kan blijven hangen in je Iron Heart. Dit komt doordat het gedeelte wat in je Iron Heart gaat iets dikker is dan de eigenlijke lijn. Door een knoop erin te leggen zorg je ervoor dat het dikke gedeelte minder ver in je Iron Heart gaat en dus geen kans heeft te blijven hangen in geval van extreme vervuiling.
Jelle

Berichten: 1293
Antwoord #8 Februari 23, 2010, 02:10:31
edit2Rapporteer  
Morres, zet jij het dan even bij nieuws?
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #9 Februari 23, 2010, 14:40:11
edit2Rapporteer  
???
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #10 Februari 27, 2010, 11:02:50
edit2Rapporteer  
Ik denk dat hij bedoelt of je het verhaal over de niet goed werkende Gaastra QR op het nieuws zet.
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #11 Maart 05, 2010, 16:47:46
edit2Rapporteer  
En ik denk dat die dude nog denkt dat Morresje moderator is Wink
Jelle

Berichten: 1293
Antwoord #12 Maart 06, 2010, 00:18:03
edit2Rapporteer  
Wat, heeft Morres teveel modder gegeten?
Dan zal er wel heel wat uitkomen binnenkort.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.